Mijn Drama Queen Ulla ZZL

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ullaatje

Berichten: 3133
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: op mijn landgoed

Mijn Drama Queen Ulla ZZL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 11:17

Hier twee filmpjes van afgelopen zondag,
We hadden een clinic van Henk van Bergen.

Het gaat niet allemaal vlekkeloos, maar dat geeft helemaal niets.

Ulla gaat een aantal maanden terug in het werk, omdat ik te weinig vooruitgang heb geboekt het afgelopen jaar.
Het ging te moeizaam.

Zoals sommige misschien weten is Ulla een verschrikkelijk moeilijk en gecompliceerd paard.
Daarom heb ik besloten dat een vakantie haar goed zal doen.
Tot en met Januari gaan we weinig doen alleen een beetje longeren en wat buitenrijden.
Daarna pak ik haar weer rustig op voor het buitenseizoen.

http://www.youtube.com/watch?v=BtOBy5ZS7T4&feature=youtube_gdata

http://www.youtube.com/watch?v=dS1Ymcf1aew&feature=youtube_gdata

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:29

Mooi paard en het ziet er niet verkeerd uit. Het enige waar ik me zo nu en dan aan stoor is dat je constant zit te drijven in draf. Of lijkt dat maar zo?

Deertje
Berichten: 981
Geregistreerd: 12-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:55

FriesWytske schreef:
Mooi paard en het ziet er niet verkeerd uit. Het enige waar ik me zo nu en dan aan stoor is dat je constant zit te drijven in draf. Of lijkt dat maar zo?



Daar sluit ik mij bij aan, heb je al eens met wax proberen rijden? Helpt echt wel voor een stillere beenligging

Verder zou ik ze graag ietsjes "spectaculairder" willen zien, vind het er heel netjes uitzien, maar zou ze graag iets meer zien draven en galopperen met een achterbeen dat iets meer gedragen is, iets meer van achter naar voor ( beetje rare uitleg, maar hoop dat je het een beetje begrijpt)
Wel een bloedmooi paard en ik wens je nog veel succes met haar, en idd, vakantie zal ze zeker eens goed doen

hoe geeft Henk Van Bergen trouwens les? beetje off-topic, maar toch

ullaatje

Berichten: 3133
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: op mijn landgoed

Re: Mijn Drama Queen Ulla ZZL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 11:58

Ik drijf niet maar mijn onderbeen is onrustig, dat weet ik.
Maar zooo moeilijk om dat helemaal goed te krijgen.

dat spektakel is ook precies wat meer moet gaan komen.

muts_marijke

Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-01-10

Re: Mijn Drama Queen Ulla ZZL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:03

Heel gaaf paard. Wij hebben ook een Ula en zij is ook verschrikkelijk moeilijk paard! Ligt aan de naam

Zo als hierboven ook gezegt zonde van je wiebelbenen, denk als dat stiller wordt het hele plaatje super is!!! Succes verder!

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:09

Ik ga deze even volgen, Wil ook van me wiebelbenen af :P
xx

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Mijn Drama Queen Ulla ZZL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:13

Wat heb je toch een geweldig paard :~!
Zo knap dat de wiebelbenen niet eens opvallen ;)
Wanneer heb je wedstrijd? Dan kom ik wel aan de zijlijn
staan met een ratel, komt dat spektakel vanzelf :P :D!

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:13

Ik heb het eerste filmpje afgezet, kon niet meer naar de wiebelbenen kijken. Wat wel een GAVE merrie... woow...

ullaatje

Berichten: 3133
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: op mijn landgoed

Re: Mijn Drama Queen Ulla ZZL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 12:16

haha Bloembloem als jij met die ratel gaat staan vliegt deze door het dak heen, maar dat zal idd spektakel geven ja.

Is trouwens de moeder van het mooi krackje hé.

Abeltje, dat klinkt nou ook niet echt heel erg aardig,
want juryleden geven mijn houding en zit nog altijd een 7.

_Noor

Berichten: 5417
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:17

Supergaaf paard, maar dat wisten we natuurlijk al ;)
Ik heb dit voorjaar een clinic gereden bij Henk, vond het leerzaam maar niet heel bijzonder eigenlijk. Hoorde vaak "wat goed is, gaan we niet veranderen". 'Helaas' was mijn paard die dag zo superbraaf dat we niet echt iets konden áánpakken.

Veel succes verder en hopelijk knapt ze inderdaad op van een vakantie. Volgens mij is daar nog nooit een paard slechter van geworden!

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:17

ullaatje schreef:
haha Bloembloem als jij met die ratel gaat staan vliegt deze door het dak heen, maar dat zal idd spektakel geven ja.

Is trouwens de moeder van het mooi krackje hé.


Ja dat weet ik :D!

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:19

Beetje rare opmerking Abeltje77......zo dramatisch is het nou ook niet!

Ik vind het wel een heel fijn beeld en zou het heel zonde vinden als je besluit niet door te gaan, je bent al zo ontieglijk ver gekomen met een paard waar de meeste mensen het op de helft al hadden opgegeven!

oensan
Berichten: 698
Geregistreerd: 07-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:20

Wat een enorm mooie aansprekende merrie en combi! Oke ze mag meer gaan aantreden, maar die draf is hier al een belofte hoor, veel schwung en veer! Je ziet goed dat je niet drijft en met zoveel beweging van je paard is het ook lastig die benen stil te houden.....

