Jamai@ M1 Wedstrijd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

leeuwtje

Jamai@ M1 Wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 18:45

Hoi Hoi,
Ik had maandag een dressuurwedstrijd en ik vond de foto's zo mooi dat ik het toch wel een topic waard vond!
Voor degene die ons niet kennen:

Jamai is een 8 jarige New forest ruin.
Hij is 1,53 (iets te groot voor New Forest)
Vader: Hoppenhof's Erwin
Moeder: Bullenkamp's Luna
We hebben op dit moment 8 wedstrijden gereden in het M1 en al 11 winspunten dus gaan binnekort over naar de M2.

Maar over de wedstrijd zelf. Jamai was erg druk en gespannen omdat we ook ons paard meehadden genomen omdat het ook dressuren voor de paarden was. Dus Jamai de hele tijd hinniken en zichzelf groot maken, maar toch geprobeert lekker te laten lopen. Met losrijden ging het uiteindelijk toch wel ontzettend lekker alleen toen moesten we weer naar de wedstrijd ring. Die lag maar 4 meter van de springring af en daar waren vlaggen aan het bewegen dus dat was al en feest. Toch nog wel netjes langs gekregen en kon wel lekker rijden verder. Wat wel vervelend was, was het omroepen van het springen me moeder kwam er eigenlijk niet bovenuit met voorlezen. Gelukkig weet ik de proeven redelijk goed uit me hoofd dus dat is ook goed gekomen. De tweede proef was net weer wat gespannender dus was ik zelf iets minder enthousiast over.
De punten waren als volgt 186 (was 4e en er waren 3 prijzen) en de 181 en een 2e prijs. Dus wel erg mooi resultaat en was ook erg blij dat de punten wel klopten met de proeven!

De foto's zijn gemaakt door Dominique (DmNqUe @bokt!) Ontzettend bedankt voor deze mooie foto's!

Eerst wil ik even een foto laten zien van een van de eerste buiten wedstrijden van mij en jamai ongeveer 5 jaar geleden := Afbeelding Hihih Wat een puppie is hij daar nog! :=

Nu een aantal foto's van de wedstrijd in Druten!
losrijden:
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding <3

Nu in de proefjes!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding <3 Mooie middendraf!

Afbeelding
Iets wat lang in de galop, maar dat kan gebeuren!

Afbeelding
Wat een mooi beenwerk in middendraf! <3

Afbeelding
Afbeelding <3

Ben zo trots op mijn topper!!
Voor diegene die het opvallen, maar ik zit iets te hol met me rug! Dat weet ik, maar dat heeft eigenlijk een reden. Me bekken werken elkaar een beetje tegen waardoor ik niet zo goed me bekken kan kantelen tijdens het rijden. Het is daarom ook erg moeilijk om niet hol te zitten. Maar het gaat wel stukje bij beetje beter!

Commetaar & tips zijn altijd welkom maar houdt het een beetje lief! We rijden pas 3 maanden M1

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:48

Wat een verandering zeg.. Hij is behoorlijk knapper geworden.. Vraag me alleen af, waarom je met zo een scherp bit rijdt.. En dan zie ik op sommige foto's ook dat je behoorlijk veel hand hebt.. mIsschien dat je daaraan kunt werken. Verder leuke combinatie..

ilovesienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:49

hihi ik zag die eerste foto en dacht huh? rijd dat m1 maar toen las ik het pas haha
ziet er goed uit zeg! flink veranderd!

leeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 18:51

Ik heb eigenlijk allemaal bitjes geprobeert en eigenlijk was deze die het beste paste en ook het fijnste in zijn mond lag. Ik heb dikke dubbel gebroken bitjes gehad maar daar ging hij alleen maar vervelen en echt op de kop lopen. Dit bit is een rolletjes bit en dat gaat eigenlijk super. Hierdoor kan die ook echt op zijn eigen benen lopen en dus ook van het bit af!

dancer_

Re: Jamai@ M1 Wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:54

Oeee knap paardje leo! Ziet er super uit!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:11

leeuwtje schreef:
Ik heb eigenlijk allemaal bitjes geprobeert en eigenlijk was deze die het beste paste en ook het fijnste in zijn mond lag. Ik heb dikke dubbel gebroken bitjes gehad maar daar ging hij alleen maar vervelen en echt op de kop lopen. Dit bit is een rolletjes bit en dat gaat eigenlijk super. Hierdoor kan die ook echt op zijn eigen benen lopen en dus ook van het bit af!

Okeej, het is fijn dat je hem ook van het bit af kunt rijden.. Echter als ik kijk naar de foto's zie ik dat op 3 foto's het bit bijna even hoog zit als de neusriem. Op de andere foto's is het prima. Misschien dat je net op die foto's even wat extra inwerkte en ik snap ook dat een M1 proef als best pittig is en je er soms net wat meer aankomt. Toch wil ik je dan als tip geven om daaraan te blijven werken.

