Omdat merrie heel moeilijk in de aanleuning is, heb ik vaak plaatjes waar het ruggebruik net niet helemaal goed is en dan krijg ik heel paardenbeminnend bokt over me heen dat we terug moeten naar de basis, dat we boven onze macht trainen, dat het beengebruik van het paard niet goed is, noem ze allemaal maar op

Voor mij niet altijd leuk om te horen, maar mezelf daarbij wel realiserend dat foto's een momentopname zijn. En aangezien ik een paard heb die binnen een lange zijde 1500 verschillende manieren van bewegen laat zien, is dat voor mij uiteraard donders moeilijk om haar in een constant beeld de baan rond te sturen.
Daarbij ben ik een ongelooflijke streber en zit ik mezelf hierdoor (en mn paard dan ook) regelmatig dwars. Ik wil het perfect en dat gaat natuurlijk niet.
Dus voor de verandering een keer een filmpje, van gedeeltes van mijn les. Ik ben zelf heel tevreden over hoe het momenteel gaat, ik heb voor mezelf wat dingen los gelaten, waardoor mijn rijden beter word. Uiteraard heb ik mijn paard vwnw losgereden, maar dit is niet gefilmd.
Even voor de duidelijkheid: Het dribbelen aan het begin van het filmpje is om de achterhand te activeren en voor mij een steun om mn ritme te vinden. Ikzelf ben nl geneigd om steeds harder te gaan draven

Hier word aan gewerkt.
http://www.youtube.com/watch?v=BHVGTdeo2Ss
(Ze is wat schraal op de hals, sinds 4 weken herstellende van een zeer zware koliek , een week aan het infuus gestaan in Utrecht en daarbij heeft ze flink in moeten leveren. In een week tijd was ze 150 kilo lichter)