Tristan Z1 op concours Bosgoed Hagestein!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

Tristan Z1 op concours Bosgoed Hagestein!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 16:34

Vandaag stond er een leuk, groot, concours op het programma! Een mooie voorbereiding ook naar de Utrechtse Kampioenschappen de 25e.

Ik vond Tristan met losrijden erg moeilijk te peilen, hij voelde een beetje 'ontplofbaar' en heb er gewoon te weinig aan gereden omdat ik dan te veel op safe wil gaan (want tja, zonder rem over een groot grasveld is natuurlijk ook niet alles :=.....). Hij heeft 1 uitspattinkje gehad en daarna had meneer zijn tong over het bit. Dacht meteen 'gaan we weer' (na alle aanleunings- en tongproblemen die we eerder hebben gehad), maar nadat we 'm weer goed hadden gestopt bleef hij binnen. Hij bleef wel wat drammerig en heb dus niet fijn gereden de 1e proef.

Tussendoor nog wat stapwerk meegepakt en toen begon hij er wat fijner door te zakken, bij mezelf de knop omgezet :)* en heel brutaal eraan gereden de 2e proef. Had toch niets meer te verliezen! Deze ging veel fijner, natuurlijk wel wat slordigheidjes want helemaal 100% stond hij er niet aan (Tris had graag meegedaan met de ereronde springen die erachter aan de gang was :D ), maar toch érg tevreden.

Van de 1e jury een compliment over zijn galoppade gehad, een concullega vond hem zo vooruit gegaan dat ze hem niet herkende en een ander jurylid had hem uit zijn ooghoeken gezien en vond het een heel imposant paard! Zit hier nog een beetje na te glimmen, want met zulke leuke complimentjes en uiteindelijk toch nog 199pnt voor de 1e proef en 208 voor de 2e proef en daarmee een 7e of 8e plaats (waren helaas 6 prijzen, dus we vielen net buiten de boot!) in een deelnemersveld van 24 is natuurlijk hélemaal niet verkeerd :Y) !

Barbara, super bedankt voor de foto's!!

Afbeelding

Tris begint vast met z'n dolle halve minuut;
Afbeelding

Hier vroeg ik even of ze het op de foto had :+ , daarna had hij z'n tong dus over het bit...
Afbeelding

En dan weer serieus;
Afbeelding

Beetje weg;
Afbeelding

En dan natuurlijk ook weer terug;
Afbeelding

Doorsluiten;
Afbeelding

En weer wegrijden, hij is ietwat enthousiast;
Afbeelding

Daarna de ring in! Net echt, met zo'n achtergrond :D
Afbeelding

Afbeelding

2e proef;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

daphneM

Re: Tristan Z1 op concours Bosgoed Hagestein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:45

Ziet er netjes uit dame!!!

Mooie paardje!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:46

Normaal vind ik schimmels helemaal niks, maar jeutje, wat is dit een prachtig paard zeg :wow: Moet zeggen dat je hem ook erg vriendelijk rijdt :j

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:01

Ik vind Tristan toch zo'n vreselijk gaaf imponerend paard, moet altijd even kijken als je foto's van hem erop hebt gezet!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:05

Wat een gaaf paard :j Let er alleen wel op dat je bovenlichaam niet te ver naar voren komt, vooral op de galopfoto's van het losrijden zie je dat.
En wat rijdt je vriendelijk! Vooral met je stang :j

Maar geweldig dier! Succes verder ;)

Noatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:11

Je hebt echt een mooi paard!
Hij loopt erg goed, en je rijdt hem natuurlijk ook goed. :D

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:14

Wat een mooi paard, ziet er vriendelijk uit. :)

Licht je zadel alleen niet ver naar voren? Ik zie er iets aan, maar dat kan ook aan mij liggen.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:17

tjeutje! Wat een lekker paard :P
ziet er goed uit, heb er niks over te zeggen.

Hij is mooi schoon! Weet hoe het voelt, het urenlange wassen en poetsen :Y)

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:20

Jeetje, wat een enorm gaaf dier...!!! Volgens mij zit jij ook als een huis! Prachtige combi!!!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:21

Wat een stoer paard zeg :D :D

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:33

Hee, jou heb ik wel zien losrijden net! Prachtig paard heb je zeg! :~

Ziet er heel goed en vriendelijk uit allemaal hoor! :)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 17:48

Wat een leuke reacties :D

L_ola schreef:
Licht je zadel alleen niet ver naar voren? Ik zie er iets aan, maar dat kan ook aan mij liggen.

