*Nynke@ van toen tot nu, Ik kan wel janken van geluk!*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

*Nynke@ van toen tot nu, Ik kan wel janken van geluk!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 22:18

Afbeelding

Naam: Nynke
Kleur: Extreem stekelharige zweetvos
Ras: Gelderstuigpaard x welsh
Geslacht: Merrie
Geboren op: 25 december 2000 (10 jaar)
In mijn bezit: al 4 jaar.
Niveau: L2+0

Wat je vooraf moet weten... :o (en nee, verheug je niet op een vrolijk verhaaltje :+)
Eindelijk, na al die ellende, al de tegenslagen en downs.. Kreupelheden en iedere dag weer hetzelfde liedje met rijden..
Ik had de moed al opgegeven. Nynke, de pony met een groot aanleuningsprobleem, zal nooit wat worden.
Hoeveel ik ook probeerde. Iedere dag was het rijden een hel, iedere dag zat ik met een brok in mijn keel op haar rug.
Ze pakte het bit vast, wou niet vooruit, en blokeerde haar hele rug waardoor doorzitten nauwlijks kon. Ik had geen controle
over haar, want zodra ik contact op de teugels wou zetten, om haar ook maar iets op te sluiten in tempo en haar rug er onder
wou vragen om zo haar naar beneden te laten lopen.. Het wou gewoon niet. Ik kreeg gewoon geen contact aan de mond.
Fisio's, maseuses en noem maar op, niets hielp. Na 4 jaar haar in het bezit te hebben was ik het zat. Ik wou dit niet meer.
Ik gunde nynke een baasje die met haar ging mennen, geen dressuur meer, ik was er van overtuigd dat Nynke toch nooit zal
lopen hoe het moest. Naar beneden over de rug lopen, met licht contact op beide teugels...
Het werd zelfs zo erg, dat ik haar gewoon te koop zette, zonder dat mijn ouders er ook maar iets van af wisten.

Het werd al snel duidelijk dat het anders moest, en ook al zat ik op het punt haar te verkopen, iets zij me dat ik haar wou
houden. Het was mijn eerste pony, de pony die mij over de angst heeft heen gezet om weer te rijden, na een ongeluk met
rijden. Er moest toch ergens een oplossing zijn?
En die was er, in die 4 jaar had ik al van 5 verschillende mensen les gehad, en was nu van plan om naar een 6de te gaan,
die bij ons op stal al les gaf, en die mij wel beviel als laatste hoop.

Een nieuwe start :)
De eerste paar weken moest ik haar helemaal los laten. Geen gepruts meer, maar maar 1 ding: voorwaarts.
Dit was een hel eerste instantie, want in al die jaren was ze nooit echt voorwaarts gereden, eerder op de rem gereden.
Dit ging de eerste paar keren ook niet zonder protest, bloed zweet en tranen. Maar al gauw merkte ik dat ze over de
rug begon te lopen, en voordat ik het wist te stofzuigen in al de 3 gangen.. ontspanning!!! :oo

Na een paar weken zo te hebben gereden gingen we haar dus oppakken, en contact zoeken met de mond, wat gewoon
onmogelijk was voorheen. Nu nogsteeds wel, maar beter en ze liep iig wat voorwaartser ipv dat gerem. Maar goed, ze moest
toch leren om aanleuning te bieden, en dit was niet zo simpel!, dit was echt iets waar je je verstand op 0 moest zetten, en
maar denken, dit komt later goed.. en hoewel ik dat niet dacht..

Maar ze ging vooruit! En sinds deze week liep ze voor het eerst helemaal zonder moeite op twee teugels, en heerlijk over de
rug! ik kan al stukken doorzitten, en in de galop heb ik al zo doende controle over haar lijf dat ik haar kan schakelen!
en helemaal bijzonder, omdat ze zo los word, begint ze opeens een gigantisch voorbeentje te krijgen! Wie had dit ooit gedacht?
Ik niet iig! :oo

Genoeg gekletst, kijk en geniet mee met dit over blije baasje :D
(dit was weer voor het eerst in het land, had niet verwacht dat ze zo braaf en allert op mij bleef *\o/* )

Lekker stappen.
1. Afbeelding

2. https://lh3.googleusercontent.com/_Ndf6 ... G_6358.jpg

3. https://lh4.googleusercontent.com/_Ndf6 ... G_6397.jpg

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. https://lh3.googleusercontent.com/_Ndf6 ... G_6442.jpg

7. Afbeelding

8. Afbeelding

Linkergalopje, uiteraard nog veel werk aan de winkel, maar het gaat iig met ontspanning :D
9. Afbeelding

