KWPN Pietje 6 jaar!foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maaikedewit

KWPN Pietje 6 jaar!foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 12:30

hallo bokkers!
Pietje is mijn verzorgpaard, hij springt op L niveau. "t is een KWPN'ers van 6 jaar. Hij is af en toe wat lui en lomp maar voorderest is het een ongelofilijke schat! Je kunt er alles mee. Hij is erg koelbloedig in zijn hoofd.
Veel rijfoto's heb ik niet meer van hem want me pc is laatst gekraht (k weet niet hoe je dat schrijft) en toen zijn alle foto's eraf gegaan. De foto's van de fotoshoot zijn van gister.
Wat foto's van deze knapperd:
Afbeelding
ik heb een foto weggehaald om verdere negatieve reactie's te voorkomen. iedereen heeft zijn eigen mening erover.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en dan eet ie je teen op |( ahaha
Afbeelding

groetjes! en een reactie zou leuk zijn.
Laatst bijgewerkt door maaikedewit op 06-12-10 13:02, in het totaal 3 keer bewerkt

Zonnetje81

Re: KWPN Pietje 6 jaar!foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:31

Beetje gevaarlijk om onder de hindernis te gaan zitten, als de balk valt of het paard net een misstap maakt...

Maar koel beest ja! Ziet er leuk uit!

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:32

Leuk dier die Piet :D maar zie ik het nou goed, staan er een pony en een man onder de hindernis? Vind je dat niet erg link? :(:)

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 12:34

Zonnetje81 schreef:
Beetje gevaarlijk om onder de hindernis te gaan zitten, als de balk valt of het paard net een misstap maakt...

Maar koel beest ja! Ziet er leuk uit!

ja, 't is ook redelijk gevaarlijk. Maar k kreeg toen les van de eigenaar zelf en we moesten weereens wat uitproberen.
K weet dat er risico's zijn.

prinsfasco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:35

Dat je er zelf onder gaat zitten, gevaarlijk, maar best. Maar dat je er een pony onder zet?? Belachelijk!
Verder leuk paardje.

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 12:35

ponyfee schreef:
Leuk dier die Piet :D maar zie ik het nou goed, staan er een pony en een man onder de hindernis? Vind je dat niet erg link? :(:)

ja, het is ook wel link. Daar heb je zeker gelijk in. Ik had les en we gingen weereens iets uitproberen. Ik weet niet, ik vertrouw pietje zo, er bestaan idd risico's.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:36

Oh ja en een paard kan hard bijten hoor :P :+ Dadelijk hap teen weg :P hahah.

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 12:36

prinsfasco schreef:
Dat je er zelf onder gaat zitten, gevaarlijk, maar best. Maar dat je er een pony onder zet?? Belachelijk!
Verder leuk paardje.

Daar heb je gelijk in, maar hij had m vast en hij ging me zo wegkrijgen daar, er bestaan idd risico's. Maar dat is denk ik de keuze van iemand zelf.

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 12:37

Zonnetje81 schreef:
Oh ja en een paard kan hard bijten hoor :P :+ Dadelijk hap teen weg :P hahah.

idd hahaha, dit was net voor dat ik hem wegtrok, hij begint heel lief knabbelen en dan ooo, wortels hap hahahaa

Zonnetje81

Re: KWPN Pietje 6 jaar!foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:37

Heb ik ooit per ongeluk met mijn vinger gehad, dat ik hooi gaf en hij hapte erin, kan je vertellen is niet fijn :+

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:38

Maar ik vind vertrouwen één ding, het geeft helaas geen garantie dat Pietje eens mis springt of er een balk valt, of hij struikelt...600 kilo die dan op je valt is best wel zwaar volgens mij.

Vind het dapper van je instructeur dat hij er zelf onder gaat zitten hoor, als er iets gebeurt is dat dan ook zijn eigen keus geweest. maar een beetje oneerlijk to de pony, die kiest er niet voor om straks een balk of erger nog, heel Pietje op zijn rug te krijgen en mss wel verlamd te raken.

Geniet verder van Pietje, hij ziet er erg leuk uit.

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 12:39

Zonnetje81 schreef:
Heb ik ooit per ongeluk met mijn vinger gehad, dat ik hooi gaf en hij hapte erin, kan je vertellen is niet fijn :+

ja, idd haha. :+

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 12:40

ponyfee schreef:
Maar ik vind vertrouwen één ding, het geeft helaas geen garantie dat Pietje eens mis springt of er een balk valt, of hij struikelt...600 kilo die dan op je valt is best wel zwaar volgens mij.

