over preza:
Ik heb preza nu sinds juli 2010, 2 dagen geleden precies een half jaar. Sinds ongeveer November staat het rijden in een heel laag pitje. We zijn nu sinds een week of 3 weer wat aan het opbouwen met vooral longeren en af en toe in de bak thuis rijden. Daar kan ik helaas alleen stappen en een beetje draven omdat die bak best wel slecht is. Doordat ze zolang stil staat is ze ook al haar bespiering kwijt. Daardoor heeft ze nu heel veel moeite met de galop, wat je ook terug ziet op het filmpje. Ze is ook een tijdje erg mager geweest, maar gelukkig komt ze nu weer erg aan door een ander voerschema en zit de singel inmiddels al weer 3 gaten losser

over vandaag:
het ging vandaag eigenlijk echt voor geen meter, er 'reed' een meisje in de bak die heel de tijd alleen maar wilde galoperen en eigenlijk nog helemaal niet kon sturen. Eerst ging ze ook nog eens springen, dus ik heb bijna 3 kwartier ingestapt omdat dat meisje de hele bak bezette... Daarna had mijn moeder even met haar gepraat en dus kon ik toen toch nog even een half uurtje rijden

We hebben dus vandaag alleen maar gewerkt aan ontspanning, lekker laag proberen te houden.
waar we aan 'werken' :
We zijn vandaag alleen bezig geweest met ontspanning omdat ze erg gespannen was door alles om haar heen. Ook zijn we veel bezig met stelling en beneden blijven in overgangen.
Zodra ze wat sterker is van achter en haar conditie weer helemaal goed is gaan we weer aan de galop werken, wat die is op dit moment redelijk drama

Ik moet zelf opletten dat ik ontspannen blijf zitten en dat ik niet teveel mee ga als zij met haar hoofd wil zakken, dan heb ik namelijk de neiging om zelf ook helemaal naar voren te gaan hangen

over de filmpjes, alle geluiden die je hoort zijn van dat andere meisje. Het enige wat ik af en toe zeg is hooooo

oke dit is echt een lang verhaal zie ik nu, nouja hier de filmpjes maar gewoon

en nog een mooie still

wees alstjeblieft een beetje aardig, het was gewoon een mindere dag en ik wil het toch plaatsen omdat het nou eenmaal niet altijd goed kan gaan...
Groetjes elles