Omar op wedstrijd (Z2)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_BlackPearl_

Omar op wedstrijd (Z2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 22:34

Zaterdag hebben wij een onderlinge wedstrijd gehad van onze vereniging. Hier deden Omar en ik natuurlijk weer aan mee. En dit keer niet alleen met de dressuur, maar ook met het spel; verkleed ringsteken.

Eerst even wat achtergrond informatie. Omar is een 15jarige ruin, KWPN gefokt maar te klein gebleven (E pony). Ik heb hem nu bijna 3jaar, en we zijn door alle klasses heen geracet. Echt een geweldige pony is hij, waar ik ontzettend veel van heb geleerd! We starten nu in het Z2 (gewoon tussen de pony’s), wat tot mijn verbazing super gaat! Zelf had ik de twijfel of we al wel goed genoeg zouden zijn, maar we halen elke keer hele dikke winstpunten en zelfs al een paar keer twee in een proef. Helaas ben ik toch een beetje aan de grote kant, en zijn er niet meer klasses bij de pony’s, waardoor we besloten hem te koop te zetten. Hoeveel plezier hij ook weer gaat krijgen bij iemand anders, en diegene met hem, en hoeveel iemand weer van hem kan leren!

Afbeelding

Smorgens zijn we al vroeg vertrokken richting de manege. Er moest nog vanalles klaargezet worden, en niet veel later zouden de eerste deelnemers ook al komen en waarna wij ook wel eens konden beginnen met opzadelen.
Met het losrijden beginnen we lekker over de rug, veel tempowisselingen en wisselen in hoofd-hals houding. Vooral heel veel basis meenemen, en pas aan het eind nog de oefeningen even meenemen. Uiteindelijk mochten we richting de bak, en kreeg ik de vraag van mijn voorganger; wil je mijn hoedje op? Nou, nouja, euhhh, okee :o Een beetje aan de kleinere kant voor mij, maar best leuk om zo eens rond te mogen rijden natuurlijk :o
De proef was ik redelijk tevreden over. Met het begin van de drafonderdelen mocht er meer impuls in, en had ik alles net even wat flitsender willen rijden. Stap ging wel goed, en de galop ging heel fijn. Wissels was ik ook heel erg tevreden over. Vaak is mijn voorbereiding voor veel oefeningen, waaronder vooral bij de wissel, niet helemaal geweldig in de proef. Maar dit keer kon ik mezelf weer een stuk rustiger houden.
Waar we dit keer onder de proef weer tegenaan liepen (en anders ook vaak een puntje is, zowel met training als met andere proeven), is zijn hoofdhouding. Neusje mag er meer uit, en soms mag hij even opgerichter. Kan hij heel netjes, maar heb ik vooral op wedstrijd wat te veel zenuwen voor om overal aan te denken. En qua mijn houding; teentjes naar binnen (wat iets lastiger is voor mij door mijn heupen en knieën), handjes iets hoger en soms even wat meer naar voren en/of naast elkaar (met daarbij meer ontspanning al vanuit mijn schouders en ellebogen).
We hadden 67,89% en waren daarmee 1e van de M&Z paarden en pony's :D

Nadat hij even had kunnen uitrusten op de kar, konden we weer gaan opzadelen voor het ringsteken. En ik schaamde me dood in mijn pakje :o Ik durf de foto’s nog maar net te plaatsen.
We reden drie rondes. De eerste ronde viel mij heel erg mee, maar pony vond het allemaal wel erg spannend. De tweede en derde ronde waren geen succes (pony was een beetje van slag door alles er omheen). Maar hij heeft zich heel goed gedragen vond ik, zoiets had hij nog nooit meegemaakt en dan al die drukte er omheen, dan kon ik me ook wel voorstellen dat hij het allemaal even niet meer op een rijtje had.

Al met al was het dus een geslaagde dag!
En ik wou toch even de mooie foto’s met jullie delen. (bedankt Joyce voor de foto’s!)

