Mag ik jullie voorstellen: Calato, een over enkele dagen 6jarige hengst van jawel, de hengst Calato- erg origineel is zijn naam dus niet, maar ik kan er mee leven.

Volledige afstamming vinden jullie hier: http://paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=680611
De foto's zijn van het testrijden, wat eigenlijk wel meteen goed ging.
Calato is nu waarschijnlijk ong. een dik half jaar in het werk, en heeft dus nog niet veel hoeven te doen.
Afgezien dat staat hij momenteel wel super fijn gereden. Een botermondje, maar bleef soms wel een beetje plakken aan mijn been.
Hij mocht af en toe iets meer reactie geven.
Ook is hij in zijn galop nog redelijk aan de slappe kant. Hij gaat af en toe nog een beetje "krabbelen", en heeft dus tactverlies.
Maar dat zijn allemaal punten waar aan kan gewerkt worden, en omdat hij in zijn springwerk super safe aanvoelde hebben we niet lang hoeven twijfelen!
Gisteren is hij volledig gkk, en de "deal" gesloten, zondag gaan we hem halen.
Niveau hebben we dus nog niet, maar het is de bedoeling deze zomer te gaan opbouwen op springwedstrijd.
Voor mij is het ook al ruim 2 jaar geleden dat ik nog op wedstrijd gegaan ben, vanwege veel pech met verschillende paarden na de verkoop van mijn pony.
Ik hoop met Calato dus echt een nieuwe start te maken.
Genoeg gekletst, als er nog vragen zijn, stel ze gerust. En tips zijn zeker welkom!
Het zijn stills van een filmpje, dus minder van kwaliteit. Papa stond ook wat in een vreemd standpunt, maar anders stond hij tegen de zon in.
Hij natuurlijk weer eens veel te veel ingezoomd!
Toch zijn er leuke plaatjes uitgekomen 

Tja, voor die look viel ik toch echt! Meteen poseren deed hij

Omdat hij soms wat bleef hangen was het ook heel moeilijk om mijn been er net aan te houden, zeker iets om aan te werken.

Sprong- ik weet dat ik op bijna iedere sprong meer moet meegeven en is mijn houding zeker niet ideaal!
Ik vind dit een zeer storende fout van mezelf. Ook moet ik meer voor me kijken.
Zeker hier

Zitten!

Soms wordt hij na de sprong nog héél lang. Ik zou hem dan meer moeten ondersteunen met mijn been en wachten

Nog enkele filmpjes:

Oja, wij kopen Calato voor de sport, dus hij blijft hoogstwaarschijnlijk geen hengst. Hoewel de merries naast de piste en zijn stal hem helemaal niks deden.
Ik kan je verder geen tips geven over het rijden, aangezien ik geen verstand heb van springen.
Paardje zelf is prachtig!
Ik vind jullie in ieder geval wel een hele gave combi!