Lisanne (2) en Goliath/Leorah en Fonia (24) nog 1 keer ohz

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Lisanne (2) en Goliath/Leorah en Fonia (24) nog 1 keer ohz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 22:38

Ik heb dit topic even in tweeën gesplitst omdat ik geen keuze kon maken uit beide onderwerpen en ze beide een plaats ITP verdienen.

Het eerste onderwerp is mijn dochtertje Lisanne met haar pony Goliath. Lisanne is 2 jaar en stapel op haar poown. Af en toe mag ze even een paar rondjes rijden en vandaag voor het eerst zonder dat iemand haar vast hield! (ik hou de pony wel vast uiteraard, maar ze zit zelf los nu :D )

Eerst moet Goliath natuurlijk uitgebreid gepoetst worden. Lisanne is ook niet zomaar tevreden, nee hij moet helemaal brandschoon _/-\o_
Afbeelding

Ik geniet!! mooi koppie hea? :+
Afbeelding

kusje!!
Afbeelding

cap vastmaken (net echt haha)
Afbeelding

beugeltjes passen al bijna (met 3 slagen er in :P)
Afbeelding

"Owiaath we moeten die kant op!! wijs wijs!!"
Afbeelding

natuurtalentje :+
Afbeelding

baasje heb je wat lekkers in je zak? (vraagt Goliath)
Afbeelding

DEEL 2:
Het tweede deel van dit topic gaat over Fonia. Mijn eerste paardje, die ik al bijna 20 jaar heb! Ze is inmiddels 24 en al jaren gepensioneerd door een chronische kreupelheid helaas. Omdat ik bijna geen digitale foto's heb van haar (toen wij nog reden hadden we nog geen digitale camera) wou ik dolgraag nog éénmaal wat foto's van haar maken met zadel en alles er op en er aan, zodat ik haar sowieso altijd daarin terug kan zien, want je weet maar nooit, ze is al zo flink op leeftijd ;( .

Dus voor deze gelegenheid na 10 jaar pensioen nog éénmaal opgezadeld en ze was enerzijds wel verbaasd natuurlijk, maar wauw wat een trots kwam er opeens in haar naar boven. Ik zag haar de blik in haar ogen veranderen en voelde dat ze het geweldig vond, ondanks dat het echt puur standfotootjes zouden worden, want ze is gewoon echt niet meer te berijden. Daarom heeft zij hier een plek verdiend, en ik ben echt superblij met de foto's _/-\o_

stand (is wel zichtbaar dat ze zich ontlast)
Afbeelding

stand met mij er op. Geweldig dier toch.. na 10 jaar zomaar opstappen zonder 1 pas verkeerd te zetten! :)
Afbeelding

Afbeelding

heel klein stukje voorzichtig stappen (wou ze zelf)
Afbeelding

grijs wordend mooi hoofd:
Afbeelding

het is weer mooi geweest, lieve omaatje:
Afbeelding

alvast bedankt voor de reacties !

Silkebo

Re: Lisanne (2) en Goliath/Leorah en Fonia (24) nog 1 keer ohz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:41

Wat een prachtige oma is dat, wat een wijs hoofdje! En natuurlijk heb je een geweldige ruiter in de dop daar op die bonte (ookal zo'n leukerd) veel plezier nog met zijn allen!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:42

Wat leuk! Ik vind jullie een prachtige combi, je dochter en haar ponietje zijn ook leuk.
Wat fijn dat je merrie gewoon lekker mag blijven!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:47

Goliath en Lisanne zijn samen echt heel lief! <3
En toch nog een leuke foto van jouw oma en jou!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 08:54

Bedankt voor de reacties +:)+

Ik vind het voor mn eigen gevoel vanzelfsprekend dat Fonia gewoon bij ons oud mag worden, ook al is ze kreupel en kan ze niks meer. Ze heeft vroeger zoveel voor mij gedaan, ik heb alles op haar geleerd (en ik was toen ook niet zo'n heel gemakkelijke puber, dus ze heeft het soms best lastig met me gehad :o ).

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:57

wow, goliath is cooooooooooool!!

en een prachtig eerbetoon aan fiona

rosanne44

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 10:01

Heel erg leuk dat je inderdaad haar op de gevoelige plaat vastlegt! En natuurlijk ook geweldig dat je dochtertje helemaal weg is van paardrijden. Ziet er onwijs schattig uit!