La grande macho @ L1 work ,ook bitloos

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

La grande macho @ L1 work ,ook bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 10:20

HeeHee,

zoals sommige miss wel opgevangen hebben,gaat hert niet zo goed met macho en mij en het rijden, macho laat zich lastig rijden,en mijn geduld is ook niet mn sterkste punt,dus hebben we vaak oorlog, hij laat daarbij ook niet los in zn lijf,en hij draagt zn hele leven zn staart al nr rechts, het werd minder,maar nu het terug is,maakl ik me er toch zorgen om,waar die spanning vandaan komt,daarom heb ik een afspraak gemaakt bij de fysio voor hem, maandag komt hij, ik heb er gister voor het laatste op gezeten voor maandag,het ging gisteren goed, goed als,hij ontspande lekker, ik rij altijd op de binnenhoeflsag in het algemeen, ik heb gisteren op de hoefslag gereden en me gefocust aan de controle maar toch de otnspanning erbij houden,hij liet iig beter los in zn lijf, en voeklde fijn aan een goede draf voor zijn doen! hij liep alleen dwars,..

de foto's zijn niet van gisteren ,de foto's zijn van maandag , Ik heb hem ook even bitloos gereden, dat lukt niet helemaal, beide snappen we er niet veel van :+ Dus ieamdn die er ervaring mee heeft laat ik wel even een x langskomen om ons te helpen,ik wil het niet fout doen!

Hier een paar plaatjes van macho ,hou het lief overal word aan gewerkt :)

La grande macho
1.56
6 jaar
L1+3

bitloos;
Loswerken ( doe ik ook met bit zo. ) eerste 2 foto's zijn heerlijk overbelicht, verkeerde stand :+
Afbeelding

Hier is hij nog niet lekker losgewerkt,spanning in de bovenlijn.
Afbeelding

Afbeelding

toen bit erin gedaan,

mag iets meer gesloten.
Afbeelding

teveel spanning
Afbeelding

Afbeelding

hou het lief,

x

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Re: La grande macho @ L1 work ,ook bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:18

Heej daar is je knappe pony weer, wat jammer om te lezen dat jullie steeds tegen spanning aanlopen! Misschien afentoe proberen tot 10 te tellen en als er even te veel spanning komt lange teugel geven. Maar goed ik heb makkelijk praten hier vanachter de pc, jij bent diegene die het voelt en die hem traint. Heb je wel een idee waarom hij die spanning opbouwt? Goed trouwens dat je de fysio laat komen. Zo vanaf de foto's zie ik soms wat spanning, maar vind ik het er nog niet zo heel slecht uit zien, let erop dat je zelf recht op blijft zitten.

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Re: La grande macho @ L1 work ,ook bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 17:54

Dankje! Ja op het moment dat die het doet, schieten er werkelijk 500 m0ogelijkheden door mn hofd,de eerste is vrijwel altijd,ontspanning opzoeken in stap,of juist uit laten razen om spanning af te blazen,dat ligt er echt maar net an, waar de spanning vandaan komt durf ik niet te zeggen, daarom laat ik de fysio komen miss is er meer mis dan met het blote og te zien,of miss is het gewoon puber gedrag zoals de meeste zeggen,als ik meer zekerheid heb,stelt dat me ook gerust !

Princesspres

Berichten: 789
Geregistreerd: 01-09-09

Re: La grande macho @ L1 work ,ook bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:56

ziet er inderdaad redelijk uit meis.
Even maandag afwachten
ben benieuwdm
succes maandag!

mimeslosydy
Berichten: 2600
Geregistreerd: 18-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:58

naar dat ik het kan zien zet hij zijn achterbeen idd scheef neer.
het plaatje zelf ziet er niet slecht uit, maar dat heb ik ook heel vaak, dat het heel slecht voelt maar voor het zicht er wel goed uitziet.
iniedergeval ben jij degene die het voelt, hopen dat het goed gaat maandag!

