Na lang twijfelen toch dit topic geopend.
Eind April heb ik besloten om met Kim wat intensiever te gaan rijden.
Mijn beste vriendin heeft sinds kort een eigen pony en samen is het toch wat leuker dan alleen.

Ik heb gemerkt dat ik mezelf door mijn gewichtsverlies niet meer in de weg zit.
Mijn armen kan ik in de juiste houding hebben en ik word niet meer tegen gehouden door mijn buik.

Ook het opstappen gaat een heel stuk makkelijker en sinds een aantal maanden, blijft Kimmes netjes stil staan als ik het krukje naast haar zet.
Een hele verademing..
Kim is een Nederlands [ras], van nu 7 jaar en ± 1.70m hoog (in het afgelopen jaar is ze nog gegroeid, wat voor mij echt niet hoeft).

Over Kim's niveau/ervaring;
Kimmes kwam bij mij toen ze net een maandje 3 was.
We hebben het heel rustig aan gedaan en reden af en toe buiten een rondje.
In de loop der jaren hebben we dat opgebouwd en we reden dan regelmatig buiten en soms maakte Rowan een sprongetje met haar.
Ze is nu 7 jaar en gezien haar leeftijd en mijn gewichtsverlies, zijn we er nu beide aan toe om wat serieuzer aan de slag te gaan.
Over mijn ervaring;
Ik ben begonnen met lessen op een Fjordenmanege, toen ik 12 jaar was.
Ook reed ik op mijn verzorgpony, waar ik eigenlijk alles van geleerd heb.
Deze pony werd toen ik 14 jaar was van mij en met haar (en later ook met mijn andere paard) volgde ik 2 keer per week les, tot mijn 18de.
Sindsdien heb ik geen les mee gehad en ik zit er aan te denken om in de toekomst weer les te gaan volgen.
Dat kan best pas volgend jaar zijn, dat ligt met name aan mijn gezondheid.
Over mijn voeten; ik kan in draf (met lichtrijden) en in galop niet mijn tenen naar binnen draaien, omdat ik mijn beide enkels gebroken heb, één daarvan vaker.
Ik heb op de videos gezien dan ik het ook in stap heb, maar daar kan ik zelf wel iets aan doen.

We hebben soms wat strijd, maar als het van het half uur dat we rijden, 5 minuutjes goed gaat, ben ik daar al tevreden over.

Dit wordt vanzelf meer en ik vind het erg belangrijk om het zo goed mogelijk af te sluiten voor we gaan uitstappen.
Moeilijkheid 1; Stelling vragen.
Dit lukt niet altijd, want Kim valt soms erg naar binnen (richting uitgang), waardoor ze juist stelling naar buiten heeft omdat ik niet aan haar gedrag toe geef.
Ook ben ik bezig met overgangen rijden, maar dit moet ik eigenlijk nog wat meer gaan doen.
Moeilijkheid 2; Voorwaarts houden of juist afremmen.
De ene keer is Kim erg voorwaarts, terwijl ze de andere keer langzamer reageert.
Soms moet ik constant aandrijven en de andere keer is ze op stem te rijden.
Sinds kort galopperen we ook weer op het terrein van de manege, i.p.v alleen op buitenrit.
Kim vindt dit soms lastig, ik ook..
Het is nu nog hard draven en in galop vallen, maar het begin is er.

Mijn verbeterpunten;
- Alles

Ik vond het filmpje van vandaag erg confronterend..
Mijn houding is compleet bagger,
terwijl ik juist dacht dat ik het prima deed.Nu moet ik ook wel zeggen dat ik niet constant met mijn eigen houding bezig was, maar er valt nog een hoop in te halen.
Dit is de 4de of 5de keer dat ik haar, voor ons doen, behoorlijk intensief heb gereden.
We lopen wel tegen wat probleempjes aan, maar we doen het rustig aan en we hoeven het niet meteen perfect te doen.

Tips zijn welkom..

Nou, genoeg gezegd; op naar de filmpjes.
De filmpjes zijn in HD, dus bekijken vanaf Youtube is wat duidelijker.

Twee keer klikken op een filmpje in dit topic.
Stap;
Draf;
Galop;
En nog een paar foto's uit de periode dat ik hard werkte om de kilo's kwijt te raken.
(Nog steeds)2009;

Februari 2010;

Oktober 2010;

Februari 2011;

En Juni 2011, 2 weken geleden.

Bedankt voor het bekijken.

Wees een beetje lief voor ons.

*Adem in, adem uit, 'versturen'*

maar je gaat vooruit! Geweldig om te zien!