Gisteren hebben we een bitloos hoofdstel gekocht. Dat hebben we 's avonds meteen uitgeprobeerd.
Shaddy kent het allemaal heel goed want ze is met een touwhalster ingereden en haar 1ste 4 jaar onder het zadel is ze altijd met een bitloos hoofdstel gereden.
Met bit kan ze nogal weleens vervelend zijn maar zonder bit loopt ze echt veel fijner.
De bijrijdster had eerst weer gereden en dat ging erg goed. Daarna ben ik er weer even opgestapt. Ik heb gestapt en gedraafd. Ging echt heel lekker

Ze was erg braaf en lekker ontspannen. Ze loopt echt heel lekker zonder bit.
Owja, voor degene die ons niet kennen: Ik heb Qkoorts waardoor ik niet veel kan rijden. Ik werk dus ook niet aan de punten waar de bijrijdster wel aan werkt want ik ben al blij als ik gewoon lekker rond kan hobbelen.
Shaddy is een pittige tante maar als je weet hoe je daarmee om moet gaan kun je heerlijk rijden. Ze is een kruising tussen een Belgisch warmbloed paard en een Ardenner.
Waar wij aan werken: Gisteren eigelijk nergens aan. Dit was de 1ste keer bitloos bij ons en we wisten dus niet hoe ze erop zou reageren.
Mijn houding is soms erg slecht. Ik rijd bijna nooit zonder zadel dus het was erg wennen.
Wees een beetje lief voor ons, Shaddy is vorige week erg ziek geweest en daarvoor was ze erg stijf. Nu kunnen we gelukkig weer rustig trainen.
Genoeg gekletst, hier de foto's.
1.

Lekker stappen.
2.

Lekker ontspannen stappen.
3.

4.

Jammer dat ik er niet helemaal bij op sta.
5.

6.

7.

8.

Draven, ik zit erg slecht en hou de teugels wat te strak maar ze ging veel harder dan de bedoeling was.
9.

Wel een fijn plaatje alleen mijn houding is weer slecht.
10.

11.

12.

Balkjes lopen
13.

Hier ging ze erlangs in plaats van erover

14.

En als afsluiter een stoer plaatje.
We rijden zonder zadel omdat het zadel wat we hadden niet meer past.
Het hoofdstel is een F.R.A kin gekruist hoofdstel van katoen.
Dit was het weer.
doeii