Knappe PRE Adorno op les bij Noor Tanger (Mindfields)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Knappe PRE Adorno op les bij Noor Tanger (Mindfields)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 07:42

Na een oproepje op CO van Noor dat ze weer les ging geven na haar bevalling heb ik haar meteen een pb gestuurd.

Adorno is nu sinds september '09 in mijn bezit en we zijn echt van onderaan de ladder gestart.
Hij was extreem angstig onder het zadel, alles op zijn rug was eng. Opstappen en afstappen was zeer moeilijk en tijdens het rijden kon knipperen met je ogen al een prikkel teveel zijn.
Deze prikkels uitte zich in vluchtgedrag.
Dit is ook de reden waarom ik nog steeds rij met een touwtje om zijn hals.
Op het moment dat hij namelijk af gaat kan hij zo hard gaan dat je zonder touwtje niet mee kan komen.
Voordat er vragen over komen, nee dit paard heeft geen spaans trauma.

Gister zijn we dus met Adorno naar Krimpen aan den IJssel afgereisd voor een les
In de les zijn we vooral bezig geweest met het verlengen en verlagen van de hoofd/halshouding van Adorno.
Niet alleen voor hem een moeilijk stuk maar ook voor mij. Omdat ik hem in dit stuk heel veel moet geven en je dus voor je gevoel een stuk minder controle hebt.
Het was erg leuk en ook zeker voor herhaling vatbaar :D

Eerst de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de filmpjes:

Net opgestapt

Draf en galop

Draf en galop

En lekker thuis nog even spelen onder de douche

En terug op de wei.. mooi om te zien hoe zijn vriendjes hem begroeten

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:59

Kelly hij ziet er erg goed uit *\o/*
Ik vind hem echt ontspannen erbij lopen.
als je ziet hoe je het heb gedaan van af het begin en nu is het gewoon toppie +:)+

GinnyBanshee

Re: Knappe PRE Adorno op les bij Noor Tanger (Mindfields)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:24

wauw kell, dat ziet er heel ontspannen uit, het is idd te zien dat hij het opstappen spannend vindt, dan loopt hij heel ff kort, maar prachtig om te zien op de andere filmpjes hoe jij hem weer ruimer laat lopen. Hij heeft trouwens ook wel leuke gangen joh! Ik moet hem echt maar is een keer komen bewonderen hoor :P

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:39

Daar is de knappe man! Het was erg leuk gister en jullie mogen trots zijn op jezelf hoor! Hij heeft het zo goed gedaan, maar dat kon hij alleen maar omdat jij hem daarbij hielp, dus mooi staaltje teamwork!

De controle loslaten is het allermoeilijkste van paardrijden, durven weggeven betekent terugkrijgen maar voor je gevoel heb je dan minder controle. Maar zoals ik al zei, een dier van 600 kilo dat wil rennen, gaat ook rennen als je teugels kort zijn, dus het is slechts een schijnveiligheid. Maar we snappen allemaal hoe eng het is als je al weet hoe hard hij kan!

Het mooie is dat je gister meteen zag dat hij merkte dat je hem vertrouwde, ook met langere teugels, en direct kreeg je meer ontspanning en daar kreeg jij weer meer vertrouwen van. Was echt mooi om te zien!! Het versterkt elkaar meteen dus.

Jullie komen er wel hoor!

Ohja en bedankt nog he, _-:( , nou ben ik weer verliefd geworden op een paard! <3

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:40

dat ziet er super uit zeg, wat mooi ontspannen!
ontzettend knap hoe hij al veranderd is!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:46

mooi los paard!Dat is de(zooo belangrijke ) basis....los,en souplesse...als die voorelkaar is komt de rest vanzelf!
Dat zit wel goed bij noor!
Gefeliciteert met je baby, Noor!(had ik even gemist!)

BRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:52

Geweldig! Dat ziet er echt hardstikke leuk uit. +:)+

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:26

Ik vind het nog steeds zo prachtig hoeveel tijd en ruimte jij Adorno geeft om rustig aan in zich zelf maar ook met jou te groeien.
Petje af, waar jullie, nu nog geen jaar later, staan +:)+

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:54

Ik vind jullie echt een mooi stel samen Kelly!!
Zie zeker al vooruitgang op de foto's en ben dan ook heel benieuwd waar jullie uiteindelijk terecht komen! Maar het komt vast allemaal goed. Succes :)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:30

Adorno ziet er super uit , fijn dat het zo goed gaat !!
Altijd leuk om te zien hoe een paard zich ontwikkeld.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:45

