voor de eerste keer @ work met alex

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mariekeoo

voor de eerste keer @ work met alex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 12:25

hoihoi allemaal

ik ga hier wat foto's plaatsen waar die op zijn minst perfect loopt, hier was ie nog maar 2 maanden onder het zadel en had toen al wat verkeerde dingen geleerd, totdat ik heb door de eigenaar aangewezen kreeg, dus ben hem drastisch anders gaan rijden, op de foto's zie je erg dat ie in de knik loopt en zelf met zijn hoofd al in de krul gaat lopen, alles lief en aardig maar ik heb liever dat hij lang en laag loopt zodat hij meer ruimte heeft om zijn lichaam er onder te zetten.
maar toch zet ik er wat foto's op zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel, en ook mijn zadel is te klein, ik weet het i'm sorry maar het is en blijft een manege hier gelieve geen commentaar op.

ook schuurt hij een beetje, maar heeft geen ecxeem!, staat inmiddels al in andere stal

verbeterpunten

- mijn handen, niet te streng met de binnenhand!
- mijn voeten
- lang en laag rijden (is op dit moment al drastisch verbeterd zal vanmiddag foto's maken)
- niet naar voren hangen

nou hier zijn de foto'tjes

nou dit is alex, heeft op de foto wel een beetje een weke rug
Afbeelding

knap koppie, ben nogal streng met mijn binnenhand want wou hem naar de camera laten kijken
Afbeelding

eerste paar stapjes op alex, mijn handen zijn hier idd plat:P
Afbeelding

en weer ben ik piano aan het spelen
Afbeelding

dit is al iets beter, gaf net een ophouding
Afbeelding

andere kant, wou net aandrijven trok mijn benen vreselijk op en mijn hakken moet ik uitdrukken(daarom kijkt ie zo boos)
Afbeelding

drafje
Afbeelding

hier loopt ie vreselijk op de voorhand, kwam door eigen domme fout!
Afbeelding

en zijn nieuwe rijsetje sinds vorige week
Afbeelding

knap koppie
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door mariekeoo op 08-08-11 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:32

Wat een knapperd is het! je eerste foto doet het helaas niet.
zoals je zelf al zegt let op je handen, niet streng zijn ermee, probeer heb van achter naar voren te rijden, dan gaat hij ook minder op de voorhand lopen.
Ook is zeker te zien op de foto's dat die veel te diep wil lopen, probeer dit op te lossen door been te geven, maar volgensmij zei je datd at al een stuk beter ging!
en hakken laag he tenen naar binnen haha!

mariekeoo

Re: voor de eerste keer @ work met alex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 12:36

hihi, dankje! foto doet het weer hoor! ik weet zo goed wat ik moet doen maar het probleem is dat ik het niet doe en als ik alleeen rijd let er ook niemand op me die het voor me kan zeggen! maar zal vandaag even fototjes maken van hoe het vandaag ging!

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:13

het is idd echt een knappert!
voor mn gevoel zou hij alleen wel een paar cm groter mogen zijn voor jou, maar dat komt misschien ook nog wel :)

probeer m lekker voorwaart te rijden van achter naar voor zodat hij zich niet gaat opkroppen en dat zn neusje er een beetje uit komt.
van mij mag ie omdat ie nog zo jong is wel lekker laag lopen. wel nagevelijk maar wel lekker ontspannen en laag, en zou ik m later pas wat oppakken als ie lekker ontspannen laag kan lopen ;)

en idd goed op je binnen hand letten (misschien helpt het je zweepje eens in je andere hand te nemen, dan kan je hem misschien makkelijker ontspannen)
je hakken uitdrukken, maar zorg dat je niet je benen afsteken! (laatste 2 rijfoto's)

maar je weet wat je moet verbeteren, dus gaat denk ik helemaal goed komen!
misschien is het wel handig als je af en toe iemand vraagt om te komen kijken en dan je onder het rijden aan wat puntjes kan herinderen. want als je geconsentreerd aan het rijden bent kan je nogwel eens wat puntjes vergeten (heb ik teminste :P)

Succes er mee! :)

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 19:34

foto's zijn een beetje mislukt van vanmiddag

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 23:14

Afbeelding

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:26

Wat een leuke haf :) Maar mag ik vragen hoe oud hij is ?
Ik vind hem namelijk best een ingezakte rug hebben :$

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 23:51

3,5 half jaar:P

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:55

Prachtig paardje. Super aansprekend lief hoofdje. Maar ik vraag me af of je zadel wel helemaal lekker ligt.. Ben natuurlijk geen zadelpasser, maar zie dat je zadel erg naar achter hangt. (vooral zichtbaar op een na laatste foto) Aangezien de rug ook een beetje inzakt, wordt dit beeld nog sterker, en valt je gewicht natuurlijk ook meer naar achter.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 23:57

jep je hebt helemaal gelijk, het zadel past opzich wel voor paard licht opzich wel lekker maar voor mij is die iets te klein, als ik zo zit is het erger dan als ik rijd dan gaan het wel! maar ik zal van de week even aangeven en vragen of we misschien ook een groter zadel hebben . hij staat namelijk op een manege en ik mag hem doorrijden maar dan het liefst wel met een passend zadel

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:43

3,5 :O Dat had ik niet helemaal gedacht eerlijk gezegt.. misschien moet je dan eerst is bezig
met de ontspanning, want hij drukt zijn rug finaal weg...

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 23:28

jep daar ben ik heel druk mee bezig, maar hij wil mijn hand niet aannemen als ik meer halslengte vraag, daar zijn we druk mee aan het oefenen, hier volgen ook foto's van ook ben ik ook het oefenen met stelling