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Re: La grande macho @ L1 work ,ook bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 22:12

Ja ik voel het heel erg,het werkt ook tegen in de training en hij laat zich zo lastig rijden dat is het nadeel.. Hij zet zn rechterachterbeen ernaast altijd,Op de foto's vind ik het persoonlijk niet duidelijk te zien :) de staart is wel te zien dat die nr rechts hangt

ReneeMonty

Berichten: 270
Geregistreerd: 11-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:13

Goed dat je de fysio erbij haalt, ik denk dat je daar heel veel aan gaat hebben. Onze pony droeg net als die van jou zijn staart scheef en was met rijden nooit ontspannen te krijgen en over zijn rug los te rijden. Dus hebben we vrij snel nadat we hem kochten de fysio erbij gehaald, ze zag bijna direct dat het zijn bekken was. Die zat helemaal vast dankzij een oude allang genezen blessure van jaren geleden, hij is daardoor verkeerd gaan lopen. Ze heeft hem nu twee keer behandeld en het gaat al veel beter met hem. Hij is weer goed verklaard maar moet wel goed dressuurmatig gereden worden omdat het zo'n oude blessure is is er namelijk de kans dat hij anders zijn oude manier van lopen terug haalt. Ze zei eigenlijk meteen dat het waarschijnlijk het bekken was omdat paarden dan altijd de staart scheef dragen, plus de problemen die we opnoemden waar we met rijden tegen aan liepen. Hoop dat het net zoiets is als wat die van mij had want dat is namelijk op te lossen. Succes.:)

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Re: La grande macho @ L1 work ,ook bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 22:17

Het is nu ws ook een gewoonte geworden die staart nr rechts dus ik denk dat het niet meteen boem klap over is, dat zou natuurlijk met trining wel beter wroden, ze zeiden tegen mij altijd; het is zn balans omdat hij jong is zeiden ze altijd,ik denk nu echt van; hij is nu 6,balans genoeg is nix mis mee, dat kan het niet zijn,dus ik ben me er echt zorgen om gaan maken en ik wil dat het opgelost word dat we samen fijn kunnen trainen want dit is voor ons beide gewoon nix!

vancky2005

Berichten: 717
Geregistreerd: 26-03-09
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:21

Mijn paard heeft ook rugproblemen. Maar de staart scheef dragen wijst zeker op problemen. Ik vind dat je paard een valse knik heeft, in de schoft ziet hij er ook gespannen uit. Misschien kan je eens proberen hem lager met het neusje eruit te rijden. Het rechter achterbeen scheef naar binnen zetten wijst op scheefheid, daardoor om het te compenseren bouwt hij waarschijnlijk spanning op. Die spanning moet er ergens uit, mijn paard bokt dan, de jouw paard verzet zich blijkbaar ook.
Kijk eens op http://www.paardenrecht.nl. daar kan je veel informatie vinden.

GinnyBanshee

Berichten: 1795
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Kerkrade

Re: La grande macho @ L1 work ,ook bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 01:13

macho (L) ben ook wel benieuwd wat de fysio zegt dan, hoop dat ie je kan helpen en tips geven.

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 09:43

vancky2005 schreef:
Mijn paard heeft ook rugproblemen. Maar de staart scheef dragen wijst zeker op problemen. Ik vind dat je paard een valse knik heeft, in de schoft ziet hij er ook gespannen uit. Misschien kan je eens proberen hem lager met het neusje eruit te rijden. Het rechter achterbeen scheef naar binnen zetten wijst op scheefheid, daardoor om het te compenseren bouwt hij waarschijnlijk spanning op. Die spanning moet er ergens uit, mijn paard bokt dan, de jouw paard verzet zich blijkbaar ook.
Kijk eens op http://www.paardenrecht.nl. daar kan je veel informatie vinden.



Ik weet dat het scheefheid is,daar heeft hij veel problemen mee,maar als hij iets lastig vind blokkeert hij volledig ,laat hij zich niet rijden dat is het lastige.

