Haflinger Olina met mijn (nieuwe) 12-jarige bijrijdster!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Haflinger Olina met mijn (nieuwe) 12-jarige bijrijdster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:41

Hallo allemaal,

Hier mijn haflinger Olina weer eens ITP! Olina is een 5-jarige haflinger van Nokia. Ze is op 06-07-2005 geboren dus ze wordt over een paar maandjes alweer 6! Ze heeft afgelopen halfjaar heel veel stilgestaan vanwege een operatie van mij en het slechte weer en we hebben heel veel buitenritten gemaakt. Dit was de 2e x weer serieus in de bak. Op Olina rijd eigenlijk nooit iemand anders dan ik zelf en af en toe een vriendin(altijd dezelfde). We hadden haar vantevoren gewassen, want het is een echte smeerkees :p.

Dan over mn bijrijdster: Ze heet Simone(Ik dacht BramMurf op bokt, ze zal zelf ook nog wel reageren), ze is 12 jaar oud en rijd bijna 7 jaar op de manege. Ik ken haar al heel lang via de manege en ze zocht een bijrijdpony. Omdat mijn vriendin naar Twente gaat verhuizen als ze haar examens dit jaar haalt en ik volgend jaar ook in mijn eindexamen jaar zit, leek het me wel een goed plan om eens te proberen hoe het gaat met Olina en Simone.
Simone had er al een paar keer buiten op gezeten, maar dit was de eerste keer echt serieus rijden en ook de eerste keer in de bak. Verder is het zadel eigenlijk te groot voor haar maar daar is niks aan te doen. Olina is echt geen makkelijke pony om te rijden en ze heeft dus al heel lang niet meer serieus gelopen, maar ik vond dat Simone het erg netjes deed! :) Olina had ook regelmatig stukken dat ze wat ronder werd. Commentaar mag, maar houd het wel vriendelijk en opbouwend!

Oja nog een ding wat betreft het zadel: Het plan was dat er in mei een nieuw zadel kwam, maar als ik de foto's nu zie in combinatie met wat ik afgelopen week denk ga ik morgen de zadelmaker bellen om een afspraak te maken voor een nieuw zadel. Hij komt van achteren veel te veel omhoog.

En ze heeft trouwens een nieuw hoofdstel van Marengo :P.

Voordat Simone op Olina ging heb ik er zelf nog een kwartiertje op gereden, maar daar geen foto's van. Dus ze was al ingereden. In mijn profiel staan oude topics van mij en Olina.

Genoeg gekletst, hier de foto's
#1, instappen
Afbeelding

#2, stappen
Afbeelding

#3, draven
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

#8, galopje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

#12, uitstappen
Afbeelding

En toen zijn we nog even buiten gaan stappen:
Afbeelding

Afbeelding

#15, en de laatste
Afbeelding

Groetjes Desiree en Simone :D

xSimonee

Re: Haflinger Olina met mijn (nieuwe) 12-jarige bijrijdster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:45

Nou mensen dan vertel ik jullie maar meteen even dat jullie vooral NIET op mijn houding moeten letten, want die is echt om te janken weet ik.

En volgens mij waren mn beugels scheef aan foto 14 te zien :')

ellentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:53

ziet er leuk uit hoor!

misschien ietsjes meer naar achtere zitten wand het lijkt alsof simone een beetje voorover leunt :o maar verder wel goed volgens mij. :D

hahah had je beugels nog niet eens opgemerkt! even overheen gekeken denk ik :D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:54

Zitten al fijne stukjes tussen hoor :D. Ziet er netjes uit, zeker voor de 1ste keer.

Ik zou alleen niet meer met dit zadel rijden, hij lijkt op de foto's echt niet lekker te liggen maar daar was je zelf ook al achter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:12

Dankjulliewel! Ik vond ook dat het er, zeker voor de eerste keer, goed uit zag! Aangezien ik zelf weet hoe moeilijk Olina kan zijn. Haar galop zit trouwens ook echt niet haha.

Beugels gaan we volgende keer even op letten, het kan ook zijn dat het zadel iewat scheef is gezakt. In het totaal hebben we wel 1,5 uur gereden(was nog een vriendin van mij bij die de moeder van Olina rijdt).

@Moppielover, ik ga inderdaad niet meer rijden met dit zadel. Morgen maar lekker een dekje met een longeersingel :D.

