Bij deze mijn eerste topic met mijn nieuwe paard, Curt B.
Curt is een Wizzerd WV x Purdey B x Hinault, dus springgefokt.
Dat komt goed uit, want springen is ook wat ik met hem wil gaan doen uiteindelijk.

Op 14 augustus heb ik er voor het eerst opgezeten op de stal waar hij ingereden is.
(Een filmpje daarvan is in mijn profiel te zien.)
Momenteel rijd ik Curt drie keer in de week, waarvan twee keer dressuurles en de andere keer het liefst buiten in het bos, lekker kilometers maken.
Het belangrijkste vind ik nu dat hij leert op zijn eigen benen te lopen en dat hij er natuurlijk plezier in houdt.
Hij heeft nogal een lastige rug, zoals ook te zien op de standfoto’s in mijn profiel.
Ik probeer hem zoveel mogelijk lang en laag te rijden, veel overgangen, dit gaat al steeds beter.
Vandaag heb ik voor de foto's voor het eerst sinds tijden weer eens in de buitenbak gereden, omdat daar de foto's mooier worden.
Curt was daardoor wat drukker en loperiger dan normaal, waardoor ik iets meer moeite had hem lang en laag te rijden, vooral aan het begin.
Mijn houding is echt verschrikkelijk, toen ik het zelf terug zat schrok ik er nogal van.
Meestal rijd ik met wat langere teugels en probeer ik hem dan van achteren erbij te rijden, wat binnen dan redelijk gaat..
Maar omdat hij vandaag zo loperig was en steeds terug omhoog kwam krijg je onderstaande taferelen.
Maargoed, genoeg gepraat, hier de foto’s.

Eigen commentaar:
- Schouders naar achteren
- Handen laag, en dan met name mijn rechterhand
- Teugels iets korter, zodat mijn ellebogen niet achter mijn lichaam komen.
1. Instappen

2. Eerste drafje, nog erg druk en gespannen

3.

4. Meneer gallopeerde steeds uit zichzelf aan, dus even een stukje doorgaan uiteindelijk.

5. En weer draven, al iets beter.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15. En hier wordt ik erg blij van:

Alle tips en commentaar is welkom!

! helemaal mijn type paard en je hebt hem fijn aan eht lopen!

Op de rechterhand foto's doet hij het precies minder ? Laatste foto is idd prachtig