Cardisha (v. Hemmingway) @ zadelmak maken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Pansy_

Cardisha (v. Hemmingway) @ zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 16:23

Cardisha is een (dit jaar) 4 jarige merrie die ik heb vanaf dat ze een veulen is. Ze is allround gefokt (Hemmingway x O-Piloth x Lector) maar ik heb haar gekocht voor de dressuur, omdat ze geweldig kan lopen (en daarbij ook nog eens een mooi dier is). Een poosje geleden heb ik haar eens laten vrijspringen, en toen kwam ik erachter dat ze dat ook wel erg leuk vindt en heel goed kan, dus het is toch echt een allrounder.

Vorig jaar ben ik toen Cardisha ruim 3 jaar was rustig begonnen met wat poets-, grond- en longeerwerk. Dit ging allemaal super, de eerste keer longeren ging zelfs heel goed, ze snapte alles! Ik heb alles rustig aan gedaan, heb ook veel rustpauzes gegeven. Dit omdat ik het belangrijk vind dat alles in rust gebeurd en omdat ik het ook druk heb met andere dingen. Na een paar maanden dacht ik dat er wel iemand op kon, dus toen hebben we een jongen uit de buurt ( http://www.stalmarkschreuder.nl/ ) even een keer op haar laten zitten. Dat vond ik heel spannend, maar Cardisha vond alles prima en was erg braaf! Ze deed alsof ze het allemaal al kende! hier staat kort hoe het was.
2 dagen later ben ik erop gestapt, maar ze snapte niets van mijn hulpen, en ik heb thuis niemand die iets met paarden heeft, dus niemand die kan longeren of hulpen kan geven. Mijn moeder is dus maar voor haar uit gaan lopen terwijl ik erop zat. Dat ging prima, en ach, we willen toch alles in rust doen, hebben geen haast.
Toen begon het te vriezen, dus hebben we de 'training' stilgezet. In februari hebben we een nieuw paard gekocht (ik werd er opslag verliefd op, het was niet de bedoeling een nieuw paard te kopen), waardoor ik ineens 3 paarden had. Het was voor mij allemaal een beetje veel, dus Cardisha kwam snel op de laatste plaats. Ik ben haar in die periode wel gaan longeren met de dubbele longe, erg leuk overigens! Maar als ik wilde rijden, moest er iemand bij zijn, en dat kon lang niet altijd. Uiteindelijk toch een paar dagen geleden er weer opgestapt, maar toen ik er net op zat deed mijn vader per ongeluk de (nieuwe) baksproeiers aan (heel luxe, maar dus niet zo handig :') ), waardoor ik snel van Cardisha af ben gesprongen (ze schoot gelukkig maar een paar meter naar voren, schrok verder niet) en er niet meer op ben gegaan. 2 dagen later er weer even op, dat ging heel goed. En gisteren (woensdag) weer even gereden, dat ging ook goed. Ik kan al steeds beter sturen en ik hoef al bijna geen stemhulpen meer te geven (doe ik wel, maar als ik het soms vergeet, gaat het ook prima).
Dit was het zo'n beetje in grote lijnen, ik wil het niet te lang maken (moeilijk :P )

Cardisha doet alles super, is heel ongecompliceerd en houdt van lekker hard gaan, haha. Ik moest daar om lachen, en was gezellig aan het kletsen met mijn moeder en broertje in tussentijd, dat is wel te zien op de foto's.
Ik wil proberen Cardisha nu een beetje door te rijden en dan gaan we haar ongeveer in de zomervakantie te koop zetten...
3 paarden is helaas toch echt teveel.

Maar goed, hier de foto's:

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. http://imageshack.us/m/862/6856/oacardi ... 105201.jpg

7. http://img191.imageshack.us/img191/6856 ... 105201.jpg

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

Been geven kan ook gewoon, ze is totaal niet rillerig
13. http://imageshack.us/m/696/6856/oacardi ... 105201.jpg

14. Afbeelding

15. Afbeelding

16. Afbeelding

17. Afbeelding

En belonen, uitstappen kan gewoon lekker aan een lange teugel.
18. Afbeelding

Wat doet ze het goed he? :)
http://jolanda1990.webs.com/

edit: foto die ik was vergeten (denk ik) toegevoegd.

kleinvosje

Re: Cardisha (v. Hemmingway) @ zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:26

Ja, ze doet het goed Jolanda, maar jij ook. Ik vind dit toch zo'n fijn beeld he, nog geen gepluk aan die teugels of meteen in de krul, nee lekker los op eigen benen! Heerlijk!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:37

Wat een braaf en lief dier is dat toch!! jammer dat je afscheid van haar moet nemen :(:) maar die veestapel is ook wel groot...

Ziet er goed en heel vriendelijk uit :j en jij lacht echt altijd op foto's :)

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 16:44

Bedankt voor jullie leuke reacties! Ze doet het idd heel goed, en ik vind het idd belangrijk dat het plezierig gaat, wil graag dat een paard lang 'heel' blijft en er plezier in heeft! :)
Tja, dat lachen.. paardrijden is gewoon leuk! :D
En ik baal er ook van dat ze weg moet.. Ze doet alles zó leuk! Is echt zo'n familiepaardje, loopt als een hondje achter me aan, ik kan los met haar rennen, rent ze zo mee, springt ze zelfs mee. Verder neem ik haar soms mee met hardlopen, is ze helemaal niet bang voor verkeer, is ze gek op springen, poetsen, knuffelen en met rijden gaat het dus ook al goed. Gewoon een erg leuk dier waar je alles mee kan.
Maar... wel een klein beetje klein (vooral naast Con Amore :') ) en heel ongecompliceerd en makkelijk (ik houd wel van iets moeilijker).