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:14

Ziet er netjes uit, lekker ontspannen hoor! Ik vind 't ook een leuke combi. :D

Als je dit zadel gaat verkopen heb ik miss wel weer interesse Dees ;)!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:15

is toch niets mis mee? oke, ze heeft nog wat te leren.. maar wie niet?
Je hebt je haf lekker aan het lopen en dat achterbeentje mag er ook wel wezen hoor. :D

let je er wel op dat je beugels gelijk zijn?
Laatst bijgewerkt door Anomien op 28-03-11 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:18

Hee Desiree! Denk dat je me niet herkend zo omdat ik geen foto's heb, maar ik ben in 2010 samen met jou op trektocht geweest met reelaer. Leuke foto's! Leuk paard ook, grappig dat ik je tegenkwam!

X

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:19

ellentjes schreef:
ziet er leuk uit hoor!

misschien ietsjes meer naar achtere zitten wand het lijkt alsof simone een beetje voorover leunt :o maar verder wel goed volgens mij. :D

hahah had je beugels nog niet eens opgemerkt! even overheen gekeken denk ik :D

Ja achteroven zitten klopt, had ik zelf ook al door;)
Ga ik de volgende keer ook zeker op letten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:21

@Knert, ja dat achterbeentje is best lekker he :D. Heeft ze van zichzelf uit :)

@Marit, ik weet nog wel wie je bent! Leuk dat ik jou hier ook tegenkom haha. Ga je in 2011 ook op trektocht? Ik ga op trec, misschien wel met Olina maar dat weet ik nog niet :P.

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:27

Ik ga misschien wel een trektocht doen ja met een andere vriendin, maar dan wordt het meer iets als een tocht in de ardennen ofzo, maar eigenlijk weet ik het gewoon nog niet :P Ben jij vorig jaar nog geweest? (ik niet) Ik rijd sinds drie kwart jaar ook 3x per week een haflinger bij, ook toevallig :P, en daar wil ik ook mss nog mee weg. Maar ik zie het allemaal wel!

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:30

Leuke foto's Dees en een hele leuke combi. Denk dat je hier wel goed aan doet, het plezier spat eraf.

Ik denk dat het niet alleen je beugels zijn Simone maar dat je zelf op foto 14 ook wat scheef zit naar rechts (voor de kijkers links) en dat je daardoor je beugels ongelijk trekt. Je valt hier en daar ook iets naar voren maar dat komt allemaal goed hoor. Als je voor de eerste keer op een nieuwe pony rijdt, kunnen je houding en zit ook nog niet perfect zijn. Wen eerst maar eens aan elkaar en ga dan aan de verbeterpunten werken. veel plezier in ieder geval jullie zien er geweldig uit samen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:33

@Marit: Vorig jaar ben ik ook op trec geweest, toen heb ik mijn ex-bijrijdijslander mee gehad :). Maar die had op woensdagavond een bult op haar schoft dus donderdag en vrijdag heb ik op Rosa gereden.

Leuk dat je ook een haflinger bijrijd haha! Ik heb Olina nu sinds 30 juli 2010 :). Maar ik deed haar daarvoor ook al ruim 2 jaar :).

@Agnes, bedankt voor je leuke reactie :). Dat zou inderdaad ook nog goed kunnen wat betreft het beugelverhaal.

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:36

Oke wel jammer van die bult zeg. Maar leuk om je weer eens 'tegen te komen', heel veel plezier nog met je paard!

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:42

Ondanks dat Simone niet helemaal rechtop zit, vind ik dat ze een hele nette zit en beenligging heeft hoor. Ook heeft ze een rustige en eerlijke hand zo te zien. Ik denk dat ze samen nog best wel eens ver kunnen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:13

Ik vind ook dat ze netjes zit inderdaad. Een rustige hand heeft ze zeker! We zijn ook allebei heel erg tegen het 'ruk en pluk', dus dat komt goed uit haha.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 07:40

Ziet er al netjes uit hoor! Dat gaat vast helemaal goedkomen!

luego

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 10:10

foto 15 is zooo leuk!

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:50

Desiree_1993 schreef:
Ik vind ook dat ze netjes zit inderdaad. Een rustige hand heeft ze zeker! We zijn ook allebei heel erg tegen het 'ruk en pluk', dus dat komt goed uit haha.

Haha ja wij zijn tegen het ruk en pluk, dan maar met dr kop de lucht in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 18:03

Foto 15 vond ik inderdaad ook heel leuk :)