Unicum wedstrijdfoto's van mijn Rubiquilmerrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Unicum wedstrijdfoto's van mijn Rubiquilmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 13:11

Ramona is een 7-jarige merrie (Rubiquil x Sultano x Ravel x Uniform x Variant) die pas haar tweede jaar wedstrijd loopt. Ik rij enkel in de zomer wedstrijden omdat ik vind dat je de winter beter kan doortrainen maar ook even een rustperiode kan inbouwen. Vorig jaar was ze erg kijkerig en liep ze in de ring telkens niet lekker door waardoor ik veel spanningsfouten had. Deze winter na de wedstrijden eerst even een lange vakantie gegund en in december hard beginnen doortrainen. Gisteren merkte ik toch erg veel verschil met vorig jaar. Ze is nog wel kijkerig maar is sneller bij de les weer omdat ik haar er sneller door kan rijden. Had gisteren af en toe dus nog wat spanningsmomentjes door dingen die buiten de ring om even interessant waren. Punten zijn er nog niet naar maar ik was wel erg tevreden met hoe ze gisteren reageerde.

Daar ik erg weinig rijfoto's van mezelf heb laat staan van wedstrijden heb ik gisteren me toch te buiten gegaan om een 3-tal foto's aan te kopen bij de aanwezige fotograaf ondanks dat ik ze aan de dure kant vond. Daar er op de WVUR wedstrijden nooit een fotograaf is die letterlijk van iedere ruiter zijn proef een reeks foto's neemt moet je er dus van profiteren als dat wel eens het geval is en zeker in zo'n schitterende accomodatie als het Zilveren Spoor in Moorsele. Mocht me dus even Anky wanen :D maar ik weet van mezelf dat ik niet dezelfde kwaliteiten als ruiter heb als Anky. :+ Ik rij de voor de Belgen hier A6 proef.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Fotograaf dacht leuk te zijn en ons in de Alpen te steken volgens mij. :roll:

Apple

Re: Unicum wedstrijdfoto's van mijn Rubiquilmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:44

Leuk om je eens in tenue te zien :-) Ze toont echt groot trouwens op die foto's :)) (of ben jij gewoon niet zo groot :D ).

Ik wist niet dat de Alpen al in België begonnen inderdaad :))

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:51

Leuke foto's! Paard lijkt erg groot onder jou inderdaad! :)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 14:00

Apple schreef:
Leuk om je eens in tenue te zien :-) Ze toont echt groot trouwens op die foto's :)) (of ben jij gewoon niet zo groot :D ).

Ik wist niet dat de Alpen al in België begonnen inderdaad :))

Ik ben inderdaad niet van de grootste. Ben zelf maar 1.58m. Mijn paard is ook naar de huidige dressuurnormen een kleintje (1.65m) maar wel breed van ribbenkast. Mijn been spieren aan de binnenkant moeten meestal even aan de rek- en strekoefeningen voor de eerste instappassen. :D

Ik wist ook niet dat de bergen in Moorsele lagen. Het is dat het een mooi rijtechnisch beeld is want anders had ik die foto niet gekocht. die bak ligt nl echt wel zo plat als een biljarttafel. :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:00

Oh Peet, wat heeft Ramona een boel spek op haar lijf hihi.
Leuk hoor, jou zo fanatiek in de westrijdring bezig te zien. Ze lijkt inderdaad heel groot met jou in het zadel. Ze toont heel vriendelijk vind ik.

Edit: nou nou typen is moeilijk vandaag Bergje spelfoutjes

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 14:04

Is het ook behalve in haar box dan is madame niet zo vriendelijk. Dan is het haar terrein maar daarbuiten heel erg lief en makkelijk dier. Niet dat ze bomproof is maar het blijft even wat haperen en erg kijken of er niet dichtbij willen komen en soms een keer dreigen naar een ander paard dat in haar achterwerk loopt maar verder doodbraaf dier. Ben echt heel erg blij met dit zelfgefokt paard.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:25

Ziet er toch helemaal niet verkeerd uit!?
Leuke foto's hoor en het ziet er netjes uit! ;) :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:28

Leuk hoor Peet! Ziet er toch goed uit! En wat grappig. Ik heb
nog een foto van Pay Pay in dezelfde baan!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:09

Wat leuk Peetje! Ziet er goed uit! Ze lijkt inderdaad gigantisch, minstens 1.70. :D