10. https://lh3.googleusercontent.com/_Ndf6 ... G_6617.jpg

11. Afbeelding

Onwijs blij met dit galopbeeld. :D
12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. https://lh6.googleusercontent.com/_Ndf6 ... G_6692.jpg

Vind ik zelf een hele mooie foto! :D
15. Afbeelding

Om deze foto kon ik wel janken zo blij.. wat kwam er een trots gevoel naar boven, dat ik haar ooit zo ver zal kunnen krijgen
om echt een lekker pasje te veruimen.. en al in zo'n korte periode.. ik ben gewoon zo trots op dr :') *\o/*
16. Afbeelding

17. https://lh5.googleusercontent.com/_Ndf6 ... G_6857.jpg

stukje doorzitten, je ziet hier nog wel dat het wat moeite kost, maar oh, wat gaat het toch veel gemakkelijker en beter :oo
18.Afbeelding

19. https://lh6.googleusercontent.com/_Ndf6 ... G_6874.jpg

20. Afbeelding

21. Afbeelding

Natuurlijk zal het te gek zijn om eindelijk eens op wedstrijd te gaan met nynke, en zeker wetende dat ik blij weer naar huis kan,
zeker wetende dat ik lekker gereden heb, hoe vreselijk het ook ging. dat ik weer lol heb, en dat heb ik nu... eindelijk!
wat goed les met je doet, ik kan het nog niet bevatten, voor 2011 was dit een pony met veel protest, die niet wou lopen
en niemand die haar naar beneden kreeg. En kijk nu eens :oo
Ik hoop dat ik dit jaar weer met haar kan starten, maar dat zal zeker gaan lukken! Deze pony zet ik nooit meer te koop :(:)

Tips zijn natuurlijk altijd welkom! :D

En grietje, kan het niet vaak genoeg zeggen: super bedankt voor de fotos!!!! *\o/*

Zie ook de losgooifoto's van nynke :D : [JITP] Nynke,Extreem stekelharige zweetvos -Fotoshoot by Grietjekas
Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 20-02-11 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_Grietjee_

Re: *Nynke@ van toen tot nu, Ik kan wel janken van geluk!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 22:23

Nynke sloofde zich wel uit hoor! :D
Echt een heel verschil met eerst, echt super! :D
Hij kan wel lopen! :j
Ondanks de kou zijn de foto's toch nog gelukt! :D

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 22:24

Super dat je weer doorgezet hebt Lotte!
En moet je kijken hoe het nu gaat, echt super!! _/-\o_
Jullie komen er wel hoor :j

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 22:25

Zoooo als ik je verhaal zo lees heb je het best moeilijk gehad met haar.
Voorwaarts rijden is zoooo belangrijk, jammer dat het zo lang heeft geduurd voordat je de juiste instructrice hebt gevonden maar zo te zien heb je haar nu fijn voor elkaar.
Je inzet wordt beloond en ik vindt dat je een erg leuk apart beestje onder je kont hebt.
Heel veel succes verder... :D

daraxhester

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 22:39

ben blij voor je dat ze zo vooruit is gegaan, en hoop dat het maar steeds beter mag gaan.
en prachtige fotos :D

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 22:41

Mooie foto's.

En ik weet niet of ik het mag zeggen hier, maar is je zadel niet te lang voor de rug van je pony?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 22:42

Super fijn meid!
Foto's zijn heel mooi net als je poown!
Vooral heel veel plezier,want dat moet toch ineens wel heel fijn rijden.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 22:43

Dankjullie allemaal :D

Tamadine schreef:
Mooie foto's.

En ik weet niet of ik het mag zeggen hier, maar is je zadel niet te lang voor de rug van je pony?

Klopt, er komt binnenkort een ander zadel. Want dit zadel ligt echt helemaal niet goed. :n
Tweespan laat een fryso zadel op maat maken :)

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 22:44

leuk om jullie zo samen te zien, wat heb jij een doorzettingsvermogen!
Jullie zijn een mooie combi en komen er heus wel!

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 22:46

Hmm klinkt mij heel bekent in de oren. Op dit moment sta ik op precies hetzelfde punt als jij hebt gestaan
: houden of verkopen?