Ziet er zeker ontspanne uit!
ze is overal wat lang mag wat meer bijmekaar

Maar gewelid paardje heb je zeker ! <3

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:40

Wat een plaatjes Kell... Iedere keer sta ik er weer van te kijken! Hoeveel je al hebt bereikt is echt onvoorstelbaar.. En dit is nog maar het begin denk ik :D ! Echt een heel mooi team zijn jullie, dat straalt van alle foto's af <3

Suusel19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:35

Mooie foto's Kelly.
Zo wat zijn jullie vooruit gegaan, knap hoor!
Je mag trots zijn op jezelf en Adorno!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:41

Mooie foto's zeg, hij loopt er keurig bij, heerlijk om te zien!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 10:35

GinnyBanshee schreef:
wauw kell, dat ziet er heel ontspannen uit, het is idd te zien dat hij het opstappen spannend vindt, dan loopt hij heel ff kort, maar prachtig om te zien op de andere filmpjes hoe jij hem weer ruimer laat lopen. Hij heeft trouwens ook wel leuke gangen joh! Ik moet hem echt maar is een keer komen bewonderen hoor :P

Het opstappen is inderdaad nog spannend maar het gaat steeds beter :j
Hij kan ook heel best lopen ja. Vooral als hij meer gaat ontspannen en op de juiste manier de aanspanning gaat leveren.
Als je een keer langs wil komen moet je maar een gil geven.

Mindfields schreef:
Daar is de knappe man! Het was erg leuk gister en jullie mogen trots zijn op jezelf hoor! Hij heeft het zo goed gedaan, maar dat kon hij alleen maar omdat jij hem daarbij hielp, dus mooi staaltje teamwork!

De controle loslaten is het allermoeilijkste van paardrijden, durven weggeven betekent terugkrijgen maar voor je gevoel heb je dan minder controle. Maar zoals ik al zei, een dier van 600 kilo dat wil rennen, gaat ook rennen als je teugels kort zijn, dus het is slechts een schijnveiligheid. Maar we snappen allemaal hoe eng het is als je al weet hoe hard hij kan!

Het mooie is dat je gister meteen zag dat hij merkte dat je hem vertrouwde, ook met langere teugels, en direct kreeg je meer ontspanning en daar kreeg jij weer meer vertrouwen van. Was echt mooi om te zien!! Het versterkt elkaar meteen dus.

Jullie komen er wel hoor!

Ohja en bedankt nog he, _-:( , nou ben ik weer verliefd geworden op een paard!
<3

Thanks Noor!

Vond het helemaal een super ervaring.
Niet alleen het lessen zelf maar ook gewoon en zomaar kunnen rijden in een vreemde bak en de trailerreis.
Hij deed alles zo ontzettend braaf, ben echt ongelovelijk trots op hem!

Gister heb ik weer verder kunnen werken met hem.. hij had wel een beetje spierpijn maar hij hij heeft heel goed zijn best gedaan <3

Haha enne verliefd mag je zijn hoor.. ik verkoop hem niet dus dat scheelt ook weer een dilemma :P

zasread schreef:
Ik vind het nog steeds zo prachtig hoeveel tijd en ruimte jij Adorno geeft om rustig aan in zich zelf maar ook met jou te groeien.
Petje af, waar jullie, nu nog geen jaar later, staan
+:)+

Dank je wel Sanne :o
Adorno is ook echt een prachtpaard..

Het eerste wat Noor riep toen hij de trailer af kwam.. wat is hij prachtig! Zo mooi zie je hem op de foto niet..
En dat is waar.. Adorno is niet vast te leggen op een foto.. die geven totaal zijn prachtige uitstraling niet..
Zijn karakter maakt hem het allermooiste en dat zie je alleen IRL

Annash schreef:
Ik vind jullie echt een mooi stel samen Kelly!!
Zie zeker al vooruitgang op de foto's en ben dan ook heel benieuwd waar jullie uiteindelijk terecht komen! Maar het komt vast allemaal goed. Succes
:)

Dat vind ik eigenlijk ook het leukste..
Mijn leven met Adorno is 1 groot avontuur..
Onbekend waar we zullen uitkomen maar dat maakt het zo leuk.
Het belangrijkste vind ik dat hij happy is..

lovesFIRE schreef:
Ziet er zeker ontspanne uit!
[size=9]ze is overal wat lang mag wat meer bijmekaar

Maar gewelid paardje heb je zeker ![/size] <3

Hij kan mij niet lang en uit elkaar genoeg worden..
Door zijn angs wordt hij namelijk juist heel kort en door hem lang te rijden krijgt hij de ontspanning.
Als hij lang en op eigen benen is gaan we wel weer een keer wat meer gedragenheid vragen.
maar daar zijn we nog lang niet.