Rentree met Gillian Joe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Rentree met Gillian Joe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 15:49

Na lang twijfelen heb ik toch besloten om deze fotos te plaatsen(en ik hoop dat jullie lief voor mij zullen zijn :'))

Na mijn laatste blessure(verstuikte en gescheurde enkelbanden) heb ik lang met mezelf in de knoop gezeten.
De vraag was of het mij nog wel allemaal waard was.
Gillian, mijn alles <3 mijn grootste liefde <3, mijn beste vriend <3 en tegelijkertijd mijn grootste wanhoop :') is niet de makkelijkste om te rijden(zeg maar gerust helemaal niet) en telkens als ik hem weer fijn aan het lopen had, en we weer punten konden rijden...
kreeg ik weer een blessure waardoor we weer voor maanden uitgeschakeld waren en als ik geen blessure kreeg, dan had mijn kleine topper wel een klein virusje, was hij kreupel of zat hij gewoon niet lekker in zijn vel.
Als iemand hem in mijn blessure tijd nou kon rijden was er nog geen vuiltje aan de lucht geweest... maar helaas is hij heel eenkenning en zijn de ruiters die hem kunnen rijden op 4 vingers te tellen :+
dus staat hij telkens weer stil.
en wie Gillian kent, zal dus ook weten dat hij graag werkt, en een hekel heeft aan stil staan.
elke keer als ik dan naar hem toe ging(elke dag omdat ik gewoon niet zonder hem kan) zie ik hoe hij mij vol onbegrip aan kijkt, waarom hij niet werkt en waarom ik hem alleen maar knuffel, zie ik hoe hij steeds chagarijniger wordt, en onhandelbaarder.
en de vraag blijf knagen... wil ik dit nog wel? elke keer weer opnieuw hem moeten trainen, dan mijn rentree maken, al die spanning en stress omdat hij nooit echt subtiel is tijdens zijn rentree :+
en dan vervolgens weer een blessure krijgen? en weer neit meer kunnen rijden en hem weer meoten stil zetten en weer moeten zien hoe hij mij vol onbegrip aankijkt... omdat hij het niet begrijpt(en terrecht)

mijn blessure heeft 3 maanden geduurt, en toen ik weer mocht rijden wist ik nog steeds neit of ik wel zo verder wilde...
ik heb serieus overwogen hem in training bij een ander te zetten... maar ik weet ook dat ik hem niet kan missen...
uiteindelijk op aanraden van een vriendin 4 dagen alleen maar naar buiten geweest...
en er achter gekomen dat dat dus niets voor mij en gil is :')
dus ben ik hem weer gaan trainen... en zijn we afgelopen weekend weer op concours geweest... :)

Kijk en geniet van mijn kleine beeldschone draak <3
tips en commentaar mag, maar vergeet we komen van ver, gil staat nu pas weer een maand in training(en ik zelf ook) mijn enkel is nog heel zwak(in het begin had ik totaal geen gevoel, dat begint weer langzaam te komen maar is nog neit wat het geweest is)

Eigen comentaar:
Dressuur:
*meer de achterhand er bij (hij is op concours altijd erg met zijn omgeving bezig dus ben al blij als hij ontspannen is)
*zelf meer op hem letten en niet op mijn omgeving
*recht op blijven zitten(heb de nijging hem overdreven veel te belonen waarbij ik naar voren buig om hem op de hals te kloppen :+)
*tenen naar binnen en hakken naar beneden

Springen:
*voor uit kijken,
*handen nog meer mee geven,

(let niet op mijn dikke hoofd :') ik had de hele nacht niet geslapen en dan krijg ik altijd een dik hoofd van vermoeidheid :') )

Afbeelding
wie wordt hier nou niet verliefd op <3
springen is toch echt wel ons ding :))

Afbeelding

Afbeelding
Euhm sorry?
noem je mij arrogant?
ik kan het toch niet helpen dat ik zo knap ben? (als ik tenminste niet zo arrogant kijk :'))

Relaisspringen:
Afbeelding
achterlijk hard moeten rijden omdat mijn partner dus een balkje had :+
maar we waren uiteindelijk 3de :))

Dressuur:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en dan nog even wat mindere fotos:'

Afbeelding
spanning

Afbeelding
iets te veel op de voorhand, en het neusje is er iets te veel uit

Afbeelding
geen idee wat ik heb gedaan :')
maar ik had in ieder geval lol... :') _O-
maar ik zat ook weer te veel naar voren :+

Afbeelding
na dat hij iets gezien heeft is het altijd weer een beetje lastig hem nagevelijk te krijgen :(:)