Vind het dapper van je instructeur dat hij er zelf onder gaat zitten hoor, als er iets gebeurt is dat dan ook zijn eigen keus geweest. maar een beetje oneerlijk to de pony, die kiest er niet voor om straks een balk of erger nog, heel Pietje op zijn rug te krijgen en mss wel verlamd te raken.

Geniet verder van Pietje, hij ziet er erg leuk uit.

ja, er zijn risico's. Dit was ook eenmalig. zelf ben ik niet snel ergens bang voor. Maar de concequentie is niet zo leuk als er een balk afvalt. Zelf dacht ik daar niet zo erg aan, was meer gefocust op de hindernis.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:42

Ponytje vindt het volgens mij ook echt niet leuk, kijk maar naar de strakke achterhand en ingetrokken staart. Jammer hoor, iets nieuws proberen is ok, maar dat moet niet ten koste gaan van alles. Daarbij heb JIJ ZELF de keuze om niet te springen...

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 12:44

kleinvosje schreef:
Ponytje vindt het volgens mij ook echt niet leuk, kijk maar naar de strakke achterhand en ingetrokken staart. Jammer hoor, iets nieuws proberen is ok, maar dat moet niet ten koste gaan van alles. Daarbij heb JIJ ZELF de keuze om niet te springen...

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar dit was de 2e keer, de 1e keer vond ie het niet eng, maar die foto was mislukt. De tweede keer dacht ie idd , o wat krijgen we nou. Ja, die keuze heb ik zeker. Maar ik koos ervoor om wel te springen. Ik dacht gewoon niet dat het fout zou gaan, het kon idd fout gaan, daar heb je helemaal gelijk in.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:44

Leuk paard, maar ik ben het met de andere eens, ik vind het echt heel raar dat er iemand onder de hindernis gaat zitten.. Okee dat kan ik dan enigzins nog bevatten.. Maar een pony onder een hindernis zetten? Sorry dat vind ik wel te ver gaan!

Als je op die leeftijd bent zoals in jou profiel staat, dan moet je toch ongeveer wel weten wat voor ongelukken er kunnen gebeuren met zo'n een lompe actie..
Laatst bijgewerkt door Wietsje92 op 06-12-10 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:45

Ik vind het leuke foto's, maar ik vind het niet netjes naar de shet toe dat je haar/hem eronder hebt gezet. Ook al heb je de pony vast. Het lijkt me niet natuurlijk dat een paard over een ander heen springt. Daarbij lijkt het op de foto ook of de shetlander weg wil onder de hindernis. Ook al wil je wat uitproberen zet er dan geen dier onder, als er wat mis gaat heb je een kapotte pony. Dat iemand zelf onder de hindernis gaat zitten zonder cap of wat dan ook is de eigen verantwoordelijkheid, maar dat neemt niet weg dat ik het ontzettend dom vind, hoe groot het vertrouwen in de pony ook is. Als er iets misgaan en er vallen gewonden kan je jezelf wel voor je kop slaan.

Vertrouwen is geen goedpraat iets waardoor je kan doen wat je wil, een ongeluk zit in een heel klein hoekje en is er altijd op onverwachte momenten. En dat je zelf tijdens het springen alleen maar denkt aan de hindernis en niet aan de consequenties van gedrag vind ik vrij onverantwoordelijk.
Ik hoop dat dit een eenmalige actie was en je er voortaan geen dieren meer bij betrekt om over heen te springen.

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 12:47

Wietsje92 schreef:
Leuk paard, maar ik ben het met de andere eens, ik vind het echt heel raar dat er iemand onder de hindernis gaat zitten.. Okee dat kan ik dan enigzins nog bevatten.. Maar een pony onder een hindernis zetten? Sorry dat vind ik wel te ver gaan!

Als je op die leeftijd bent zoals in jou profiel staat, dan moet je toch ongeveer wel weten wat voor ongelukken er kunnen gebeuren met zo'n een lompe actie..

Dat bedacht ik me later ook, maar ik had geluk en er gebeurde niks. op dat moment was mijn hele hoofd leeg en dacht ik alleen aan die hindernis.

