Eerste keer thuis rijden met nieuwe aanwinst Courage!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lioony

Eerste keer thuis rijden met nieuwe aanwinst Courage!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 17:30

Sinds woensdag, nadat hij 100% goedgekeurd is, is Courage in ons bezit. Woensdag en donderdag heeft hij op een andere stal gestaan om ons zadel aan te laten meten en vrijdag om half 3 is hij hier op stal aangekomen. Hij is erg braaf en rustig en zaterdagochtend ben ik er voor het eerst hier op gegaan. Dit was de 4e keer dat wij als combinatie rondreden en voor hem dus op geheel onbekend terrein. Hij was echt heel braaf, de eerste 3 rondjes wat spanning, maar dat was er al snel vanaf. We hebben maar een half uurtje (als het niet korter was) gereden, maar ik was zeer tevreden, ondanks dat hij af en toe een beetje een duikbootje werd :')
Het ging mij er gister alleen maar om dat we ontspannen de baan rond konden rijden en dat is zeker gelukt! :j

Wat info over Courage:
Op papier Cartano SB
4 jaar oud
Ruin
1.73 (ik denk eigenlijk al iets groter)
Obelisk X Rhodium
http://paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=320648

Het is nog lang niet perfect, maar zoals ik al zei was ik wel erg tevreden. Ik heb hem ook nog niet helemaal opgepakt en vrij lang gehouden van voor af en toe. Donderdag hebben wij onze eerste les samen!

Om te beginnen eerst even gestapt
1. Afbeelding

Daarna een drafje geprobeerd
2. Afbeelding

3. Afbeelding

En nog meer stap
4. Afbeelding

5. Afbeelding

Knap koppie <3
6. Afbeelding

En weer wat drafwerk
7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

En dan galop! Tot nu toe merk ik aan hem dat hij dit het makkelijkste vind.
12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

En tot slot samen
15. Afbeelding

Vanochtend heb ik hem weer even gereden. Hij was weer erg braaf. Vond de paarden in het weiland nu wel erg interessant in het begin, maar die spanning liet hij na 3 rondjes ook weer van zich afvloeien. Weer tevreden dus. :)

Zie ook zijn topic bij ITP: [ITP] Nieuwe aanwinst Courage voor het eerst ITP!

:wave:

essiedepessie

Re: Eerste keer thuis rijden met nieuwe aanwinst Courage!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:42

netjes hoor! gaat helemaal goed komen!

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:42

Ik vind 't zo'n gaaf paard! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:48

Jullie zijn de beste jullie zijn de beste! Ik ben FAN! :D

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:54

Leuk paard, maar nog erg jong om te zien.
Wel oppassen dat hij niet teveel opkrult, op diverse foto's doet hij dat al. Zo'n jong paard mag je best nog wat meer naar voren rijden.
En ik vraag me af wat je op foto 3 nou precies aan het doen bent, voor mijn gevoel ziet het er tegenstrijdig uit. Kan best aan mij liggen, hoor ;)

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:57

He een halfbroertje van mijn Zachary Hill (Bo) leuk paard om te zien!
Hij ziet er goed uit, mijn Bo is nu 7 en is 1.80m.

Heel veel plezier er mee maar dat gaat denk ik wel goedkomen.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:59

Gaat helemaal goed met jullie komen! Lekker lessen, en dan komen jullie er wel, het ziet er nu al netjes uit :)) Hij is echt knap <3

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:14

Ik vind het echt een prachtpaard en jullie zijn een leuke combinatie!
De galopfoto's zien er inderdaad al erg netjes uit, doet hij al erg goed :)
Veel succes met je eerste les samen!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:16

Ziet er al goed uit hoor, erg netjes. :j
En het gaat alleen nog maar beter worden! :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 18:35

