werd er niet niet veel met haar gedaan. Wanneer ze gereden werd hing er vaak een elastiek aan. Ondanks
de nodige dingen waar ik met het proef rijden tegenaan liep ben ik toch voor haar gegaan en ik nog steeds
heel blij met deze keuze.
Over Ganador, ze is een roan-kleurige 5jarige NRPS-er van FerrolanxRomiro van 1.62. Ik ben haar 5de eigenaar..
De eerste weken had ik vooral problemen met de aanleuning, of beter gezegd geen aanleuning heb was bijna
onmogelijk om aan te teugels te zitten. Laat staat sturen en remmen, ook blokkeerde ze vaak. En dan stond
ze BAM stil, of ze ging juist heeel erg hard. Links wilde ze niet aangalopperen, of ja eigenlijk wel alleen dan
in de rechter galop
. Nadat ik een dubbel gebroken bit heb gewisseld, voor een enkel gebroken kopere.watertrens. Dit gaf al een WERELD van verschil en vanaf toen zijn we aan de slag gegaan...
zo begon het ( vind het trouwens mega spannend om deze neer te zetten, please dont shoot me):
* schaam* ondertussen heb ik ook een ander zadel waar ik in kan zitten! haleluja
! http://img.photobucket.com/albums/v214/ ... ana015.jpg
Zoals je ziet, hard en sturen gaat niet zoals het hoort. En ik zit erop als een krant
http://img.photobucket.com/albums/v214/ ... 0499-1.jpg
Dit was dus zon moment dat ze gewoon niet meer wilde lopen
http://img.photobucket.com/albums/v214/ ... IM0492.jpg
Nu zijn we al een stuk verder, de controle is er. Het grootste probleem waar ik nog tegenaan loop is het opkrullen
wat ze doet. Wanneer ze opgefokt is, is het erg lastig haar op lengte te houden. Verder moet ik op mijn handen
en hakken letten.
Een vriendin van mijn zusje die kwam foto's maken en wilde van ons er ook wel een paar schieten.
Ik had die dag wel onwijs mijn handen vol aan der..maar het geeft wel een beetje een beeld & dat
is meteen ook de reden waarom ik het bij in the picture plaats. Op deze foto's was ze absoluut niet
zo fijn te rijden zoals ze normaal is, rug gebruik is ook een stuk minder. Maar goed een gratis fotoshoot
sla ik toch niet af, omdat het perd haar dag niet heeft
.
proberen om wat lengte er terug in de krijgen.

op de voorhand, maar wel eindelijk lekker door de hals.

laag en rond 9 dit doe ik veel met het in en uitrijden. Of wanneer ze gaat opkroppen.

En zo gaat het nu, dit zijn foto's van onze eerste wedstrijd. resultaten waren
172 & 185 ( 10de en 5de)

hou in je achterhoofd:
Ik weet dat er rijtechnisch nog veel verbeterd moet worden, en we zijn er hard mee bezig
, ze was die dag inderdaad niet fijn in de aanleuning. Moet zeggen dat het steeds beter gaat, maar op dat punt was ik al heel blij met het contact met de mond. Wat eerst echt niet mogelijk was, het moet inderdaad allemaal constanter. te diep doe ik overigens bewust zodat ze niet in dat krulletje helemaal bovenin gaat lopen wat niet effectief is ( effect van het elastiek waar mee gereden is )
, apart maar heerlijk dier. De eerste week dat ze bij ons was kreeg ik het commentaar: Ehmm kan je haar nog terug brengen...? Maar ik weet zeker dat ze iedereen nog gaat verbazen
. En ik heb mijn mijn vorige paard onwijs veel pech gehad, dus dit wordt een nieuwe ronde met nieuwe kansen.