Dit topic is gesloten op HAW en gekopieerd naar nieuw topic rijden in the picture.

In navolging van mijn topic van eind oktober: [RT-HAW] Agossie, Stoer & Armano at work! nu weer een nieuw topic. Ditmaal Agossie op concours, het concours was gister 02 juli.
Intro:
Agossie is een 11 jarige Fries die er door een bevalling en koliek 2 jaar wedstrijdstop gehad heeft. We waren toen net L1 gestart. Nu het buitenseizoen weer begonnen, foto's zijn van mijn tweede L2 wedstrijd.
Hetgeen we nog aan moeten werken nav. de foto's:
-Impuls en activiteit te allen tijde verbeteren.
-Niet laten kantelen tijdens wijken dus binnenhand naar voren.
-Alles beter afwerken.
-Middengalop bovenlijn meer loslaten.
-Actiever achterwaarts, traag voorbeen en gaat dus niet meer diagonaal.
-Goed de voltes 15 meter oefenen in galop, ook dan te strak in bovenlijn.
-Handen wat naast elkaar dragen.
-Paard gaat wat duiken als ze het moeilijk vind of moe wordt: ik moet altijd nek en kaak open blijven rijden.
-Nog meer aan het binnenbeen buigen in middenrif.
-IMPULS, IMPULS, IMPULS!!!!

Bovenstaande dingen gaan thuis allemaal perfect eigenlijk.
Gewoon kilometers maken dus.
Dit was dus mijn tweede L2 wedstrijd, de vorige had ik 177 en 178 punten, dit keer 186 en 177 (laatste ook winstpunt verwacht.). Ik kom altijd blij terug van concours, ik moet zelf nog even leren er contstant aan te blijven rijden maar paard doet altijd verschrikkelijk haar best.

Mijn doel is deze zomer het L2 uit rijden, en dan een vol jaar M starten om zo veel ervaring op te doen op dat niveau. Dan gaan we volgend jaar samen starten aan de opleiding Instructeurs 3.

Ik ben dus eigenlijk heel tevreden over hoe het gaat. Paard was altijd wat tam op concours, krijgt nu een kilo graan op de ochtend voor het starten en dan loopt ze heerlijk. Ik ben over mijn eigen rijerij dus nog niet helemaal happy, maar mijn paard maakt me altijd blij.

Tis voor mij alweer 6 jaar geleden dat ik L2 startte, dus het is ff wennen. Toen moest ik nog 156 punten rijden.

Proef 1.
01. Draf.

02. Wijken.

03. Wijken.

04. Wijken. Iets wat ik het belangrijkste vind in mijn rijerij: Buitenteugel bepaalt tempo, richting, houding. Binnenteugel hoort alleen op verbinding. In de proef met wijken blijk ik hierin helaas toch niet zo consequent als dat ik dacht. Totaal niet effectief zo, paard gooit achterhand voor de voorhand en gaat kantelen en verbuigen.

05. Draf!

06. Galop.

07. Galop. Meer binnenbeen voor grotere, rustigere, krachtige galopsprongen. Beter begeleiden dus.

08. Middengalop.

09. Galop, volte 15 meter. Bovenlijn strak.

10. Eveneens.

11. Draf. OPRICHTING!!!! Of ga ik hier richting halsstrekken???

Proef 2.
12. Binnenkomen in draf.

13. Draf.

14. Draf.

15. Galop volte 15 meter.

Alle commentaar/kritiek is welkom.

Liefs, Nikki

Dus minder chips/snoep en meer sporten voor mij.
Hahahaha!

't Is gewoon een lekker ding