Waratje schreef:
Wel oppassen dat hij niet teveel opkrult, op diverse foto's doet hij dat al. Zo'n jong paard mag je best nog wat meer naar voren rijden.
En ik vraag me af wat je op foto 3 nou precies aan het doen bent, voor mijn gevoel ziet het er tegenstrijdig uit. Kan best aan mij liggen, hoor ;)

Klopt, hij is nog erg ielig. Ik vind het opkrullen zelf wel meevallen hoor en naar voren rijd ik hem zeker :j Maar het is pas de 4e keer dat we daar samen rijden dus het is ook nog erg wennen voor allebei. Ik kom van een merrie van 1.58 af dus ik ben zelf nog erg aan het zoeken naar zijn juiste tempo. Verder is hij na 20 minuutjes al best moe en dan wordt hij minder actief en hangerig, ook omdat ik van te voren gelongeerd had in een best zware longeerbak. Maar gaat allemaal goed komen! :)
Ik zie eerlijk gezegd niets vreemds op foto 3?

zacharyhill schreef:
He een halfbroertje van mijn Zachary Hill (Bo) leuk paard om te zien!
Hij ziet er goed uit, mijn Bo is nu 7 en is 1.80m.

Heel veel plezier er mee maar dat gaat denk ik wel goedkomen.

Wat leuk! Oei ik hoop eigenlijk dat hij de 1.80 niet gaat redden in de toekomst haha! :D

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:50

Heel leuk een aansprekend paard, mooi front. Daar zul je veel plezier aan beleven. Alleen valt mij wel iets op en dat is je zadel. Hij lijkt naar voren te kantelen en daardoor niet mooi aan te sluiten op zijn rug. Ik zie dit op meerdere foto's terug. Iets om goed in de gaten te houden. Succes.

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:55

Wauw! wat een gaaf paard zeg! :D
ligt het nou aan mij of lijkt het met name in de draf dat het zadel niet helemaal fijn ligt?
kan aan mij liggen hoor. Iniedergeval succes verder!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 19:01

Ik heb even ingezoomt op alle foto's en ik twijfel. Het lijkt zo, maar ik zie wel steeds dat de kussens aansluiten, teminste zo lijkt het ook wel. Ik heb dit zadel donderdag laten aanmeten en er heeft een pad ondergelegen die de druk meet, dus het zit allemaal goed. Het zadel is nog nieuw en de wol die erin zit gaat zich dus nog wat meer vormen. Het is wel zo dat de achterkant vrij hoog is en de voorkant vrij laag. Maar over 20 rij uren moet ik sowieso terug en dan wordt er weer naar gekeken en wat aangepast. Ik laat mijn instructrice er ook wel even naar kijken en dan kan ik het eventueel aankaarten!

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:02

Ziet er goed uit tootje mooi paardje <3

eelk148

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:20

hij loopt echt supper mooi

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:25

Gaat zeker weten goed komen met jullie! :D

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:40

Lioony schreef:
Waratje schreef:

Klopt, hij is nog erg ielig. Ik vind het opkrullen zelf wel meevallen hoor en naar voren rijd ik hem zeker :j Maar het is pas de 4e keer dat we daar samen rijden dus het is ook nog erg wennen voor allebei. Ik kom van een merrie van 1.58 af dus ik ben zelf nog erg aan het zoeken naar zijn juiste tempo. Verder is hij na 20 minuutjes al best moe en dan wordt hij minder actief en hangerig, ook omdat ik van te voren gelongeerd had in een best zware longeerbak. Maar gaat allemaal goed komen! :)
Ik zie eerlijk gezegd niets vreemds op foto 3?

