Na wat opstartproblemen gedroeg hij zich echter voorbeeldig. Hij was rustiger en fijner te rijden dan thuis! Er bestonden ook geen baklettermonsters meer.

Eerste proef kregen we 184, wat ik aan de lage kant vond. De tweede proef hadden we 189. Leuk detail dat Mirthe (lesklantje en de dochter van Ellis, mede-eigenaresse van Sam) met haar pony Ashley de eerste proef won met 201 en de tweede proef tweede was met 189. Ik zal op de ex aequo-regeling wel verloren hebben

Sam mag morgen nog mee voor het bestgaande. Ik ga voor een rustig, ontspannen rondje. Sam krijgt snel spanning en drukt zich dan op, dus het eerste wat ik wil bereiken is dat hij rustig is en ontspant. Dat lukte vandaag heel aardig, op wat momentjes na.

Hier vind ik het net zijn vader Hilbert, die ik vijf jaar geleden ook onder het zadel heb gehad!

Eerste rondje in de ring even spannend

Geconcentreerd aan 't werk

Stukkie middendraf denk ik

Voor het van hand veranderen met middenstap, op de korte zijde. De middenstap was in de tweede proef al goed voor een acht!

Inzet halsstrekken

De lengte is redelijk, maar moet véél meer dalen. Was in beide proeven ook nog niet voldoende. Wel bleef hij in een mooi tempo bij mij, dus dat was de eerste winst.

Nog een stapje over de EXB lijn

Het laatste draflijntje voor het afwenden en halthouden-groeten.