door een blessure van mijn grote schimmel, rijd ik nu een Groninger x Oldenburger van een bekende.
Landess is een 6 jarige ruin die altijd recreatief is gereden. Toen de eigenaresse het paardje net kreeg heb ik hem voor haar doorgereden (heb ook een onderling B wedstrijdje gestart), en daarna is hij een jaar recreatief gereden door de eigenaresse.
Nu, na een jaar lekker buiten rijden, is ie een stuk voller geworden, het is niet meer zo'n sprietje als voorheen.
Ik rijd hem nu weer drie week, en probeer zo goed mogelijk de dressuurbasis er weer in te krijgen (hoezo moet ik de hoeken in???

In oktober gaan we voor het eerst L1 starten.
Landess is echt een koppige groninger onder het zadel, als het hem te moeilijk word gaat ie over de voorhand wegrennen. Daarom probeer ik hem telkens zoveel mogelijk op de buitenteugel terug te nemen, en rijden we expres op een niet al te hoog tempo zodat hij zijn achterbenen niet voor het gemak vergeet mee te nemen

Af en toe lijk ik vrij strak in mijn hand, dit komt voornamelijk omdat hij zich enorm vasthield in de kaak, en vervolgens ging rennen. Vorige week is de tandarts geweest, is ie even goed bijgevijld, en nu is het probleem vrijwel weg en is ie heel los in de kaak en kan ik hem veel losser houden (dit komt ook omdat het tempo nu meer onder controle is)
De foto's zijn van twee week geleden, dit was de derde keer dat ik er weer op zat sinds een jaar (en dus ook pas de derde keer dat er weer wat aan dressuur met hem werd gedaan).
Hij is inmiddels ook al flink afgevallen, op de foto's is ie nog wat mollig

ik moet af en toe in de galop beter op mijn kont gaan zitten, en ik heb enorme kapstokvoeten

Commentaar is welkom! Houd het wel netjes

Even ter vergelijking twee fotootjes van de onderlinge B wedstrijd, een jaar geleden:

De foto's:
Galop

Drafje

Zijn hoofdjee