Handpaardrijden met IJslanders

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Handpaardrijden met IJslanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 16:20

Ik zat er al een tijdje over te denken en afgelopen zondagmorgen moest het maar eens gaan gebeuren vond ik :)

Mooi en rustig weer en mijn vriendje kon mee op de fiets om een oogje in het zeil te houden,hij kreeg de missie om als buffer-,extra hand-,drijf- en fotograaf te dienen :D (Hij blij met mijn hobby O:) )

Beide paarden reageren goed op de stem en Fax is wel eens mee geweest aan de fiets (al zag hij daar het nut niet zo van in op de heenweg :roll: ).

Dus de fiets op de dijk gezet...Fax mee naar boven en Beer mee onder het zadel.

Helaas zijn beide heren de laatste periode nogal aangekomen wegens een chronisch gebrek aan werk dus extra werk wat mij niet zo vermoeid is mooi meegenomen.
Ik zit nog een beetje te modderen met mijn singel en hoop dat dat deze week opgelost is,vandaar dat ik iets scheef zit.
Dat gebeurde toen ik opgestapt was,Fax in de andere hand nam en Beer besloot om in een lekker tempo te gaan stappen.Helaas had Fax besloten om nog even te blijven staan :+

Afijn...vriendlief even gevraagd om een takje uit de bosjes te vissen en achter Fax te wapperen,Fax begreep de boodschap en beide heren vonden dat ze er in een pittig drafje opuit mochten trekken.
Na enige discussie hebben we besloten dat we het hele gebeuren toch maar meer in mijn tempo zouden doen...KALM AAN dus :o

Uiteindelijk begrepen ze wat de bedoeling was en ontspande de hele meuk zich enigszinds...
Heb juist deze dag en dat tijdstip uitgekozen omdat het dan nog lekker rustig is in de omgeving...we mochten eens een meningsverschil krijgen onderling en daar kun je geen hordes mensen bij gebruiken nietwaar :D

Afijn...hier wat foto's toen het een beetje naar wens ging,we hebben uiteindelijk en stuk ontspannen kunnen stappen en draven.Voordeel van deze foto's is wel dat ik weer met mijn neus op de feiten gedrukt wordt :+ ....
Hand mag wat lager,tenen naar binnen en iets meer ontspanning in mijn onderrug...Beer wat scherper rijden op langzamer tempo in draf,hij was nu wel tikje heet maar goed...was de 1e keer dus dat komt ook wel goed :)

Afbeelding

Hier zijn we er nog niet helemaal :P

Afbeelding

Hier begint het te komen...

Afbeelding

Afbeelding

Hier een lekker drafje :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De voorbereiding op de bocht...

Afbeelding

Pittig doorstappen...

Afbeelding

Eindelijk netjes rustig stappen ..

Afbeelding

Even goed opletten voor eventueel overig verkeer :)

Afbeelding

Afbeelding

De kruising is op dit moment lekker rustig,op andere dagen/tijdstippen is het hier razend druk...maar zelfs van de bus die stopte op de halte en al sissend zijn deuren opendeed keken mijn jongens niet op- of om :D

Afbeelding

En hier ga we "Hooo",we zijn weer thuis...de hele ploeg compleet zonder aanharken :D

Ik vond het een erg spannende maar vooral leuke ervaring,weer eens wat anders en fijn als je eens met beide op stap wil.Vind het altijd leuk om zoveel mogelijk dingen met ze te doen...
Kreeg ook erg leuke reacties onderweg van het publiek...ook wel eens leuk voor de verandering :j
Wie neemt wel eens een extra paardje mee aan de hand en dan vooral in een andere omgeving dan het bos?

Laat je een gezellig berichtje achter?Tips zijn welkom ;)

TiffanyJoy

Re: Handpaardrijden met IJslanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:08

Wat leuk om te doen zeg,voor een eerste keer ziet het er relaxt uit.Wat een leukerd is fax zeg.(als je nog eens een buitenrit maakt,wil ik mee rijden hoor hahaha).

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 17:20

Hihi...ja is erg leuk,zeker voor herhaling vatbaar. Fax is ook een leukerd,de lolbroek van de 2 :D

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 18:19

Gezellig met z'n allen erop uit. Zo krijgen ze toch beiden beweging. ;)
Ziet er leuk uit hoor. +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:11

Leuke fotos Tinky,
Ja idd is zeker wat anders, gaaf dat ook zo kan met jou jongens ondanks de drukke omgeving.

