Lory ( v. alcantara) @ training met een nieuw zadel!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lieskehh

Lory ( v. alcantara) @ training met een nieuw zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 18:10

Hallo allemaal,

Ik was al een tijdje op zoek naar een nieuw zadel, een zadel met wat meer kniewrong en diepere zit want mijn houding,
werd echt steeds slechter.
Sinds vorig week zaterdag heb ik een euroriding luxor gekocht en hij zit heeeerlijk <3
Nu moet ik zelf nog beetje uitvogelen hoe ik het fijnste zit maar vindt mijn houding al beter als met mijn andere zadel.

Vandaag had ik dus lekker gereden met mijn meisje, en ze deed het superr :)
Lory is een merrie van bijna 7 jaar, ze is van alcantara x frea..

punten die nog verbetert mogen worden,
- iets minder strengen binnen hand af en toe
- en niet te ver mijn eigen in het zadel drukken
ik weet dat ze af en toe te diep loopt maar we werken eraan ..

Kijk en geniet van mijn mooie meisje..

Afbeelding

Afbeelding
dit is dus z'n moment dat ik te ver in het zadel druk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:32

Ziet er fijn actief uit!

Dat te ver in het zadel drukken snap ik niet helemaal, wat ik zie is dat je je rug holtrekt en (misschien daardoor) je kont naar achter steekt ;)
Ik denk dat als je probeert je hak niet tever uit te drukken en te letten op je onderrug dat het dan een heel stuk meevalt...

Verder echt fijn plaatje hoor, leuk dier!

pollylove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:44

wat een leuk paard, super combinatie en mooi zadel heb je !
waar staat je paardje ? dacht het te herkennen...

x

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:47

ZIet er goed uit. Mooi paardje. Halfbroer mijn haf. :D

sunnymay

Re: Lory ( v. alcantara) @ training met een nieuw zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:53

Fijn zadel!
Probeer net wat _Esther_87_ zegt, je hak minder uit te drukken. Je drukt je rug te hol. Je beenhouding wordt toch al gecorrigeerd. Voel echt je zitbeen knobbels. Niet op je doos willen zitten, anders is de inch maat van je zadel te klein als dat niet lukt!

Je paardje kan lekker lopen!

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:56

Ik vind dit soort zadels echt totaal niet fijn. Ik wil kunnen bewegen in het zadel en niet vast zitten met m'n benen. Verder heb ik zelf gemerkt dat ik in zo'n zadel een enorm holle rug krijg, en ik heb het idee dat jij dit ook hebt (weet niet of je dat voorheen ook al had).

Ik ben van mening dat je niet zoveel poespas op je zadel nodig hebt om je houding te verbeteren (tuurlijk zit je anders in een dressuur dan in een springzadel). Bij een steeds slechter worderde houding moet je naar jezelf kijken en de oorzaak zoeken, niet een ander zadel zoeken die dit oplost.
Nu bestrijdt je eigenlijk het symptoom en niet de oorzaak.......

Maar je hebt je paard fijn aan het lopen en het ziet er vriendelijk uit, ga zo door!!!

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 19:42

veersche - het ligt niet aan het inch zadel, dat over het zadel dat het niet fijn dat is ieder voor zich, voor mij is het een heel goed zadel.
mijn houding in mij oude zadel was veel slechter en ik koop ook echt geen zadel voor alleen mijn houding, het zadel wat ik hiervoor had drukte teveel op mijn pony zijn rug.
deze is nagekeken door de zadelmakern ;)

Verder bedankt voor de reacties :)

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 21:58

Je hebt gelijk en buiten dat je je rug hol trekt ziet het er erg fijn uit.
Dus laat je niet leiden door mensen zoals mij die eenmaal op zo'n zadel hebben gezeten, iedereen is anders. Je ziet tegenwoordig heel veel zadels met veel wrong, op Equitana werd je ermee doodgegooid!

Maar nogmaals, het ziet er allemaal erg goed en vriendelijk uit, volgens mij ben je een fijne ruiter dus ga zo door!!!!! :j

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 10:37

Lies, het ziet er super uit!! Je houding is echt al veel beter, nu alleen je rug ontspannen inderdaad, maar dat komt helemaal goed!
21e gaat helemaal goed komen met jullie :)

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 12:06

Dacht dat ik al gereageerd had, niet dus :o
Lies het ziet er super uit!
Je houding is netjes zeg!!!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 12:18

Jullie zijn een erg leuke combinatie.
Mooi ontspannen en plezierig beeld op de foto's. Wat rij je met je paardje?

Je zit netjes rechtop, maar krijg tegelijk ook een beetje het idee dat je zadel je in een bepaarde houding dwingt :o
Ik vind het ontzettend knap dat je op zo'n zadel kunt rijden, bij mij zouden de heupen zowat al uit de kom liggen en omgekeerde hernia in mn rug hebben :o
Wat je dus heel veel ziet bij die diepe dressuurkuipen is, dat je kont naar achter wordt gedrukt en je rug hol wordt. Je kunt niet meer lekker achter je paard aan rijden... ...maar wel heerlijk meerijden ;)

Ik neem aan dat ie wel heeeeeerlijk zacht zit en je lekker "vast "zit.
Maar of dit in zn algemeenheid het rijden ten goede komt, vind ik dan altijd weer een vraag.