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:07

Wat fijn om te zien dat er nog iemand is die z'n paard lekker laat 'ezelen' in het begin! Lekker die neus eruit & rust in d'r mond zodat ze het zelf even uit kan zoeken.
Hopelijk vind je een leuke nieuwe eigenaar voor haar :)

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 20:20

ha ha, grappige opmerking, laten ezelen! ik snap wel meteen wat er bedoelt wordt!

Wat leuk om foto's van je andere troef te zien! Wat doet Cardisha het super zeg!
Wat lekker dat ze ook de tijd krijgt en je rustig aan met haar doet!
Kan niet wachten om over een paar maandjes foto's van jullie te zien.
Is volgens mij een erg gaaf paardje met lekker achterbeentje!

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 01:19

Bedankt voor jullie leuke berichten!
Doubtless, ik hoop ook echt dat ik een hele fijne nieuwe eigenaar vindt! Ga daar ook echt mijn best voor doen, maar helaas heb je niet alles in de hand.....

Hee Saskia! Ze heeft inderdaad heel heel fijn achterbeen, is verder ook lekker voorwaarts. Ze pakt alles ook super op, we hebben nu al een paar keer gegaloppeerd zelfs (onder het zadel), echt super leuk! Ze heeft heel veel sprong, echt een heel andere galop dan Con Amore! :D
Maar we zullen zien, misschien over een poosje weer foto's!

hasufel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 02:06

Fijn om te zien dat je met lekker veel ontspanning rijdt! Ze is duidelijk met jou bezig. Mooi dier.

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 06:47

:j Hele fijne foto's

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 09:29

kleinvosje schreef:
Ja, ze doet het goed Jolanda, maar jij ook. Ik vind dit toch zo'n fijn beeld he, nog geen gepluk aan die teugels of meteen in de krul, nee lekker los op eigen benen! Heerlijk!

Dat was ook het eerste wat mij gelijk opviel.
Lekker ontspannend en geen gepluk... :j :D

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:33

Zier er leuk uit!

Wat me wel op valt is dat je naar voren valt... je moet proberen recht te zitten en je schouders naar achter brengen.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:37

Zo wat een prachtig paard. En wat ziet het er goed uit!
Ik hou zelf wel van makkelijke paarden hihi, echt een plaatje.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 16:50

Wow, bedankt voor al jullie leuke reacties!
hasufel, ze is inderdaad heel erg met mij bezig, erg leuk. Laatste keer deed ze trouwens al wat vaker haar oortjes naar voren, het wordt natuurlijk steeds normaler voor haar. :)
Aprella, het is een jong paard waar nog maar een paar keer op gereden is, ik ga daarom expres wat voorover zitten. Dit om het haar iets makkelijker te maken. Maar als ze wat verder zou zijn in de africhting heb je wel gelijk, dan zou ik iets rechterop moeten zitten.
mrjlnx (wat een naam :P ), nou, heb je binnenkort nog een paard nodig?? :D

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 17:56

Wat een ontzettend leuk dier heb je :D!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 17:59

kleinvosje schreef:

Ga ik helemaal in mee, precies wat ik wilde zeggen! :j

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:12

_Pansy_ schreef:
Aprella, het is een jong paard waar nog maar een paar keer op gereden is, ik ga daarom expres wat voorover zitten. Dit om het haar iets makkelijker te maken. Maar als ze wat verder zou zijn in de africhting heb je wel gelijk, dan zou ik iets rechterop moeten zitten.

oké ^^ maar mij hebbenz e altijd geleerd dat je goed recht moet zitten omdat dit beter is voor het paard.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:30

_Pansy_ schreef:
Wow, bedankt voor al jullie leuke reacties!
hasufel, ze is inderdaad heel erg met mij bezig, erg leuk. Laatste keer deed ze trouwens al wat vaker haar oortjes naar voren, het wordt natuurlijk steeds normaler voor haar. :)
mrjlnx (wat een naam :P ), nou, heb je binnenkort nog een paard nodig?? :D

Bedankt. :') Gewoon mijn naam zonder klinkers, en ach die x er achter klonk wel lief. Maar goed, nog geen baan dus helaas geen geld om te onderhouden. Helaas want dit is echt een plaatje.
Succes met het zoeken van een lief baasje.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 21:08

Bedankt voor alle leuke reacties!
Erg leuk om te lezen :)
Aprella, kan ook hoor, iedereen zijn aanpak. Ik vind het bij het inrijden heel belangrijk dat ik licht ben en echt niet tegenzit. Vandaar dat ik het op deze manier doe. Komt ze verder, dan moet ik meer rechtop zitten, omdat ze dan meer op de achterhand moet lopen. Maar zo zie je maar weer dat iedereen zijn eigen manier heeft, en dat is helemaal niet erg!
Mrjlnx, dankjewel, ik hoop ook echt dat we een fijn baasje kunnen vinden!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:15

_Pansy_ schreef:
Hee Saskia! Ze heeft inderdaad heel heel fijn achterbeen, is verder ook lekker voorwaarts. Ze pakt alles ook super op, we hebben nu al een paar keer gegaloppeerd zelfs (onder het zadel), echt super leuk! Ze heeft heel veel sprong, echt een heel andere galop dan Con Amore! :D
Maar we zullen zien, misschien over een poosje weer foto's!

Tuurlijk weer foto's!
Je kan ze totaal niet met elkaar vergelijken, dat is zeker zo.
Ja, hier krijg je een fijn paardje aan! :D

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 18:00

Bedankt Saskia! Ik denk het ook! :)

angelaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 18:02

moooi paard. :D