Macho is byna niet met de neus eruit te rijden,ik ben non stop bezig met vanuit achter lengte te kweken ,vrijwel altijd als ik iemand anders erop zet, loopt die gelijk met de kin op de borst, ik ben het ondertussen gewend dus hij doet het minder nu , vw-nw kan hij ook niet goed, klein stukje maar, en op het einde als hij fijn is en zich heeft laten bewerken doet hij het goed, maar in hetr begin kan ik hem hooguit een lange zijde zo losrijden en dan begint het alweer, zet ide zn ondernek erop,hij doet dit niet alleen bij mij ,dat is iig voor mij een gerust stelling.

gisteren er toch even opgestapt,want ik had van een stalgenootje een ander zadle geleend ,een ainsley,lag er goed op toen ik ging rijden,heel ruim op de schoft dat is altijd bij mach een probleem, ik red 5 minuten en raar dat die was, stik veel spanning en rennen rennen rennen, heel raar deed die, en hop zadel lag weer plat op de schoft, die moet dus een op maat gemaakt zadel en als het dan na een week nog past,dan is het zadel pas goed.. apart beest..

Morgen fysio,ben benieuwd! ik denk dat ik echt ga schrikken van wat er allemaal mis is..

xMathilde
Berichten: 1012
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:28

Tja dan maar misschien beter even schrikken maar wel weten wat het is en er wat aan kunnen doen, want als je niet weet wat het is kan je er ook niks aan doen. Ik hoop dat de fysio wat nuttigs te vertellen heeft!

Suzanne_J

Berichten: 1460
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:20

Mijn paard heeft dezelfde problemen als de jouwe. Dus vast in de rug, scheefheid en daar komt dan bij dat mevrouw in protest gaat bij alles wat enigzins moeilijk is. Ontzettend frustrerend vaak en je hebt inderdaad gigantisch veel geduld nodig. De ene week zijn ze weer wat losser, de andere week laten ze zich totaal niet rijden.
Toch ziet het er op de foto's zeker niet slecht uit hoor.
Waar je wel aan zult moeten werken is het voorwaarts neerwaarts rijden, want dat is het enige dat echt zal helpen bij jouw paard. Je zou eigelijk echt de eerste 20 minuten enkel vwnw moeten rijden. Het kan natuurlijk zijn dat als hij teveel energie heeft dat je eerst even gewoon losrijdt, maar daarna kan je naar het vwnw gaan. Wat bij mij veel heeft geholpen is ook longeren met bijzetteugels. Wanneer je paard zo losser wordt, kun je ook meer oefenen op het rechtrichten.
Als ik je nog 1 tip mag geven: Wanneer ik chagerijnig of gestresst ben, kies ik er soms voor om niet te gaan rijden. Ik weet dat ik op zo'n dagen toch alleen maar ruzie maak omdat ik dan niet het geduld heb om met haar karakter om te gaan. ;) Dus soms is het beter om vroeger te stoppen of niet te rijden, dan enkel ruzie maken.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: La grande macho @ L1 work ,ook bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:41

hoe is hij aan de longe dan qua spanning en scheefheid?
Die van mij heeft precies hetzelfde en het is er echt sperlastig uit te krijgen!
De fysio/ostheo vonden bij hem wel twee keer blokkades in de rug, nu is hij weer goed en moet het rijtechnisch worden opgelost. Op dit moment staat hij een maand ergens in training en langzaamaan gaat het iets beter.

die van mij liep heel lekker als ik de dag ervoor lang&laag aan de pessoa had gelongeerd, misschien heeft die van jou er ook baat bij?

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Re: La grande macho @ L1 work ,ook bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 08:11

@suzzaneperla; dat is het probleem,.dat kan hij niet,alleen als ik hem al gereden heb doet hij dat gewoon goed, maar in hwet begin , nope,in stap stel ik hem wel enork laag in en dan stap ik zo is een kwartier rond want in stap doet hij alles braaf.

gister is de fysio geweest, Eerst heeft ze hem beoordeelt aan de longe op het harde en op het zachte, hij liep totaal niet goed, heel kort stijf en stram in de pas en vasthoudend in de rug, miss nog wel erger als onder het zadel,want daar draaft hij nog een beetje ruim, ( gelijk antwoord op de vraag van opisop_shop) toen is ze gaan voelen en wat loswerken enzo, hij heeft rechts bij zn becken/lendenen in die omgeving een blockade zitten, die heeft hij ws al vrij lang omdat hij nooit echt heel los door zn lijf gedraaft heeft en de staart ookal langer is,maar daarvan zeiden ze dat het onbalans was en ik me geen zorgen moest maken toen, maar nu ging ik me er toch zorgfen om maken, hij krijgt nu vier behandelingen ws zoweizo , en ik ga hem 2 of 3 weken alleen longeren en er niet op,over een week of 3 ga ik vor het eerst samen met haar er weer op, kijken of ik verschil merk .