Veel plezier en succes saampjes!
Laatst bijgewerkt door reeskees op 01-05-11 12:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 12:19

Die kan lopen :)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 13:11

wauw, je hebt haar erg gaaf aan het lopen zeg! :) Let erop met het nageeflijk vragen, dat dit echt alleen vanuit je vingers komt, kleine kneepjes/lichte druk naar beneden, en niet vanuit je hele arm. Maar ik vind de foto's er verder fijn uitzien, erg leuk paardje. :D

sandyhester

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 13:18

Je zit veel te veel op je doos!

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 15:48

Je houding is inderdaad gelijk een heel stuk verbeterd. af en toe nog wat een holle rug, maar al stukken minder als met je vorige zadel..

Rijtechnisch zou ik graag die hals wat minder opgekropt zien, maar dat was al bekend.. ;)

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:12

Leuke haf, ziet er netjes uit! :) Let wel op je rug, maar dat is al vaak genoeg gezegd. Mooi zadel heb je, ik vind zulke zadels erg fijn. Wat voor 1 is dat?

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:26

Persoonlijk vind ik het geen goede oplossing te verbeteren door een ander zadel te kopen. Je maakt het jezelf nu makkelijk, maar als je echt aan je houding wilt werken en de juiste houding willen hebben, hoor je op elk zadel te goed kunnen zitten. Ik heb eerder ook op een zadel gereden ( van hulsebosch) ik dacht dat mijn zit helemaal top was, tot dat ik een passier kocht, super fijn zadel maar mijn zit was zo verslechterd, toen ben ik op een lemetex gaan proberen, precies hetzelfde verhaal. Maar ik blijf op deze zadels volhouden tot ik de perfecte zit heb.

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:30

P.S. Leuk lopende haf heb je trouwens hoor ;)

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:29

Tassie89 schreef:
Persoonlijk vind ik het geen goede oplossing te verbeteren door een ander zadel te kopen. Je maakt het jezelf nu makkelijk, maar als je echt aan je houding wilt werken en de juiste houding willen hebben, hoor je op elk zadel te goed kunnen zitten. Ik heb eerder ook op een zadel gereden ( van hulsebosch) ik dacht dat mijn zit helemaal top was, tot dat ik een passier kocht, super fijn zadel maar mijn zit was zo verslechterd, toen ben ik op een lemetex gaan proberen, precies hetzelfde verhaal. Maar ik blijf op deze zadels volhouden tot ik de perfecte zit heb.

Ze heeft ook niet speciaal voor der zit een nieuw zadel gekocht..
dat was omdat het niet goed op der pony lag.. ;)

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:40

Leuke haf heb jij onder je kont zeg! En wat een beenwerk! Ziet er goed uit :)
Probeer er wel op te letten dat je hem niet probeert te "dragen", je hebt op de foto's je handen af en toe wat hoog. Opzich een begrijpelijke reactie als hij graag wat diep loopt/achter de teugel kruipt (wat ik op maak uit je openingspost) maar dat los je niet op door hem "op te tillen".. paarden kunnen niet vliegen, zegt mijn instructrice altijd :) Veel aandacht schenken aan het voorwaarts neerwaarts losrijden; daardoor gaan ze vaak net wat makkelijker je hand volgen wanneer jij wat ruimte geeft om net dat neusje er uit te rijden. Een goedbedoelde tip ;)
Verder heb ik er níets op aan te merken! Ziet er echt goed uit! Mag ik vragen wie zijn ouders zijn?

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:51

Oke, dat wist ik niet, naar aanleiding van het verhaaltje begreep ik dat het om de houding ging

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:54

Tassie89 schreef:
Oke, dat wist ik niet, naar aanleiding van het verhaaltje begreep ik dat het om de houding ging

Ja dat snap ik..
Ze is enthousiast over deze voor haar mooi megenomen extra van het nieuwe zadel.. :j

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 21:02

bedankt voor de reacties,

Woppy- indd ik heb de neiging mijn handen te hoog te houden maar daaar werk ik aan ze moet ook iets meer lengte in der hals.. haar vader is alcantara en moeder frea

tassie89- indd wat mirzam zegt, het is niet voor mijn eigen houding ik snap dat je dat dacht ivm mijn beginpost, alleen ik moest een nieuw zadel vanwege het dus niet goed liggen op mijn pony zijn rug, het is fijn meegenomen dat ik toch z''n fijn zadel heb gvonden :)

pollylove1- mijn paardje staat in Elshout

tamara- is een euroriding luxor .. heel fijn zadel vindt ik maar dat is ieder zich natuurlijk :P

verder bedankt voor de reacties :D

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:08

Dan is het inderdaad beter dat je op een goed passend zadel voor beide, maar zeker voor de pony rijd! Veel plezier ermee ;)

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 08:53

ja inderdaad , heb liever dat die goed ligt op mijn pony :j

verder bedankt voor reactie :)