Afbeelding
bedankt voor het kijken :)

edit: we starten L1 en hebben nu 3 wps :)
nogmaals edit: ik wil Wenk nog even bedanken voor haar tip :)
het rijden ging zondag stukken beter <3
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 15-03-11 16:14, in het totaal 3 keer bewerkt

_Roosmarijn_

Re: Rentree met Gillian Joe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 16:02

Desiree, jullie horen gewoon bij elkaar! En jullie komen er wel! Ik kan me de cross van vorig jaar nog herinneren, je vond het doodeng maar het lukte wel! :D
Leuke foto's!!
Op naar een blessure vrije tijd!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 16:05

ja, was doodsbang dat hij weer zou weigeren aangezien hij toen in het springparcours elke hindernis weigerde die hij maar kon weigeren :') _O-
(hoezo prestatiedrang :+)
bleek uiteindelijk die ene vervelende hindernis er niet in te staan :') _O-
we moeten nog veel leren <3

en bedankt <3
dat gil en ik bij elkaar horen is het grootste compliment wat je mij kunt geven <3

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 16:14

Ik ben niet zo'n fan van tinkers, maar deze is wel erg leuk! :) Je hebt hem erg netjes geschoren met al dat behang etc!
Misschien een idee om je beugels een gaatje korter te doen? Kun je je hakken iets netter uitdrukken
Heel veel plezier met je knappe kerel!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 16:23

Wat een enorm leuk dier! Hij heeft volgens mij echt iets speciaals, zo'n mooi oog!

Rijfoto's kan ik niet echt beoordelen. Maar ik zie wel dat jullie veel plezier hebben. Hopen dat je nu wat minder blessures zal hebben, of minder ernstig en dat jullie lekker van elkaar kunnen genieten.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 16:24

Bedankt :)
Ik laat hem tegenwoordig scheren door catalyst1 omdat ik te weinig geduld met hem heb als ik ga scheren :') ben erg tevreden over haar :)
Beugels korter doen is helaas geen optie, dan trek ik mijn knieeen op en rij ik uiteindelijk nog met opgetrokken hakken :)
De eerlijk heid gebeid me ook te zeggen dat ik dit weekend weer voor eht eerst met mijn leren laarzen heb gereden(hier voor paste ze nog niet ivb met de dikte van mijn enkel, en ik had ze in de hoop ze te laten passen per ongeluk heel erg stuk gemaakt :') _O-) dus ik heb al die tijd met thermolaarzen gereden waardoor mijn benen ook niet gecorrigeerd worden als ik mijn hakken op trek :)
als ik weer een tijdje met leren laarzen rij dan heb ik mijn hakken ook weer braaf naar beneden :o

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 16:25

spokie79 schreef:
Wat een enorm leuk dier! Hij heeft volgens mij echt iets speciaals, zo'n mooi oog!

Rijfoto's kan ik niet echt beoordelen. Maar ik zie wel dat jullie veel plezier hebben. Hopen dat je nu wat minder blessures zal hebben, of minder ernstig en dat jullie lekker van elkaar kunnen genieten.

bedankt <3

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 16:25

Leuke foto's van je knappe Tinker!
Lekker werken aan de ontspanning en dan gaan jullie gewoon knallen hoor :))

Je hebt al heel veel bereikt met hem! Jullie zijn een leuke combi. Op naar heel veel blessurevrijejaren ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 16:26

dank je mar :))
ik ben al lang blij dat hij zaterdag niet onwijs gestuiterd heeft :') _O-

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 16:35

Knap hoor en heel mooie foto's Dees. Je bent al zo vooruit gegaan met hem en je ziet dat jullie voor elkaar gemaakt zijn. Hij is wel echt gek van springen he, zo mooi de oortjes erop :D
Succes met de training en hopen dat je zelf niet weer geblesseerd raakt:P en dan komen jullie er wel...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 16:36

Leuk hoor Dees!
Nog wel ff wat tips;
dressuuur mag je je teugels korter pakken en je handen meer naar voor (is ook op foto's goed te zien maar ik heb natuurlijk irl gezien :P )

En met springen echt beter op je benen en houding te letten, je voeten gaan helemaal naar beneden (beugels korter kan je helpen), en gil wat meer de vrijheid geven bij de landing.

verder netjes en nog gefeliciteerd met je 3e plek he :D
En op naar volgende keer en dan ga je voor de winst met dressuur he! ;)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 16:37