2.
Hup, hoedje op :P

3.
Afbeelding

4.
http://94.100.123.72/1358950001-1359000 ... _rcQf.jpeg

5.
Afbeelding
<3

6.
Afbeelding
Hmm, wat ik hier van plan ben? Hij mocht in ieder geval actiever en het neusje mag er een stuk meer uit, en opgerichter, en mijn handen scheef, ennn..

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding
Uitgestrekte stap

9.
Aanspringen :+

10.
Afbeelding
Contragalopje

11.
Afbeelding
Middengalop/uitgestrekte galop (handen mogen hier flink omhoog, die lijken nu even een rustpauze te hebben)

12.
Afbeelding
Smile! :D

13.
Afbeelding
En tjaa, Omar vond het toch wel angstaanjangend hoe we er uit zagen :') (je ziet hem denken; 'aaaahh')

14.
Afbeelding
Bingo! (dit zal het eerste rondje zijn geweest O:) )

MariekeS_

Re: Omar op wedstrijd (Z2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:41

Jullie zijn zo'n heerlijke stel Birgit <3

Hoedje staat jullie goed ;) Rijtechnisch heb ik weinig aan te merken, het ziet er zoals altijd weer makkelijk en vriendelijk uit :)

Lekker genieten van je mannetje en hopelijk vinden jullie snel iemand die veel van hem gaat leren.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:43

Hee!!

Echt een top combi, wat loopt ie goed zeg!!
Volgens mij moet je je hoefdje ff wat meer op je hoofd zetten, viel die er niet af?? :P

Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 01:37

Het lijkt wel alsof het bit in je paard z'n hoofd word gedrukt :P

Ziet er ondanks dat bit dan wel heel lekker uit! en Leuk joh dat ringsteken haha

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 07:38

Bedankt! :D

Hihi, dat hoedje was een beetje aan de kleine kant voor mijn grote hoofd O:) Ik was ook wel een beetje bang om hem te verliezen :+ Het voelde de eerste rondjes ook net alsof hij zo af kon waaien, maar gelukkig bleef hij perfect zitten.

Ik zal even mijn bit gaan inspecteren, ik zag zelf ook al dat dit niet helemaal goed zit op een paar foto's (dan even 13 buiten beschauwing, daar is hij net aan het kauwen). Maar zelf heb ik absoluut niet teveel druk op mijn teugels, hij heeft een gevoelig mondje dus was dan direct wel in de staak gegaan.
(zal zn neus/mond ook gespierder zijn geworden :') )

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:04

Zag er supergoed uit hoor Birgit! Jammer dat Omar niet met je mee groeit :(

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:05

Punt schreef:
Het lijkt wel alsof het bit in je paard z'n hoofd word gedrukt :P

Dubbelgebroken bitje, gaan ze mee spelen en duwen ze met hun tong naar achter. Dan krijg je dat :)

Omar ging fijn he, niet zo streng zijn voor jezelf. Als je je meer concentreert gaat het al een stuk beter :)

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:45

Ik zou toch eens gaan kijken voor een iets groter hoedje ;). Ik zou er dan zelf liever voor hebben gekozen om met een cap te rijden ipv een te klein hoedje :).

Veel succes verder, ook met de verkoop van met je pony :)!

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 15:00

Anoukie schreef:
Ik zou toch eens gaan kijken voor een iets groter hoedje ;). Ik zou er dan zelf liever voor hebben gekozen om met een cap te rijden ipv een te klein hoedje :).

Veel succes verder, ook met de verkoop van met je pony :)!

Bedankt,
En het hoedje was geleend en eenmalig. Zoals genoemt wist ik pas een paar seconden voor mijn proef dat ik het hoedje op mocht, en voor een eenmalige keer vond ik het dan ook niet erg dat hij iets aan de kleine kant voor mij was. (zelf vond ik het leuk om daar eens mee te mogen rijden)

Joyce; Bedankt! Inderdaad erg jammer dat hij niet meer zal gaan groeien.
Jeanne; Dankje! Dat zal inderdaad ook al een stuk helpen, vooral in de eerste helft.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:12

Ziet er goed uit hoor, mooie pony.
Ik dacht dat je bij de pony's verplicht bent om een cap te dragen, ook in het Z?

