Uitrusting is zo simpel als mogelijk: passend dressuurzadel, enkelgebroken watertrensje, geen poespas van hulpteugels e.d.

Galopje:

En weer in draf:

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

MLoeser schreef:naar mijn smaak mag de ruiter wel wat rechterop zitten, onafhankelijk van wat het paard doet.. Naar mijn smaak is een half verlichte zit ook bij jonge paarden ongewenst. Maar ik vind het totaalplaatje wel in orde voor zo'n jong dier.
Liselot schreef:MLoeser schreef:naar mijn smaak mag de ruiter wel wat rechterop zitten, onafhankelijk van wat het paard doet.. Naar mijn smaak is een half verlichte zit ook bij jonge paarden ongewenst. Maar ik vind het totaalplaatje wel in orde voor zo'n jong dier.
DUs jij vind dat je meteen met je volledige gewicht op een groen paard moet gaan zitten terwijl deze nog geen balans heeft? JUIST door de verlichte zit die de TS aanneemt leert het paard op eigen benen onder de ruiter te lopen zonder dat het gespannen wordt of je teveel in de rug komt.
Let maar eens op bij paarden zadelmak maken, zodra jij met je volle gewicht in de rug komt knijpen 9 van de 10 paarden meteen de staart in en weg is je ontspanning.
Sperriempje heb ik een andere mening over, maar ik snap wel waarom je het doet

Ik vind het er al heel erg netjes uitzien! Erg mooi paardje! Heeft wat weg van mijne! Wat is het voor een afstammeling? Zit zo te zien een leuk gangwerk op. aerdenhout1 schreef:Ziet er niet verkeerd uit hoor! Ik zou het advies van de sperriem wel aan nemen.
Zo'n jong onbeleerd dier kan ook wel eens een onverwachte wending maken en dan is toch vaak je eerste reactie teugel...een sperriem voorkomt dan in elk geval dat je het bit te veel door de mond trekt.