Wat ontzettend goed van jou dat je hebt doorgezet en kijk eens hoe goed Nynke haar best doet voor jou! Je hebt het verdient en ik wens je nog veel plezier met haar. Je mag trots zijn op jezelf en op je Nynke.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 22:48

Wat bén ik blij voor je dat je eindelijk, eindelijk, eindelijk een instructeur met verstand van zaken getroffen hebt ( die heel goed de fundamentele basis van paardrijden begrepen heeft). Ik wens je heel veel succes met deze nieuwe start, en NOOIT meer vergeten: paard rijden begint van achteren (motor aan en voorwaarts bedoel ik)!!!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 22:48

Leuk dat het de goede weg op gaat!
Wel opletten dat je haar van voren nog genoeg ruimte laat
Heb je ook vergelijkfoto's? :D

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 22:52

heel erg netjes hoor TS
ik ben blij voor je dat je toch niet hebt opgegeven en eindelijk dan toch de juiste lesgever voor jou en Nynke hebt gevonden.

Veel succes nog verder, jullie zijn een leuk combinatie
en Nynke is prachtpony (vind haar kleurtje schitterend :) )

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 22:57

Ik had je profiel laatst al bekeken,
en las toen wat er was...
Maar, goed dat je de hoop niet hebt opgegeven,
en zo zie je maar dat het toch helpt :j
Veel succes *\o/*

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 23:15

Wat n ontzettend leuke pony om te zien!
Heb het hele verhaal eromheen gelezen, en ben blij dat je nu geen keuze meer hoeft te maken maar er met behulp van een goede instructrice toch nog bent uitgekomen!

Toch moet ik zeggen dat ik het er nog niet zo heel erg ontspannen uit vind zien.. het oogt soms alsof je wat streng bent met je handen en haar toch van voor iets op de rem trekt.. ze komt op de draffoto's ook regelmatig achter de loodlijn.. maargoed, daar zal je met behulp van je instructrice vast wel aan werken.. succes!

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 23:27

Mooi foto's hoor ik zou zeggen ga vooral zo door!

Mijn eerste reactie was; lijkt net of ik naar een mini versie van mijn paardje zit te kijken := Leuk hoor!

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 23:35

wat een súper leuk paardje !

En nog veeeeeel succes !

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 23:41

Goh wat een verbetering zo te horen! :)
Veel succes en plezier nog jullie samen!

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 00:20

Super lotte en dat strekken wauw die Nynke .. wat een team worden jullie weer :j
Probeer haar neusje er nog net wat meer uit te rijden en haar genog ruimte te geven van voor
en soms iets opgerichter.. want ze is achter actief maar mag nog net iets meer dragen op sommigge foto's

maar dat zijn dingen die komen met de tijd want wauw wat leuk op je zo positief te horen en ook te zien dat er
echt resultaat is, super *D .. Dat starten en tevreden naar huis gaan gaat zeker goed _/-\o_

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 00:34

Ondanks dat jullie waarschijnlijk (van het verhaal te begrijpen) al wel heel erg vooruit zijn gegaan vind ik de foto's anders tonen, de teugels staan constant (te) strak (goed te zien aan haar mondhoeken) en ze loopt ruim achter de loodlijn, probeer echt meer de neus eruit te rijden met minder contact. Je moet een goed evenwicht vinden waardoor zij jou hand volgt maar jij toch zo min mogelijk vast hebt..

Mooi beesie hoor, ben benieuwd hoe het verder zal vorderen!

Lindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 01:35

wat super Lotte! echt super dat je toch door hebt gezet.
ik vind jullie een hele leuke combinatie, nog veel succes en plezier met Nynke. :D

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 01:46

wauw! ik ben jaloers! Vind haar erg gaaf!

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 08:53

wat een gaaf ding!

Maar ook echt goed van je, dat je toch heb doorgezet! Ik heb dit ook meegemaakt met mijn
pony, drama, huilend afgestapt omdat ze zo sterk was & niets wilde. Zo vaak geroepen dat ik niet meer in
de bak zou gaan rijden, en nu.. nu loopt ze op twee vingers! Je bent dus ook echt niet de enige
geweest met dit probleem!

Ga zo door wil ik zeggen :D !

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 08:57

Nou super, ben geweldig blijdat je haar niet verkocht hebt!

Het is echt een mega mooi dier en jullie zijn een super combi en zo te zien is het kwartje gevallen, wat een goede lesgever wel niet kan doen ;)
Ga lekker door zo, en leg vooral de lat niet te hoog, want jullie komen er zo samen wel, ziet er echt al super uit!!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:20

Mooie fotos Lotte!!! *D

maar toch ga ik mee met een aantal mensen voor me, het ziet er niet zo ontspannen uit.. Je bent te streng met vooral je binnenhand maar ook de buitenhand.

die strekfoto is gaaf <3