New Forest Oliver

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evelinee

New Forest Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 20:30

Heey,
Dit is Oliver, een new forest van ongeveer 15 jaar (denk ik).
In de winter heeft hij te veel energie en dan is het: *Wilt aangallopere* BOK-BOK-BOK, meestal stopt het als hij aan het galoperen is wel, maar in de zomer is het een droompony <3 Ik dacht dat ik te groot was, maar er hebben een paar mensen gezegd, dat hij een goeie maat is voor mij. Ik rij nog maar 2 jaar en een paar maanden en in het begin was ik niet gek van hem, integendeel, maar toen ik dan met hem mocht springen (wat toen ook mijn eerste keer was) vond ik hem SUPEER <3 Hij kan heel goed springen en dressuur kan hij ook goed!

Waar ik zeker aandacht moet aan schenken:
-Trots zitten (Hoofd naar boven en schouders ontspannen)
-Hielen naar beneden

Hier zijn enkele foto's :

Springen (Myn eerste parcours in galop) Al een poos geleden.
Afbeelding

Een oude dressuur foto.
Afbeelding

Een redelijk nieuwe dressuur foto.
Afbeelding

Draven, myn houding ziet er wel niet echt goed uit..
Afbeelding

Een rustig galopje :P
Afbeelding

Op stap (; Hoofd naar boven!
Afbeelding

Nog eens stappen + zelfde fout!
Afbeelding

Dit is Oliver (: Voet in de gips, maar zo rij ik niet hoor, gewoon voor de foto (:
Afbeelding

Nog 1 foto, waar ik ook een vraag bij heb, hoe voorkom ik dat hij achter zijn loodlijn kruipt?
Afbeelding

Zo dit waren mijn foto's, tips zijn altijd welkom, maar hou het vriendelijk aub *D

Evelinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 20:38

Oeps, verkeerde url ingegeven ..

Maytee

Re: New Forest Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:53

Een tip voor niet achter de loodlijn te gaan is je handen hoger houden en hem een beetje voorruit drijven.
Voor de rest heb je een lekker beestje waar je op kan rijden :P
Andere aandachtspunten zeg je zelf al.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:56

Heb je op alle foto's je voet in het gips? Anders mag je je hakken ook wel wat meer uitdrukken ;)
Voor de rest geef je zelf al aan wat verbetert moet worden :)

Evelinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 21:00

Neeneen, maar ik heb de verkeerde url ingegeven, ik had in de zomer myn voet in de hips (:

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:09

Meer vooruit kijken, het lijkt op de foto's echt of je je paard geforceerd nageeflijk wil laten lopen..

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:14

Je handen meer dragen en dan af en toe een korte ophouding maken als hij te diep komt. Het ziete ruit alsof je heel veel aan het prutsen bent aan de voorkant, niet doen! Handen stil en naast elkaar dragen. Kan je ook mooi rechtop zitten ;)

Noek__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:15

Hee, is dat niet op Animal trust? Staat Princesse daar nog?

Evelinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 13:18

Noek__ schreef:
Hee, is dat niet op Animal trust? Staat Princesse daar nog?

Jah, dat is daar, neeh, ze is verkocht, al lang ;s

Noek__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:33

Aha oke :)
kwou het gewoon even weten, want ik dacht dat ze overleden was aangezien de basin me heeft wijsgemaakt dat ze ze nooit zou verkopen ;)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:04

Leuk paardje hoor ;)
maar je zet op elke foto's je handen laag en redelijk strak lijkt het wel.
Rond trekken lukt je niet hoor ;) gewoon voorwaarts rijden en voor de rest veel buigingen etc .
Je zit nou veel te veel te concentreren om dat laag dat je hem meer trekt dan dat het uit ontspanning komt ;)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:25

K Vind het zadel op de 3e foto behoorlijk de schoudervrijheid belemmeren.
Vind dat je helemaal niet zo gek rijdt trouwens! De laatste foto vind ik heerlijk :)
Zodra je toe bent aan het meer oprichting vragen, komt het koppie ook meer op de loodlijn, maar dat zijn echt dingen waar je nu nog niet mee bezig zou hoeven zijn hoor. Als je goede instructie hebt, komt dat allemaal vanzelf wel een keer aan bod.

Evelinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 19:14

LiVetime schreef:
K Vind het zadel op de 3e foto behoorlijk de schoudervrijheid belemmeren.
Vind dat je helemaal niet zo gek rijdt trouwens! De laatste foto vind ik heerlijk :)
Zodra je toe bent aan het meer oprichting vragen, komt het koppie ook meer op de loodlijn, maar dat zijn echt dingen waar je nu nog niet mee bezig zou hoeven zijn hoor. Als je goede instructie hebt, komt dat allemaal vanzelf wel een keer aan bod.

Dankje,
Het zadel kwam zo omdat hij vroeger, nu niet meer (wat ik raar vind xd) zijn hoofd in de grond stak en zo probeerde je eraf te trekken, en dan schoof het zadel naar voor, meestal verzetten we het daarna weer, maar hier duidelijk niet. Maar je hebt wel gelijk, het ligt te veel naar voor ;)

RosaBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:25

ziet er wel goed uit probeer recht op te zitten als je het zadel goed legt zal dat makkelijker gaan. :D je teugels zijn gedraait vooruit kijken en hakken uit duwen maar dat geef je zelf al aan :Y)

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:57

Op je handen letten! Ik ben een beetje obsedeer met handhouding en heb er net een topic over. Het val mij altijd heel snel op. Je handen houd je best ver naar beneden en uit elkaar. Je armen zijn bijna helemaal gestrekt en dat is niet de bedoeling. Bij de een na laagte foto kan je dat heel goed zien. Hij gaat, denk ik, op je handen naar beneden. Je handen mogen ook wat meer rechtop nu zijn het een beetje piano handjes. En in de bocht zakte je op die foto wel erg naar binnen.
Verder pas je inderdaad nog prima op de pony, echt een leuk beestje en combinatie hoor