Januari
Begon met sneeuw...
1.

En we begonnen met vrijheidsdressuur.
Februari
2. Sneeuw weg, dus actie!

3. En een jambette à la [***]

Maart
4. Verder het VD'en uitbouwen, neen-schudden op het blok.

5. En 1 van zijn typische bekken

April
Tijd voor echte actie

6. Dubbele longe met mijn lesgeefster.

7. Baasje vind dat nog teveel gedoe dus doet het gewoon los

8. En vrijspringen

Mei
9. Artistieke foto met nieuw hoofdstel.

10. En een mooie galopfoto

Juni & Juli
Deden we gewoon waar we mee bezig waren, het VD'en verder uitbouwen, gekkigheid uithalen, ik heb alleen geen idee waar die foto's daarvan zijn

Augustus
Tijdens de zomer zijn we een hele leuke meid tegengekomen, die zich nu bezighoudt met het verzorgen van [***] en als het weer het toelaat er een beetje op rondhobbelt. Zij blij, [***] blij, ik blij!

11.

September
12. Een leuke neen-schud-momentje.

Oktober
In oktober heb ik voor het eerst met hem los gewerkt in de grote weide. Veel gras, veel plaats om andere dingen te doen en pony koos ervoor om met mij te spelen en mee te werken

13. Toen hij moest wachten tijdens een fotoshoot, gaat meneer zich al uitsloven

14. En verder doen we soms eens gek

November & December
November was een rustige maand voor poon, zeker toen de eerste sneeuw zich aankondigde.
Hetzelfde geldt voor december, behalve ...
15.

Weer sneeuw, we eindigen zoals we begonnen zijn

Maar ... voor mij een wezelijk verschil: waar pony in januari nog iets had van "ik maak me toch lekker niet moe" slooft hij zich nu graag uit en vindt het nog leuk ook!

De rest van de sneeuwfoto's kunnen jullie hier bekijken: [GVL-ITP] Mijn showert @ spelen in de sneeuw!
De reden waarom ik niet meer op hem rij is een heel verhaal, met heel veel gebeurtenissen en een hele tijd die er overheen gegaan is etc., maar het komt erop neer dat ik het idee heb dat mijn pony niet het type pony is dat er van houdt gereden te worden. Een beetje rondsloffen & hobbelen vind ie nog wel ok, maar je moet het niet te ver drijven. Daarom heb ik dit jaar besloten het over een andere boeg te gooien, en hem op een andere manier beweging & afleiding te geven. Ik heb gemerkt dat de pony in een jaar tijd héél erg verandert is, hij werkt nu graag mee (zelfs als dat betekent dat hij sneller dan stappen moet

Van stoere ik-heb-jou-toch-niet-nodig-om-er-te-komen pony is hij verandert in een baasje-wat-gaan-we-vandaag-doen beestje