Thuis is Sienna al een stukje verder, ik ben haar aan het voorbereiden op het Z. Er moet nog wel wat gebeuren. Zo wil ik haar in galop nog meer kunnen sluiten terwijl ze sprong behoudt en mag ze nog wat meer in de oprichting komen, maar dat komt vanzelf als ze wat meer tot dragen komt. Ze mag nog wat vlugger aan het been, daarom rij ik op het moment ook zonder sporen en schakel ik veel en vraag daarbij om reactie. In haar aanleuning niets dan lof, ze loopt inmiddels heel fijn van achter naar de hand toe. Het is dus echt een kwestie van routine, sterker worden en dus heel veel herhalen. Niet te vergeten voldoende rust, zodat ze alle nieuwe dingen die ze leert ook goed kan verwerken. Ik hoop haar rond mei/juni in het Z uit te kunnen brengen.
Even over de stang en trens, die hangt er nu voor de tweede keer in. Ze liep er de eerste keer een aantal weken terug super fijn op, dus ik heb hem weer in de kast gehangen en train lekker op trensje verder, maar voor dit fotomoment wilde ik hem wel weer even uit het stof halen.
Punten waar ik zelf op moet letten (handig die foto's, zie je gelijk de verbeterpunten!); mijn hakken wat meer uitdrukken met de teen naar binnen en niet te veel willen duwen in galop met mijn zit. Doe dit op mijn andere paarden niet, maar denk dat het is omdat ik onbewust toch nog teveel aan het rijden ben op haar. Gaan we dus op letten!

Tot slot, voor de mensen die Sienna niet kennen. Alweer 2 zomers terug werd ik verliefd op een kleine gele haarbal die in het Hoge Noorden op Ruitercentrum Het Fjordenpaard uit het land kwam. Een mix van verschillende rassen, waaronder 50% andalusier, samen met Fjord, Quarter, Fries, KWPN en een vleugje Argentijns bloed gaf een hele bijzondere toverbal met een hart van goud. Ik heb de merrie zadelmak gemaakt in de winter van 2009/2010, maar ondervond dat een 2e paard voor een studente te duur was en om haar een thuis te geven waar ze wel alle aandacht kreeg, heb ik haar verkocht. Inmiddels is ze van de oude eigenaresse weer terug bij mij en nu heb ik haar samen met Frans en Anja Renne van Manege Overbos voor de verkoop. Ja, helaas, ook aan deze samenkomst zal weer een eind komen, maar tot die tijd genieten we er nog heerlijk van. Sienna is wordt in augustus 7 jaar en meet 1,65. Voor de liefhebbers, haar kleur is wildkleur bruin, lijkt op valk alleen dan met een aalstreep en zebrastrepen op de benen en bij haar schouderpartij.
Kijk en geniet van mijn mooie merrie in mijn nieuwe setje!
1: Instappen, ze was een beetje vrolijk en daar moest ik om lachen.
2: Allebei goed ingepakt, het was koud!
3: Lekker laag over de rug losdraven.
4: Ze komt zo fijn van achteruit door

5: Zelf recht blijven zitten, ook tijdens het losrijden (je kan zien dat ik weer met springtrainingen bezig ben

6: Galopje, al iets hoger, maar nog wel wat meer er doorheen.
7: Stukje schoudervoor in galop, vind ze erg lastig, opletten dat ik niet mijn buitenhand teveel til.
8: Stukje appuyeren. Komt ze nog wat diep, maar dat vind ik nu nog niet zo erg. Zodra ze in deze zijgang wat meer kracht gaat vinden in de achterhand, komt ze aan de voorkant vanzelf wat meer omhoog

9: Stukje schoudervoor, ze deed achter te weinig, dus ik vraag reactie en krijg het.
10: Vrolijk galopje

11: Reactie vragen in galop, letten op m'n beenligging hier.
12: Stukje travers.
13: Lekker uitdraven, hakken laag.
14: Knappe meid

14: Vrolijk hoofdje
Bedankt voor het kijken