Op foto 5 krult hij heel erg op, op diverse foto's neigt hij daarnaar. Let op dat die neus echt voor de loodlijn blijft en rij ook niet te lang, als hij moe wordt zal hij meer op de voorhand gaan vallen en dat wil je hem toch juist niet gaan aanleren. En hij moet natuurlijk ook energie overhouden om goed uit te groeien ;)

Op foto 3 loopt hij in een stelling alsof hij een volte loopt en jij zit erop alsof je hem juist naar contrastelling zou rijden, dat lijkt me dus een vreemde combinatie ;)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 22:14

Daarom rijd ik hem ook maar een 20-30 minuten.
Ben niet met contrastelling bezig geweest. Denk dat hij de hoek wile afsnijden en ik hem nog net kon bijsturen.
Vind het opkrullen tijdens het rijden erg meevallen. Heb veel paarden geprobeerd en deze heeft het bijna niet. Hij moet zelf ook even zoeken naar de juiste houding met mij erop. Ik rijd echt heel anders dan zn vorige eigenaar qua niveau. Dat hij er naar neigt wil niet zeggen dat hij het ook doet/gaat doen, fotos zijn maar moment opnames.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 06:45

Leuke combi samen! In het begin lijkt hij wel wat op de voorhand te vallen
Maar ja, na 4x rijden heb je bij zo'n jong paard de balans er ook nog helemaal niet in. Daar ga je vast mee aan de slag.
Veel succes samen!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 06:58

ai, je zadel ligt echt niet lekker :n
je paard duikt op de voorhand en je zadel kiept net zo hard mee... in galop als hij wat gedragener is kiept druk hij ook nog teveel op de schoft. het zadel lijkt mij ook te klein voor jouw. nie voor je kont maar voor je benen. je komt nu met je knieen over de wrong. ik denk dat als het zweetblad langer is en de zitmaat een halve inch groter jij je been beter af kan laten hangen.

je hebt volgens mij een fijn paard! let er op dat je hem goed op de achterhand probeert te krijgen. hij krijgt nu tactfouten (foto 3 bijv) probeer in de bocht recht te blijven zitten. je laat je binnenschouder hangen waardoor deze lager is. hiervoor is het voor je paard nog lastiger om op zijn binnenachter been te gaan dragen.

succes!

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:45

jullie zijn samen echt een super duo ! ,

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 10:04

themuisje schreef:
ai, je zadel ligt echt niet lekker :n
je paard duikt op de voorhand en je zadel kiept net zo hard mee... in galop als hij wat gedragener is kiept druk hij ook nog teveel op de schoft. het zadel lijkt mij ook te klein voor jouw. nie voor je kont maar voor je benen. je komt nu met je knieen over de wrong. ik denk dat als het zweetblad langer is en de zitmaat een halve inch groter jij je been beter af kan laten hangen.

je hebt volgens mij een fijn paard! let er op dat je hem goed op de achterhand probeert te krijgen. hij krijgt nu tactfouten (foto 3 bijv) probeer in de bocht recht te blijven zitten. je laat je binnenschouder hangen waardoor deze lager is. hiervoor is het voor je paard nog lastiger om op zijn binnenachter been te gaan dragen.

succes!

Grappig, zadel zit namelijk helemaal goed. Is donderdag netjes aangemeten en met een speciale pad die de druk meet eronder getest. Zadel kiept ook niet mee, kussens sluiten nog steeds op z'n rug aan. En het zadel is helemaal goed voor mij, je ziet toch dat ik m'n beugels nog erg kort heb zitten? De inch is helemaal goed, 17.8 en het zweetblad is al langer dan normaal ;)

Meer op de achterhand krijgen is sowieso vanzelfsprekend iets waar we aan de gang mee gaan. Maar ik ga niet met alles tegelijk aan de gang zo'n 1ste keer thuis. Heb 'm gewoon even kennis laten maken met de bak, meer was het eigenlijk ook niet. :)

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:15

Lioony, das les 1 op bokt.

vanaf de foto's kunnen mensen altijd heel goed zien dat je zadel niet goed ligt. Dit is op het westerngedeelte precies zo!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 10:17

Haha ja :')
Achja, ik heb hier het stickie liggen met de resultaten van de drukmeting, dusja. :Y)

_enna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:23

Wat een mooi aansprekend paard! Het wordt zeker een ruigerd als hij nog wat verder ontwikkeld is.... :j Veel succes samen!