PRE merrie aan het werk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

onley

PRE merrie aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 13:01

eergisteren een stalgenoot gevraagd of ze nog even gauw foto's wilde maken
foto's zijn gemaakt over een tijdbestek van een 15 min want eigenlijk was ik al klaar met mijn training.
Waar we mee bezig zijn is basis en disipline en nog meer ontspanning ruggebruik en loslaten,
De merrie loopt graag hard en ongecontroleerd wat niet Ten goede komt natuurlijk.
punten waar ik aan mag werken is schouders naar achteren en nog rechter zitten,
Mijn binnehand loslaten en loshouden :') en me kapstoken naar binnen (dit komt door onzekerheid van me vorige paard die uit het niets kon ontploffen)

stap ze mag nog meer ondertreden
Afbeelding

benen aansluiten :')
Afbeelding

mijn binnenteugel hangt hier dus expres los aangezien ik dus een controlle freak ben op die binnenhand :o
Afbeelding

van voor mooi recht maar weer die benen he :') (iemand tips hiervoor?)
Afbeelding

mooi ontspannen ik mag dus hier rechter zitten (schouders naar achteren) en ze mag dus meer over haar rug heen.
Afbeelding

mooi los van voren nu nog rechtop zitten en handen rechtop :)
Afbeelding

ik zit ietjes scheef (gewicht naar binnen)verder weer een fijn beeld
Afbeelding

hier ook nog meer rechtop zitten en die teugel hangt weer extra los, Merrie mag nog meer van achteren erbij :)
Afbeelding

van voor weer mooi recht enkel weer me voeten :o
Afbeelding

op deze foto ban ik wel trots, mooi los van voor mag nog iets meer over de rug maar wel een mooi sterk achterbeen
en ik mag net nog wat trotser zitten :)
Afbeelding

een kleine poging tot wijken :) ellebogen aansluiten en benen aansluiten :)
Afbeelding

en klaar uitdraven :j
Afbeelding

HOUD ER REKENING MEE DAT DE MERRIE SINDS EEN MAAND OF 8 PAS ONDER HET ZADEL IS, En ik haar net 1 jaartje heb nu en ze net zadelmak was toen ik haar kreeg,
en ze nog een veulen aan de voet heeft lopen.

Als jullie verbeter punten zien dan graag :j

Wilawander

Re: PRE merrie aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:58

Het eerste wat mij opvalt is dat ik een erg gespannen rug zie bij je paard. Wat betreft je kapstokken je zou een touwtje van de singel naar de beugels kunnen maken waardoor kje je voet minder ver kan afsteken.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 14:14

Wilawander schreef:
Het eerste wat mij opvalt is dat ik een erg gespannen rug zie bij je paard. Wat betreft je kapstokken je zou een touwtje van de singel naar de beugels kunnen maken waardoor kje je voet minder ver kan afsteken.

dat kan best kloppen van die rug ze word binnekort gekraakd door tame hanken :) en het zadel word ook deze maand weer nagkeken. :)
van die kapstokken dat kan ik indd eens proberen met die touwtjes of sporenriempjes daar moet dat ook wel mee lukken.

verder nog mensen met tips of reacties alles is welkom :j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 14:46

Wat is het ook een heerlijk paard je Destinada!

En die voeten, ach... die van mij zijn nog vele vele vele malen erger :o .

Plaatje hoor.
Heeft ze geleerd je hand naar beneden te volgen, dan kan je allicht haar op die manier meer
souplesse in haar rug laten krijgen, door haar te laten zakken maar wel actief te blijven rijden.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 14:54

sjol ze snapt het nog niet helemaal om mijn hand te volgen
hier zijn we wel mee bezig in de lessen :)
ze voelt onder het zadel trouwens niet heel erg gespannen aan mischien vertekend het beeld omdat ze zowieso al een iets door/uitgezakte rug heeft??

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 15:07

Mooi paardje :D ze loopt goed vind ik voor een paard dat nog niet lang onder t zadel is. Mooie gangen.
Je steekt je tenen vrij ver naar buiten, ik merk zelf altijd dat wanneer ik erop let dat mn tenen rechter naar voren wijzen en ik mn hakken wat naar beneden druk dat mnm benen vanzelf beter aansluiten. Moet ook weer niet te ver natuurlijk.