Super gave foto's... Jullie zijn echt een knap stel!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 16:40

euhm...
ja... ik heb het springen heel erg verkloot omdat ik hem te veel onder controle en netjes wilde laten rondgaan :') _O-
het is algemeen bekent dat gil dan in eens gaat bewijzen dat hij met mijn hulp nergens goed uitkomt en dus een slachtveld van de hindernissen maakt :') _O-
met relaisspringen ging het wel beter :))
beugels mochten idd een heel stuk korter mel :))
maar was zadel van evy en ben er zo opgestapt... had geen tijd meer voor een controle :') _O-

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 16:40

_AAASCHAAA_ schreef:
Knap hoor en heel mooie foto's Dees. Je bent al zo vooruit gegaan met hem en je ziet dat jullie voor elkaar gemaakt zijn. Hij is wel echt gek van springen he, zo mooi de oortjes erop :D
Succes met de training en hopen dat je zelf niet weer geblesseerd raakt:P en dan komen jullie er wel...

dankje <3 <3 <3 <3
wanneer kom je hem nou eens rijden :+ :))

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 16:48

Jullie zijn een leuke combinatie. Waardoor heb je steeds een enkelblessure? Ga je misschien te vroeg weer rijden? Geef je hem wel voldoende rust?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 16:51

nee, de enkelblessure is mijn laatste geweest :+
ik heb hiervoor een rugblessure gehad, mijn ribben zwaargekneusd gehad(meerdere keren en dat zal nu altijd een zwak punt blijven) mijn scheenbeenspier overbelast/ontstoken gehad.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 16:57

Ach jeetje ik dacht telkens hetzelfde. Nu zorgen dat je goed blijft en rijden maar!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 16:58

nee gelukkig niet :n
alleen de gekneusde ribben komen steeds terug...
maar die zijn ook zwak geworden door de vele kneuzingen daar en de foutjes in het ziekenhuis :+

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:24

M_D_H schreef:
nee gelukkig niet :n
alleen de gekneusde ribben komen steeds terug...
maar die zijn ook zwak geworden door de vele kneuzingen daar en de foutjes in het ziekenhuis :+

Gekneusde ribben? Huh dat lijkt me toch zo pijnlijk! :brr:
Foutjes in het ZKH? Foei!
Nu wel beter blijven hè?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 21:30

ga het onwijs hard proberen <3

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:11

Leuke foto´s Dees :j Jullie passen erg goed bij elkaar :j

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:23

Wat een geweldig paard is het toch :D.. zou zo hier mogen komen hihi maar een mini variant is ook zeer welkom :P

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 22:26

dankje <3
mare... hij blijft lekker bij mij <3 <3

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:59

Jullie zijn een leuke combinatie maar er zijn nog wel wat aandachtspuntjes.

Allereerst begin je met ene lijst van blessures bij jezelf, mijn advies zou zijn zorg eerst dat je zelf fit wordt voordat je wat aan je paard gaat vragen. Het lijkt me iig vrij onmogelijk met zere ribben en een ongevoelige enkel correct te zitten of hulpen te geven.

Als je paardje op concours meer met de omgeving bezig is dan met jou zorg dan dat je hem aan het werk zet. Nog geen 10 meter rechtuit rijden maar figuren rijden en blijven schakelen in alle gangen. Dan ben je zelf ook meer met hem bezig.
Zo vanaf de foto's maakt hij namelijk geen gespannen indruk. De staart hangt lekker losjes en hij straalt geen spanning uit in ieder geval. Het geeft alleen wel een wat neerwaarts plaatje hij loopt op de voorhand zo.
Je zou je teugels korter moeten nemen, meer rechtop gaan zitten en je handen gaan dragen. Laat je paard jou meenemen, onder je vandaan. Maak hem met schakelingen actiever aan het achterbeen dan zal hij ook fijner worden in de aanleuning (mits je je handen niet meer zo laag vastzet) en wat losser laten in de kaak.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 00:00

bedankt voor de tips :)
maar gillie is een paardje met een gebruiksaanwijzing en de teugels korter maken geeft een verkeerde reactie dus de teugels korter en de handen meer dragen is helaas geen optie(hebben we wel geprobeerd :) )
ik weet dat hij meer op de achterhand moet lopen, hier zijn we thuis hard mee aan het werk, maar ik was zondag al lang en breed blij dat hij zich tenminste gedroeg :+
snelle schakelingen is helaas ook geen optie omdat hij zich dan wederom erg gaat misdragen.
en mijn handen staan niet vast O:)
maar in ieder geval bedankt voor de tips :)
het is fijn als iemand met je mee denkt <3