De pessoa vind ik echt een uitkomst,fijn ding om mee te werken,ik heb mach er 1 keer mee gelongeerd maar hij gaat snel in protest tegen de lichtste bijzetjes ook maar, nu die lekker losgemasseerd is,heb ik oefeningen en gaat hij inderdaad ana de pessoa, zal een stuk fijner gaan denk ik!

Rosanna1990
Berichten: 702
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 18:01

mag ik vragen welke rijlaarzen je hebt??
Ik vind ze namelijk super gaaf!!

Hollyleaves
Berichten: 1944
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:13

Gaaf beestje zeg :) Wat mij gelijk opvalt is ook, net wat je zelf al aangeeft, de spanning. Hij loopt op sommige plekken in zijn lichaam, voornamelijk hals/schoft en bij zijn kruis en achterhand wat vast. Ik heb bij mijn jonge pony erg veel baat gehad bij chiropractie, in plaats van fysiotherapie. Alles wordt uit de knoop gehaald en weer recht geschoven zeg maar. Ze voelen en kunnen net ietsjes meer heb ik de indruk, dus dat is eventueel een tip voor je. Na 2 dagen had het al resultaat, en liep hij losser dan hij ooit had gedaan. Nu is hij dan wel heel duidelijk in communicatie wanneer er hem iets niet goed zint, omdat hij puberaal wil zijn, en wanneer hij ergens "pijn" heeft. Dus dat scheelde in mijn geval, dat het heel duidelijk op te merken was. Alhoewel als ik je pony zie lopen, ik eentje zie die het wel probeert, maar een belemmerende factor de overhand heeft. Lang en laag was dan ook het sleutelwoord volgens de chiropractor. Wanneer je toch met oprichting bezig wilt, is op die manier inrijden in ieder geval een fijne inleiding. Ze lopen er langer goed op. Hoop voor je dat je snel weer fijn kan trainen, want zo te zien heeft hij best potentie ervoor :)

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Re: La grande macho @ L1 work ,ook bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 10:11

Dat is ook een optie sylva, afgelopen maandag is dus de fysio geweest en ik merk serieus geen bal verschil als ik hem zie lopen, miss verwacht ik teveel en duurt het een paar behandelingen,maar ik hoop echt dat het beter word,maandag komt de fysio nog een x. ik rij het liefst ook echt lang en laag in , lekker loswerken,doe ik bij de pony wel,maar bij macho heeft dat nooit fijn gekund,alleen als hij heeeeeel fijn was, en zich liet bewerken, dus die dag geen last had,kon het. Het is trowuens wel echt een schaap :P heel braaf ook ! Alleen aan de longe laat hioj nog steeds de bovenlijn niet los ( indd sylva,hij ontspant de bovenlijn niet,hij heeft bij de becken een blokkade ind de spieren zitten, waardoor die dat niet kan otnspannen en zn staart ook licht gebogen naar rechts draagt. ik heb nu oefeningen en het hoort beter te worden,miss nog even geduld hebben en dan resultaat,ik hoop het wel! Ik wil gewoon fijn ontspannen kunnen rijden zonder te weten dat mn paard het pijn doet. hij is opzich heel braaf, maar hij zal er altijd eenb lijven die alles liever op zn eigen manier doet, tja,dat is gewoon echt macho :P maar hij gaat hopelijk door de behandelingen wel losser worden en het zal hopelijk voor ons beuide fijner worden! D:)

@rossana1990; deze zijn van lipica,ik vind ze enorm fijn! alleen de rits schiet open,ze zijn net een tikkeltje te hoog voor het mooie en er zit geen gesp op ,klein nadeeltje! :P