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 12:48

Ann_moi schreef:
Ik vind het leuke foto's, maar ik vind het niet netjes naar de shet toe dat je haar/hem eronder hebt gezet. Ook al heb je de pony vast. Het lijkt me niet natuurlijk dat een paard over een ander heen springt. Daarbij lijkt het op de foto ook of de shetlander weg wil onder de hindernis. Ook al wil je wat uitproberen zet er dan geen dier onder, als er wat mis gaat heb je een kapotte pony. Dat iemand zelf onder de hindernis gaat zitten zonder cap of wat dan ook is de eigen verantwoordelijkheid, maar dat neemt niet weg dat ik het ontzettend dom vind, hoe groot het vertrouwen in de pony ook is. Als er iets misgaan en er vallen gewonden kan je jezelf wel voor je kop slaan.

Vertrouwen is geen goedpraat iets waardoor je kan doen wat je wil, een ongeluk zit in een heel klein hoekje en is er altijd op onverwachte momenten. En dat je zelf tijdens het springen alleen maar denkt aan de hindernis en niet aan de consequenties van gedrag vind ik vrij onverantwoordelijk.
Ik hoop dat dit een eenmalige actie was en je er voortaan geen dieren meer bij betrekt om over heen te springen.

Dit was ook een eenmalige actie, het was gewoon om iets uit te proberen. Je hebt helemaal gelijk. Maar iedereen's eigen keuze, dit was eenmalig.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:50

Ja dat kun je nu wel zeggen, maar volgende keer doe je het zo weer, want jij vertrouwd Pietje toch. Kom op zeg hoe oud ben je! Als het foutgegaan was en de pony, of de persoon onder de hindernis was geraakt, dan had het je lang blijven achtervolgen hoor! Ook al ben je aan het springen, dan moet je nog opletten en je hoofd er goed bijhouden, want er kan altijd iets gebeuren! En als je springen in de bak dan zo saai vind, zoek je toch een springbos op?

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 12:54

Wietsje92 schreef:
Ja dat kun je nu wel zeggen, maar volgende keer doe je het zo weer, want jij vertrouwd Pietje toch. Kom op zeg hoe oud ben je! Als het foutgegaan was en de pony, of de persoon onder de hindernis was geraakt, dan had het je lang blijven achtervolgen hoor! Ook al ben je aan het springen, dan moet je nog opletten en je hoofd er goed bijhouden, want er kan altijd iets gebeuren! En als je springen in de bak dan zo saai vind, zoek je toch een springbos op?

Jij trekt nu conclusies die niet juist zijn.
Volgende keer doe ik dit niet. ik ben 14. staat in mijn profiel;) idd er zijn risico's. Springen in de bak vind ik niet saai. Ik hou van uitdaging. Een pony eronder zetten was ook niet het slimste plan. Ze hebben het er erg druk waar me verzorgpaarden staan en ze kunnen me niet zomaar even naar het bos bregen. Binnenkort gaan we wel naar een bos, maar dan moet de sneeuw natuurlijk even weg zijn.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:55

Dat de persoon onder de hindernis zelf te stom is om na te denken, a lá :+
Arme shettie... Waarom zou je dit uberhaubt doen 'om iets nieuws uit te proberen'? Wat is hier de meerwaarde van? Je paard gaat er niet beter van springen :?
En dit alles onder toeziend oog van de eigenaar :x

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 12:56

K zou graag willen vragen of diegene die negatieve reacties wil plaatsen over de pony onder de sprong dat nit wil doen. Jullie hebben je punt duidelijk gemaakt. Een pony onder een hindernis is niet erg slim om dat te doen. De balk kan eraf vallen enz. het is nu duidelijk.

stephanie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:56

zoow hé wordt je ff flinkt uitgebokt op bokt :+ Ik denk dat ze nu wel weet dat ze het niet meer moet doen, en als de ts toch besluit om het nog een keer te doen zal ze het niet meer op bokt zetten :oo wel een leuk paardje :) zo te zien genieten jullie lekker van elkaar! ik vind het ook gevaarlijk hoor maar het is al zo vaak gezegt

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:56

Nou dat had ik al gezien hoor dat je 14 bent. En dan heb ik zoiets op die leeftijd moet je toch fatsoenlijk na kunnen denken? Een pony onder een hindernis zetten als uitdaging, nou zou voor mij geen uitdaging zijn.. Maar goed als er iets gebeurd bij zo'n uitdaging voor jou, dan denk ik dat je ons wel begrijpt!

Verder vind ik de foto's niet eens zo bijzonder, de foto's die er van het springen zijn zijn mini-formaat dus kun je amper bekijken

En als je zulke springfoto's dan al hier in een topic zet, had je ook kunnen verwachten dat je zulke reacties zou krijgen, of misschien had je daar ook nog niet bij nagedacht.
Laatst bijgewerkt door Wietsje92 op 06-12-10 12:58, in het totaal 2 keer bewerkt