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:03

Ziet er netjes uit Leónie !

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:41

Ziet er top uit Leonie! Dat gaat zeker weten goed komen in de M2.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:13

Leonie, jullie zijn echt goed verbeterd zeg! :j Toppertjes! Je mag zeker trots zijn op een pony als Jamai, hij doet het toch ook maar even mooi voor je, maar ik moet zeggen: jullie trainen er ook echt hard voor!
Gefeliciteerd met je punten en ook met je prijs, je hebt het verdient en succes in het M2, dat gaat vast goed komen.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:17

Zo, wat een verschil! Hij is echt super veranderd Leonie! Je zou hem echt niet herkennen.
Vind het er netjes uit zien! Succes in het M2 he!
Enigste opmerking die ik verder heb; volgens mij mag hij ook even een tikje actiever in de galop, verder vind ik hem er fijn over lopen :)

Anniicka_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:20

Ik vind het er behoorlijk netjes uitzien, ik weet natuurlijk niet vanwaar je komt maar chapeau!

Alleen heb ik een vraagje, hoe kan je zo een ITP maken? Ik ben namelijk pas nieuw op bokt.

Alvast bedankt ;)

leeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 18:39

Bedankt allemaal voor de leuke reacties!!

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:40

wat lag jij erg tijdens rijden doe ik nooit kijk altijd of het het ergste ter wereld is

leeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 20:15

@Yael_my: Dat doe ik eigenlijk alleen als het goed gaat! En dat was het ook. En ik vind het ook gewoon super leuk! :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:26

leuke foto's,let alleen wel op je binnenhand,die heb je op veel foto's te streng/strak

en als jouw bit een rollenbit met koperrolletjes is,dan mag je die niet op wedstrijd gebruiken...

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:51

Hee Leónie, wat zit je er stralend op :) leuk om te zien hoe jullie gegroeid zijn als combinatie!
Fijn dat je nu kunt genieten van je harde werk, super dat jullie zo lekker gaan op wedstrijden. +:)+

leeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 21:09

Hee Berdien, bedankt voor de leuke reactie! :D

@ Snoevie: Ik had bij de KNHS uitgezocht en daar stond dat ik wel wedstrijden ermee mag rijden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:11

Meen je dat? Ik had begrepen uit de reglementen dat het niet mocht

leeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 21:14

Ik weet niet of het nu inmiddels is aangepast, maar 2 jaar geleden stond er dat het mocht.

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:27

ziet er netjes uit hoor, knap paardje heb je. Het valt mij op dat je iets een holle rug hebt en daardoor lijkt het of je iets naar achter leunt ipv rechtop zit, t is net of je té goed je best doet om rechtop te zitten, als je begrijpt wat ik bedoel. Verder ziet t er goed uit. Succes in M2.
Groetjes!

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 08:29

is veel mooier geworden in die jaren.
voor het M1 vind ik heb nog iets te lang lopen..
zeker als je kijkt dat je nu naar het M2 wilt.
en vind dat je teveel achter over hangt
daardoor ga je ook sneller in de mond hangen

succes in het M2!

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:28

leonie het ziet er echt super uit jullie zijn echt een stuk vooruit gegaan maar jullie trainen er ook keihard voor, ik weet wat jullie allemaal hebben moeten doorstaan dus jullie zijn echt 2 toppers!!! en er zullen heus nog wel meer foto's van jullie komen hoor haha :P mooi dat je ze leuk vind :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:34

De tips zijn al gegeven, dus daar waag ik me niet meer aan. Vind wel dat jullie vooruit zijn gegaan door de jaren heen. Op die eerste foto is het echt een puppiepony, nu een sportponytje om te zien :D

leeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 13:00

@ Joycie81: Onderaan in de begin post heb ik staan waarom mijn rug hol is. Dat komt doordat me bekken in tegen gestelde richting van elkaar werken en dus het gewricht om me bekken te kantelen vaak vast zit. Dus ik ben er mee aan het werken!

@ X_Audrey: Ik ga eraan werken om minder achterover te leunen, Bedankt voor de tip! Maar ik heb maar weinig druk op te teugels, al lijkt het op de foto's niet zo.

Dominique & Kristel Bedankt voor het leuke commentaar! :D

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:04

leeuwtje schreef:
@ Joycie81: Onderaan in de begin post heb ik staan waarom mijn rug hol is. Dat komt doordat me bekken in tegen gestelde richting van elkaar werken en dus het gewricht om me bekken te kantelen vaak vast zit. Dus ik ben er mee aan het werken!

Sorry had ik idd niet gelezen, had wel t bovenste gelezen want had expres nog gekeken of je er iets over had gezegt :) Zal voortaan verder lezen..hihi
Succes nog met je paardje!