Even kort iets over mij en Romany, mijn haflinger merrie (v. Notaris) die slechts 1.41m meet (een echte my little pony dus).
Ik heb haar vanaf haar vierde jaar (inmiddels is ze 13) en we hebben de eerste jaren alleen maar samen buitenritten gemaakt.
Op een gegeven moment begon het toch wel te kriebelen om les te nemen en vanaf toen is het allemaal best snel gegaan.
We hebben een startkaart aangevraagd en we zijn de klasses B t/m het M2 doorgevlogen (dit alles tussen de paarden). Het Z1 werd wel wat lastiger, maar toch hebben we ons hier ook best snel door heen weten te slaan.
De afgelopen twee jaar heb ik best een moeilijke tijd achter de rug vanwege het plotselinge overlijden van mijn moeder en werd de zin in het paardrijden en dus ook het wedstrijd rijden een poos minder. Maar het woord "opgeven" komt niet in mijn woordenboek voor en de afgelopen maanden zijn we weer lekker aan het trainen gegaan, met name met het oefenen van de vliegende wissels.
Ik ben er inmiddels achter dat als ik de juiste hulp geef op het juiste moment, Romany altijd de wissel zal springen. Alleen moet ik hier zelf nog wat meer handigheid in krijgen, maar dat gaat me gelukkig steeds beter af.
Drie weken geleden hadden we dus ons Z2 debuut op een 2-daags concours in Roosendaal. Romany liep daar eigenlijk heel fijn, alleen in alle proeven gingen de wissels dus finaal mis. Mijn probleem is dat ik nogal eens "vergeet" te blijven rijden, iedere pas weer, en dat gebeurde in de proeven dus bij de voorbereiding van de wissels. Ze sprong er dus bijna geen één en dat resulteerde dus in nullen, eenen en tweeen op mijn protocollen.
Mijn doel voor afgelopen weekend was dus wel de wissels te laten zien. Alleen helaas, in de eerste proef zat ik weer alleen maar te zitten. Resultaat: weer slechte cijfers voor de wissels en dus slechts 196 punten.
Tussen de twee proeven door kreeg ik even een "standje" van een paar vriendinnen en dat heeft geholpen.
In de tweede proef sprong ze alle wissels en werd de proef ook beloond met 210 punten en een 1e plaats!!
We kunnen het dus wel, ik had alleen even een zetje nodig!

Hier een paar foto's voor een indruk van ons saampjes:

Zijn we geen lekker stel samen??