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:16

Hey leuk zeg! je bent weer rijdende!
leuke foto's!
Hoe ist, denk je dat je nog gezellig komt met ons weekendje?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 19:47

Dank jullie wel :)

Ik ben maar net rijdende hoor Auk, met een half uurtje is het bekeken en lig ik de rest van de dag voor pampus :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:27

super leuk tink!
ziet er ontspannen uit :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 00:37

In Ijsland deden ze dit ook maar dan met 3 handpaarden mee, zag er pittig uit :') maar wel knap hoor, doe het je niet na!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 00:39

daar zijn ze weer, ziet er goed uit hoor!
Fijn ook om je idd weer op paard te zijn!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 08:19

Poes...met 3 stuks ...daar begin ik echt niet aan hoor :P In IJsland is net iets meer ruimte voor dat soort grapjes,de kans dat je daar een paard van de ring af moet plukken is iets kleiner dan hier :P :D

Ja Ris...ben blij dat ik weer een beetje kan rijden.Stelt nog niet zoveel voor maar dat mag de pret niet drukken :)

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:45

Tinky12 schreef:
Ik ben maar net rijdende hoor Auk, met een half uurtje is het bekeken en lig ik de rest van de dag voor pampus :P

maak je er een last minute beslissing van... kijk maar wat je dan kunt! lukt het is het leuk en anders volgende keer beter!
(de datum is: 17/18/19 okt)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 10:53

Auks schreef:
maak je er een last minute beslissing van... kijk maar wat je dan kunt! lukt het is het leuk en anders volgende keer beter!
(de datum is: 17/18/19 okt)

:) fijn,ik neem nog wel even contact op tegen die tijd(of help mij even herinneren)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 11:02

Oooooh wat gaaf! :D Weet je dat ik dat ook wel heel graag zou willen, toch maar sparen voor nog een paard erbij dan :P Ze vonden 't leuk zo te zien, hihi, ziet Beer er niet stoer uit :+: Het valt me ook weer op dat ze op een gegeven moment synchroon lopen, zo mooi. Maarre, wat is dat nou, draven op je töltstrip? >;) En ga jij de volgende keer eens op je voeten letten :+

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 11:10

Kijk maar uit...1 is geen en voor je het weet heb je er 2 :+

Ze lopen ook samen voor de kar,synchroon lopen kunnen ze dus wel :j
Draven op de töltstrip ja... :P ik ben echt pas net weer begonnen met rijden dus tölten nog maar even niet,eerst spieren opbouwen.Hoewel Beer wel heeft getölt toen we net wegreden...niet hard weg mogen draven en toch vooruit willen...dan maar tölt,Fax niet...die hobbelde gewoon mee :D
Nog even niet bewust dus...en die voeten...jah,ik vind het een goed excuus dat iedereen even een paar kilootjes kwijt moet :D dan kan ik mijn benen beter aanleggen :o :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 11:14

Tuurlijk, het ligt aan je paard joh :roll: :D

Vos doet dat ook, af en toe per ongeluk tölten. Bijvoorbeeld wanneer ik met 'm langs de killerezels wil. Er staat trouwens een héél leuk zussie van 'm te koop :z *note to self: staatslootjes halen*

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 11:32

Note to Heste:"cent in zak" :D

kkiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:32

Wat leuk om te doen!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:46

Hey dat zijn leuke foto's. En hele leuke ijslanders

Maar is dat niet gevaarlijk, bedoel als er eentje nu schrikt moet je loslaten of wordt je mss van de andere getrokken.
Ik weet een doemscenario, maar toch.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:49

Leuke fotos tink en als die wegrent die pony ernaast kan je hem altijd nog bij ze staart pakken :Y)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 15:03

bulck schreef:
Hey dat zijn leuke foto's. En hele leuke ijslanders

Maar is dat niet gevaarlijk, bedoel als er eentje nu schrikt moet je loslaten of wordt je mss van de andere getrokken.
Ik weet een doemscenario, maar toch.

Dank je wel :)
Risico heb je altijd,het zijn en blijven vluchtdieren maar het valt mee...Fax heeft een ketting om,dat is een goede handrem.Beide zijn geen paarden die gaan lopen rennen als ze ergens van schrikken.Ze blijven graag bij elkaar ;)

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:38

ik keek nog ff naar de foto's trouwens.
als ik ga handpaarrijden heb ik het touw over de hals van de pony waar ik op rij en dan in beide handen, zo heb ik de teugels ook in beide handen en ben je ook minder uit balans.
geloof dat handpaarden ook wel eens meegaan bevestigd aan een voorsingel maar dat heb ik nooit gedaan.
mijn handpaard is er wel eens een paar passen vandoor geschoten, maar ik had ze nog vast er lag er niet naast.
Ik ga trouwens ook nooit alleen handpaardrijden... je weet maar nooit.

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:43

Trouwens, laatst op het einde van ons bosritje heeft Iris uitgestapt op Drifandi, voor de foto had ze Berdien als handpaard ;-)
Niet echt einden zo gereden natuurlijk, een een paar meters voor de foto.

Afbeelding

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 15:47

Ik zat daar ook aan te denken,touw met teugel in beide handen...nadeel vind ik dat als je handpaard een plotselinge beweging maakt je teveel in de mond van het rijpaard zit.
Aan een singel vastmaken vind ik griezelig,misschien ongegrond...

Leuke foto overigens :D

Ik geloof ook niet dat ik alleen ga,wel fijn als er iemand meegaat als buffer :j

Noemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:48

Erg leuke foto's! Ik heb in IJsland ook veel met handpaarden gereden, eentje rijden, 2 aan de hand, en maar tempo erop := Zou het hier ook erg graag doen, maar drukke omgeving en nog niet helemaal stabiele paarden is geen goede combi, dat komt nog wel :o