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:27

Bir, ziet er er echt super uit hoor! Jullie gaan echt hard in 't Z :D Geniet nog lekker van hem zolang het nog kan, en hopelijk vinden jullie een super leuk nieuw baasje :)

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:36

loesvan schreef:
Ziet er goed uit hoor, mooie pony.
Ik dacht dat je bij de pony's verplicht bent om een cap te dragen, ook in het Z?

Het was onderling hè :)

Anonimo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:43

Hoi, een mooi plaatje hoor! Het ziet er best ontspannen uit en mooi rijtechnisch in orde. Soms heb je echter je handen wat scheef en ligt dat nou aan mij of heb je ze soms erg ver naar voren? Je armen lijken zich erg te strekken... Mooie pown!

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 18:50

loesvan; Dankje,
Klopt, bij de pony's moet je een cap dragen. Vandaar dat dit ook eenmalig was, want zoals lefhelietje (/Joyce) al zei was dit een onderlinge en hierbij mocht een uitzondering voor mij gemaakt worden om eens met een hoedje te mogen rijden (vandaar dus dat het niet mijn hoedje is, en vandaar dat hij wat aan de kleinere kant is maar past best, hier gelieve geen commentaar meer op). :)

Vestlandhest; Bedankt! Ik heb mijn handen op dat moment wel goed genoeg naar voren, maar moet ze meer dragen, waarmee ook de knik er meer in komt (ipv het gestrekte). Zal druk op oefenen om vanuit mijn schouders en ellebogen meer te ontspannen, en van daaruit handen iets gelijker en dan iets hoger te plaatsen met het 'knikje' in elleboog.

Danique; bedankt!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:32

Oh sorry helemaal overheen gelezen, is voor een keer wel gaaf natuurlijk om met hoedje te rijden, dan had ik hem ook opgezet:P

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:39

Op de 1e foto zit het bit vooral heel raar.
Maar verder lijk je een zachte hand te hebben, dus mijn complimenten daarvoor,
ook dat je m gewoon op een trensje rijd.
Het ziet er goed en vriendelijk uit!
(niet van dat dwang dressuur...)

leeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:13

Wat ziet dat er super goed uit, Birgit!!
Ik zou het echt kei gaaf vinden om met een hoedje te mogen dressuren! :D cool hoor!!
En ik vind het trouwens knap om zo een Z2 proef te rijden zonder hekjes. Ik klaag in het M2 al als er geen hekjes om de ring staan :o Toppie!! :D

Nouja Rijtechnisch geef je zelf al aan maar ik vind het allemaal wel meevallen!! :D

Veer__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:13

Mooi plaatje, ziet er ook erg ontspannen uit :)

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:57

Leuke foto's bir :D :D!
Omar is leeeuk <3

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 13:13

Bedankt allemaal!!

Hierbij nog twee foto's
Afbeelding
Appuyementje

Afbeelding

leeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:31

Ziet er echt goed uit! :D
Omar komt vast goed terrecht, Zo een topper!

XXOOXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:38

Op foto 6 lijkt het alsof je beugelriem gedraaid zit en daardoor je teen iets verder naar buiten steekt.
Verder vind ik het een erg leuk pony en je rijdt hem netjes.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 13:09

Bedankt!

XXOOXX; mijn beugelriem zit niet gedraaid, hoort zo te zitten bij deze soort. Ik heb daar gewoon even ontzettende kapstoken (omdat ik wat aan de grote kant voor hem ben en mijn heupen en knieën niet helemaal goed zitten)

Leonie; ja ik ben er eigenlijk wel zeker van dat we uiteindelijk een top plekje voor hem gaan vinden! Echt zo'n geweldig pony dat het is!

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:26

Wauw Birgit dat ziet er super uit zeg! :D Jullie gaan echt goed he, jammer inderdaad dat Omar niet met je meegroeit, want jullie zijn echt een leuk stel! Lijkt me wel gaaf om nog zulke foto's met hoedje te hebben die die laatste is ook geweldig *D