Vanochtend kwamen Sabrine(SabrinedeW op bokt)) en Jorinda langs om foto's te maken van mij en Tjetlin.
Tjetlin is het paard van een hele goede vriendin(Milou op bokt), Tjetlin rijd ik zo nu en dan als Milou niet kan, op vakantie is of als ik gezellig een keer mee ga.
Het is dus niet dat er een ritme in zit, in het rijden.
Tjetlin houd ervan om hard te gaan, dus ik ben heel erg bezig met dat ze bij mij blijft tijdens het rijden en niet onder me vandaan loopt.
Dat gaat steeds beter, vandaag was ze zelfs sloom, heel anders dan dat ik gewend ben.
Tjetlin is een hele moeilijke, eigenwijze merrie maar een heel werkwillig en lief paard.
Ik had tijdens het rijden niet heel erg door dat ik zo streng was in mijn buitenhand en dat ik m'n handen zo ongelijk houd.
Ik houd in het dagelijkse leven ook m'n rechterschouder verder naar achter en daardoor misschien sneller m'n rechterhand omhoog?
Nu ben ik me er van bewust en za het zeker weten niet nog een keer gebeuren.
Van zulke foto's wordt je je dan bewust en (bij mij) veranderd dat dan gelijk.
Verder ben ik ook af en toe wat te streng in mijn handen, daar werk ik ook heel hard aan maar Tjetlin heeft de nijging om snel in de teugels te gaan leunen dus je moet heel goed je handen dragen, daardoor lijkt het erger als dat het daadwerkelijk is.
Ook moet ik niet mijn benen te ver naar achter gooien.
Ik ben me in ieder geval zeer bewust met de dingetjes die ik fout doe, dus hoef niet alles 10x te horen.

Ik heb trouwens eerst lang laag ingereden.

1. Scheve handen.
2. Even een stukje losgalopperen.
3. Drafje, ging net de volte op.
4. Drafje, ook weer ongelijke handen.
5. Drafje, idem.
6. Deed net m'n buitenhand heel raar, niet hele goede foto maar hoef niet alleen goede foto's te laten zien toch?
7. Jammer dat ik hier weg kijk.
8. Poging tot wijken..
9. Galop, hier valt ze er een beetje uit.
10. Met haar oogjes dicht.
Hier ontspande ik zelf ook al wat meer, iets wat ik veel sneller moet doen. Door ademhalingsproblemen is dat heel lastig voor mij.
Even een sprintje in de mega bak.
Uitdraven.

Nog een portretfoto die ik laatst gemaakt heb.

Ik hoop dat jullie niet al te veel de dingen die ik zelf genoemd heb herhalen.
Ik hoop op leerzame feedback.
Groetjes, Suzanne