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:21

Ik denk dat abeltje bedoelt dat ze meer naar je paard dan naar je benen gekeken heeft ;) ik vind het nogal meevallen hoor. je zit netjes zat. misschien helpt t je om meer vanuit te enkels naar beneden te veren

ullaatje

Berichten: 3133
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: op mijn landgoed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 12:21

hé Noor nu zie ik het pas in je profiel.
Hoe is het met je merrie?
weer drachtig?

Jij was zeker die zaterdag in mei toen Henk er ook was?

Frenka

Berichten: 2674
Geregistreerd: 15-09-06
Woonplaats: ergens in het Brabantse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:27

wat een typisch Bokt gezever weer. De beste stuurlui staan weer aan wal. Als je commentaar geeft, doe dat dan tenminste goed onderbouwd.
Ulla is een schitterende merrie en dat is op het filmpje ook duidelijk te zien qua type en qua beweging. Verbeterpunten blijven er natuurlijk altijd dat weet de TS ook wel.

ullaatje

Berichten: 3133
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: op mijn landgoed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 12:29

:D Vind ik ook Frenka ;)

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:29

Ik denk dat 1 of 2 zitlessen voor je benen geen gek idee is. Ze zijn erg onrustig en daarbij gebruik je nu je enkels als vering daar ga je geheid problemen mee krijgen over een paar jaar. Je hebt een prachtig paardje maar je kunt niet van haar verwachten om op de kleinste hulpen al te reageren als je zo'n losse been ligging hebt. Nu ben ik wel benieuwd: heb je dat probleem bij meer paarden of alleen bij haar? Want ze maakt wel heel krachtige stappen en kan me voorstellen dat ze moeilijk uit te zitten is.

justdiesel
Berichten: 4951
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:31

Je benen wiebelen inderdaad alle kanten op, wel jammer.
Maar in galop hou je ze wel mooi stil, zou het door het doorzitten in draf komen dan?
Of doe je het ook als je lichtrijd?

In elk geval een hele mooie combi zeg!
En verder rijd je super!ik zou willen dat ik zo kon rijden! ;)

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Mijn Drama Queen Ulla ZZL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:33

Ik denk dat het ook de beweging van het paard is waardoor je been wiebelt... Laat anderen het maar eens doen. Ik heb ooit een paard gehad dat vreselijk moeilijk uit te zitten was, dus zo simpel is het niet altijd.

Suzanne37

Berichten: 547
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Arendonk (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:35

Frenka schreef:
wat een typisch Bokt gezever weer. De beste stuurlui staan weer aan wal. Als je commentaar geeft, doe dat dan tenminste goed onderbouwd.
Ulla is een schitterende merrie en dat is op het filmpje ook duidelijk te zien qua type en qua beweging. Verbeterpunten blijven er natuurlijk altijd dat weet de TS ook wel.


+:)+ Ben ik het helemaal mee eens.
Ziet er goed uit Marjolein. Na jullie rustperiode samen er gewoon weer tegenaan!

ullaatje

Berichten: 3133
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: op mijn landgoed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 12:35

Nou Chocobroodje met 1 of 2 lessen kan ik ze ook niet stil houden hoor.
daar gaat wel meer aan vooraf.
Als het zo gemakkelijk zou zijn, had ik dit probleem niet.

Wel vind ik het jammer dat iedereen maar over mijn benen praat of het het meest storende is wat er is.

Enja ik heb het ook als ik lichtrijd,
en ik weet niet of ik het op alle paarden heb, zal ongetwijfeld want het is mijn probleem

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:38

Ziet er eerlijk en vriendelijk uit! Ik heb niet alles afgekeken omdat ik op mijn werk zit :D

*zo zie je maar weer waarom het 'gevaarlijk' is iets te plaatsen, rijdt je Z of hoger dan weten anderen (vaak ook niet wedstrijdruiters) het beter*

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:40

Ben benieuwd naar de filmpjes, maar ik kan ze hier (op mijn werk) niet bekijken.
Hoe vond je Henk van Bergen? Jaren geleden heb ik ook eens een clinic bij hem gereden. Ik vond 'm wel positief.

Hier nog eentje met onrustige onderbenen. Hoe meer beweging, hoe moeilijker om ze stil te houden. Ik kan soms echt jaloers worden op mensen die zo mooi stil kunnen zitten.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:41

Jemig wat een gezeur zeg! Kijk eens goed om je heen op concours en je zal zien dat heel veel mensen wiebelbenen hebben in draf, ik heb dat zelf ook. Ja, daar baal ik van en we werken er ook aan, maar los het maar eens op.
Op mijn vorige paard had ik het niet en nu op mijn beide paarden wel. Om het eeuwige gezeur daar over ben ik gestopt met het laten zien van filmpjes.

Ulla is een gaaf beest en verbeterpunten hebben we allemaal. Ik vind jullie een prettige combinatie om naar te kijken. :)