[RIJ-ITP] vooruitgang van winoa en soleil (8 jaar en 7 jaar) B + 1....
vandaag mocht soleil voor het eerst gaan springen met winoa,daar hadden ze beiden heel veel zin in.
normaal gesproken krijgt niemand winoa over een hindernis heen,die pony vertikte het altijd om te springen.
ik heb er zelf meerdere keren naast gelegen dus zonder succes.
maar ondertussen is het duidelijk dat winoa echt dol is op soleil want voor soleil doet ze echt alles!
zo dus ook gewoon zonder weigering springen!!
het zijn meerdere filmpjes,eerst van balkjes draven en daarna van de sprong.
van het 2de linkje het laatste filmpje valt soleil van winoa af na de sprong,winoa stond meteen stil en nadat we alle zand van soleil hebben afgeveegd is soleil er gewoon weer opgestapt en heeft toen nog 2 sprongetjes gemaakt!
dat verdiende wel een applausje hoor

hier waren ze balkjes aan het draven om winoa wat aan de hindernis te laten wennen
en hier de sprongetjes..
na afloop heeft de moeder van soleil ook nog wat gesprongen met winoa,sprong een gaatje hoger gezet en ook toen ging winoa er ineens overheen!
volgens mij is mijn pony over haar afschuw van springen heen,ze werd steeds enthousiaster
overigens wil ik erbij zeggen dat er niks rijtechnisch gevraagd word,soleil en winoa hebben 2 x per week les waar alle mindere dingen behandeld worden.
ook is het een eigen keus dat de moeder van soleil op winoa rijd zo nu en dan en haar eigen keus dat ze zonder cap rijd.
verder hoop ik dat jullie net zo genieten van dit stel als wij doen,eindelijk toch na vele amazones de juiste gevonden!