Yme is een zoon van mijn merrie San en zijn vader is Onne 376. De eerste 3,5 jaar heeft hij in de opfok gestaan om lekker uit te kunnen groeien, want het zag er al snel naar uit dat het een flinke knaap ging worden. Dat klopt ook wel

Afgelopen najaar is hij naar 'huis' gekomen en gecastreerd. Na zijn herstel zijn we rustig aan begonnen met de dagelijkse dingen, zoals meelopen, poetsen, vaststaan, longeren en uiteindelijk zadeltje en hoofdstel in tijdens het longeren. Eigenlijk heeft dat allemaal weinig tot geen problemen gegeven, maar toch wilde ik het inrijden niet zelf doen, omdat ik weet hoe zijn moeder was en zijn zusje destijds.
Ik ben heel blij dat hem heb weggebracht, want eenmaal daar bleek hij wat moeite te hebben met opstappen. Dat vond hij beangstigend en ging dan rennen. Iets wat hij graag doet..

Daar hebben we natuurlijk wat kiekjes van gemaakt en die wil ik graag met jullie delen.

Dag 1, allereerste keer erop en alleen gestapt!

Dag 2, met eigen hoofdstelletje en trots!

Stappen

Ik word al wat verder 'los' gelaten!

Filmpje van dag 2, voor het eerst draven!

Dag 3, verhuisd van de paddock naar de bak.

Dag 4, nog even aan de longe voor de 'zekerheid' en dan..

..voor de eerste keer helemaal 'los'.
Helaas geen foto's van het rijden, maar wel een lang filmpje gemaakt.

En klaar voor vandaag, even knuffelen!
En als laatste, een kort filmpje van vrijdag, ook weer lekker 'los' door de bak gereden:
Ik kan wel zeggen dat ik een fijne week gehad heb. Ik ben super begeleid en elke dag hebben we een stapje voorwaarts gemaakt. Zelf moet ik wat minder onzeker worden van de 'uitspattingen' die hij af en toe nog kan hebben (beetje rennen), maar dat gaat wel goed komen met de tijd denk ik! Het belangrijkste is dat we nu lekker gaan rondsturen en een combi gaan worden!