Ik deed vroeger altijd mn benen naar voren als mn paard ervandoor ging of ik wilde dat ze tempo terugnam. Mijn instructrice bleef gewoon gillen dat mn benen naar acheteren moesten. Na een tijdje riep ze gewoon alleen: BENEN. En nu rij ik bijna niet meer maar doordat zij zo consequent is geweest let ik er nu zelf ook op en gaat t meer vanzelf. Is natuurlijk anders dan wat jij doet, maar t gaat er dus om dat je consequent bent. Zodra je merkt dat je t fout doet jezelf corrigeren.
En miss dat als je wat trotser gaat zitten dat t ook al beter gaat. Met zo'n paard mag dat tenslotte zeker wel!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 17:02

mf31 schreef:
Mooi paardje :D ze loopt goed vind ik voor een paard dat nog niet lang onder t zadel is. Mooie gangen.
Je steekt je tenen vrij ver naar buiten, ik merk zelf altijd dat wanneer ik erop let dat mn tenen rechter naar voren wijzen en ik mn hakken wat naar beneden druk dat mnm benen vanzelf beter aansluiten. Moet ook weer niet te ver natuurlijk.

Ik deed vroeger altijd mn benen naar voren als mn paard ervandoor ging of ik wilde dat ze tempo terugnam. Mijn instructrice bleef gewoon gillen dat mn benen naar acheteren moesten. Na een tijdje riep ze gewoon alleen: BENEN. En nu rij ik bijna niet meer maar doordat zij zo consequent is geweest let ik er nu zelf ook op en gaat t meer vanzelf. Is natuurlijk anders dan wat jij doet, maar t gaat er dus om dat je consequent bent. Zodra je merkt dat je t fout doet jezelf corrigeren.
En miss dat als je wat trotser gaat zitten dat t ook al beter gaat. Met zo'n paard mag dat tenslotte zeker wel!

Dankje :o het afsteken komt echt voort uit me vorige paard die me heel erg onzeker heeft gemaakt tijdens het rijden
die ontplofte uit het niets of ging vol op de rem of kaarsrecht omhoog als het hem niet zinde, vandaar dat ik ze afsteek.
En daarbij rij ik normaal met laarzen daar doe ik het namelijk vrijwel niet bij, Maar helaas is me rits kapot en ben aan het sparen voor nieuwe ;)

tijdens de les letten we natuurlijk enorm op het afsteken van me benen en als ik zo rij probeer ik er ook aan te denken maja soms vergeet ik dat ook weer :D

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 17:07

tipje voor je benen , je kunt je beugels (niet te kort) vast maken met een touwtje aan je singel , , niet te kort anders kun je de bochten niet netjes bewerken met je benen.

mooi paardje hoor ;)

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 17:07

Wat heeft ze toch een fijn gangwerk. Ze mag inderdaad veel meer over haar rug. Je ziet goed dat ze hem echt wegdrukt. Daarvoor kun je haar iets dieper en ronder instellen. Goed dat je zo let op het loslaten van je binnenhand, let er alleen op dat je haar niet helemaal losgooit. Ze heeft wel iets aanleuning nodig op beide teugels:)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 17:47

Bedankt beide
ik zal haar de volgende x proberen dieper en ronder in te stellen
ja die binnenhand zucht haha zal erop letten dat ik hem niet meer helemaal 'weggooi'

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:19

onley schreef:
Bedankt beide
ik zal haar de volgende x proberen dieper en ronder in te stellen
ja die binnenhand zucht haha zal erop letten dat ik hem niet meer helemaal 'weggooi'

ik zou er niet voor kiezen om dieper in te stellen , ik denk dat als je de achterkant er actiever onder rijd , de instelling presies goed is ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:17

Wat heb jij een supergaaf paard!!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 20:21

Dankje roosch :D

oke ik zal eens kijken wat me lesgeefster ervan zegt woensdag :)
nog meer mensen met tips? :o