Friuli van 's Muldershof

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Feria

Friuli van 's Muldershof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 14:16

Hoi,

Dit ben ik met mijn zelf gefokte merrie Friuli, die nu inmiddels weer 6 jaar oud is (wat gaat de tijd snel he!)
Friuli is op der 3,5j zadelmak gemaakt, op der 4 jaar is ze terug bij mij gekomen.
In die 2 jaar dat ik der rijd heeft ze echt al vanalles voorgehad: peesblessure, blokkades in de rug, darmontsteking,..
In september 2010 is ze op vervroegd pensioen gegaan, door ataxie. In maart 2011 zijn we bij een andere DA gegaan, die vertelde dat ze helemaal geen ataxie had, maar een rug en spier ontsteking.
Inmiddels rijden we terug, nu zo'n 2-3 x per week, daarnaast 1-2x longeren met bijzet, en de andere dagen longeren we VW-NW
Ik ga nu terug beginnen les nemen, nu ik weet dat ze terug genoeg kracht, souplesse en conditie heeft.

Eigen commentaar:
- Ik zit verschrikkelijk! Ik zit te ver naar achter in men zadel, en ik moet echt op men kont zitten! Ook men schouders meer naar achter, daar heb ik het ontzettend moeilijk mee, aangezien ik al jaren rugpatiënt ben. Maar goed een bezoekje aan de osteopaat zou al een stuk kunnen helpen en verder gewoon oefenen, oefenen en oefenen.
- tenen naar binnen
- ik zit te kort, maar paardlief schrikt regelmatig en gaat er dan aan turbo snelheid vandoor, waardoor ik men stijgbeugels verlies omdat ik verkorte kuitspieren heb, daarom dus een gaatje korter.
- Ik geef mijn binnenteugel te veel weg.
- Ik moet stoppen met geld zoeken, want in al die jaren heb ik nog niet 1 cent in de bak gevonden!
- Paardlief was echt gespannen gisteren, er reden tractoren en karren af en aan, langs der spooky hoek.
- Ik moet echt meer der achterhand erbij rijden, die vergeet ik soms -O-

Hier de foto's:

Afbeelding
Inrijden dieper ingesteld, bewust om der meer te ontspannen, anders drukt ze zich erg op.
Verder laat mijn houding helemaal de wensen over..

Afbeelding

Afbeelding
gggrrr zitten 8)7

Afbeelding
loopt op de voorhand en ik zit weer op men doos |o

Afbeelding
Meer oppakken, binnenteugel op contact houden en op men kont zitten.

Afbeelding
Mag er meer door en actiever vanachter

Afbeelding
mijn schouders 8)7

Afbeelding
net geschrokken. Ik maak der terug wat nageeflijker, achterhand moet er meer bij.

Afbeelding

Afbeelding
Langs de spooky hoek =:)

Afbeelding
de galop foto's zijn echt niet gelukt :n

Afbeelding

Tips zijn zeker welkom :j
Maar wees lief voor ons (eigenlijk voor mij, want paardlief doet het super! :+: )

Feria

Re: Friuli van 's Muldershof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 20:13

Niemand die iets te zeggen heeft?

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:24

Wat een fijne foto's om te zien! Je mag soms wat rechter gaan zitten, maar je rijdt wel vriendelijk hoor!
Heerlijk om te zien dat je weer lekker kunt rijden op je 'zorgenkindje' :D

Knap paard is het trouwens ook hoor!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:20

Ik kan helaas de foto's niet zien. Zie alleen maar kruisjes |(

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:46

Normaal reageer ik niet zovaak bij RIJ-ITP, maar moet toch ff zeggen dat je een super gaaf paard hebt.
echt een chique ding! Misschien is zit les nemen een idee om je houding te verbeteren. Je korte beugels storen me helemaal niet,
Je armhouding echter wel, het lijkt net of je haar heel erg dwingt om naar beneden te gaan. Natuurlijk zijn foto's momentopname.

Feria

Re: Friuli van 's Muldershof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 10:10

@ leonniejj: dank je wel! Ik ben echt zo blij dat we even geen zorgen hebben!

@maikletje: wat gek, ik zou niet weten hoe dat komt!

@ Psydoxy: Ja zit les zou erg helpen, maar ze schrikt nogal vaak en gaat dan soms nogal aan de kletter en dan heb ik toch liever mij stijgbeugels :) Maar ik moet er echt aan gaan werken, misschien vriend lief in de piste zetten om er mij steeds aan te herinneren. Ja men armen doen iets raars, nochtans dwing ik der helemaal niet, ze neemt heel makkelijk het bit aan. Alleen op angstige momenten moet ik haar er wel echt doorrijden, dus dan zou het wel kunnen :j
In elk geval bedankt voor je post :D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:25

Ik vind jullie een mooie combinatie.
Nu jullie weer langzaam aan aan het werk kunnen en je je verbeterpunten zelf al weet komt het helemaal goed.
Ben benieuwd naar volgende foto´s, heel veel geluk en succes gewenst.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 18:35

blensink schreef:
Ik vind jullie een mooie combinatie.
Nu jullie weer langzaam aan aan het werk kunnen en je je verbeterpunten zelf al weet komt het helemaal goed.
Ben benieuwd naar volgende foto´s, heel veel geluk en succes gewenst.

Dank je!
Ik was ook net de laatste posts in je topic van Flash aan het lezen en zit hier weer te snotteren! Wat een geluk hebben ik en Friuli toch :+: