Sinds 4 juni rijd ik met Gonzo.
Gonzo is een 13 jarige West Falen ruin van ongeveer 1m70. Doordat hij te weinig word bereden, hebben de eigenaars mij gevraagd om hem te komen rijden.
Dus ik moet hem nu een beetje terug oppakken en dit gaat super! Gonzo is een werkwillig beestje, lekker aan het been en zeer leuk om mee te werken!
natuurlijk is ook bij hem de ontspanning een beetje weg, maar hier werken we aan. Lekker veel voltjes, stellingen en overgangen doen wonderen!
Gonzo begint zich (nu na 4x rijden) al een beetje te geven op links. Rechts is hij een blokje en hieraan werken we dus! Hij heeft een redelijk korte galop.
Hier probeer ik hem zoveel mogelijk naar voren te rijden en 'kort te houden' weet niet hoe je het zegt

Ik ben er mij ook bewust van dat mijn benen bewegen, maar ik zit niet constant in z'n buik te porren

ook draag ik mijn rechterhand hoger dan mijn linkerhand, waardoor het lijkt dat ik streng ben.
Volgende keer zet ik mij ook een gaatje langer, want nu val ik redelijk veel naar voren (in galop komen mijn knieën precies over het zadel heen

1. Instappen ging niet zo goed, er stond een traktor vlak achter de haag en daar was hij bang van

2. hier zie je dus de traktor

3.indraven

4. hier zag hij iets

5. hier ontspant hij zich al een beetje

6. dit is het beeld waar ik naartoe wil werken (constant)

7.inzetten volte

8.wegrijden naar een middendraf, mijn houding is hier zeer slecht, maar Gonzo zelf vind ik lekker lopen

9.rechts is hij dus altijd veel oplettender, en dus ook minder ontspannen

10. galopje rechts

11. galopje links, vind ik echt een super goed beeld geven!

ik maak ook nog een klein plaatsje voor Dixy, een 16jarige merrie van 1.40 die ik bijna vanaf de grond terug moet opleren (wou ze longeren, dat kende ze blijkbaar niet, onder het zadel kan ze geen stelling nemen en kent ze alleen beenhulpen)
13. achter een paar bok/crosmomentjes kreeg ik ze toch in stap
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2600_n.jpg
14.ontspannen galopje

15. leuke sfeerfoto

en hier onder het zadel

Reactie's graag maar hou het vriendelijk, wij zijn een nieuwe combinatie en moeten alletwee nog super veel leren

Groetjes Silke, Gonzo & Dixy