Is een WOW en niet zo lang geleden helemaal nagekeken, al vind ik optisch inderdaad ook dat het lijkt alsof 'ie wat naar voren komt. Merk er met rijden niets van! Arie Boer is binnenkort ook weer op stal en laat 'm dan nog een keer nakijken, want heb wel het idee dat 'ie wat te breed voor de boom aan het worden is inmiddels :Y)

essie_blue schreef:
Hij is mooi schoon! Weet hoe het voelt, het urenlange wassen en poetsen :Y)

Hij had zich gelukkig prima schoon gehouden na de wasbeurt van gisteravond! En voor de incidentele vlekjes heb ik echt een wondermiddel, erop spuiten en nawrijven met handdoek en weg vlek *D

Mirkim schreef:
Jeetje, wat een enorm gaaf dier...!!! Volgens mij zit jij ook als een huis! Prachtige combi!!!

Thanks! Hij trok me alleen soms wel wat naar voren, want had met losrijden wat moeite om hem op het achterbeen te krijgen, hij maakte zich liever een beetje lang }>

Appelflapje schreef:
Hee, jou heb ik wel zien losrijden net!

Leuk, heb je ook gereden?!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:53

Wauw! Ten eerste ben ik altijd erg fan van schimmels, maar deze is dan ook wel echt heel erg gaaf! Fijn dat je tweede proef beter ging en natuurlijk altijd leuk om zoveel complimenten te krijgen. Veel succes!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:54

Wat een prachtige zoon heeft die test toch. Maar ziet er erg goed uit. Hij is ook zo lekker vrolijk.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:54

Remember schreef:
Leuk, heb je ook gereden?!

Nee, was mee met een vriendin om foto's te maken en proefjes voor te lezen. ;) Was wel een leuk concours zeg! Leuke sfeer daar!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:02

Hee wat grappig ik zie op die laatste foto een bekende van mij in de ring naast jou haha.

Maar erg leuk paard zeg, sprekend hoofdje :) Verder heb ik weinig commentaar, vind het er echt netjes uit zien. Succes op de regio kampioenschappen!

Larachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:08

Wauw, wat een gaaf paard! :)
Je rijdt hem erg netjes, succes op de kampioenschappen !

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:18

Ik vind het zo'n enorm gaaf paard :~ Echt een machtige uitstraling.
Je rijdt 'm ook ontzettend netjes; ziet er heel simpel en realx uit.

TippEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:34

Wat een prachtige schimmel! :o

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:47

Remember schreef:
En voor de incidentele vlekjes heb ik echt een wondermiddel, erop spuiten en nawrijven met handdoek en weg vlek *D

Mag ik vragen wat voor wondermiddel? Heb ook een schimmel. Hij houdt zichzelf goed schoon, maar vlekken zijn natuurlijk niet onoverkomelijk! Ben erg benieuwd!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 19:08

nowornever schreef:
Wat een prachtige zoon heeft die test toch. Maar ziet er erg goed uit. Hij is ook zo lekker vrolijk.

Test heeft heel wat goeds nagelaten :j, we hebben nu op stal een héle gave 3/4 broer van Tris staan (een Torro (v. Test) uit de moeder van Tris), en natuurlijk Tellom (m.v. Bazuin, ggk NeWP maar inmiddels geruind)

Wat ik zo leuk vind is dat als je mensen vraagt 'Wat vind je van een Groninger?' dat ze eigenlijk altijd wat mat reageren, maar als ik foto's plaats vliegen de 'gaaf' en 'stoer' en 'machtig' me om de oren.... Misschien is er nog hoop voor het zwaardere type paarden, wij proberen gewoon om ze in de kijker te blijven rijden :))

Mirkim schreef:
Remember schreef:
En voor de incidentele vlekjes heb ik echt een wondermiddel, erop spuiten en nawrijven met handdoek en weg vlek *D

Mag ik vragen wat voor wondermiddel? Heb ook een schimmel. Hij houdt zichzelf goed schoon, maar vlekken zijn natuurlijk niet onoverkomelijk! Ben erg benieuwd!

Afbeelding

Hier zweer ik echt bij!!

Bear95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 19:12

haaii
super leuk paard!
alleen wat meerdere mensen al hebben gezegt (wat ik meteen zag), dat je iets te streng bent met je stang je rijd nu z en dan zou ik zeggen iets vriendelijker mag wel.
is geen aanvallend bericht alleen mischien een verbeterpunt voor de volgende proef.
het is echt een SUPER mooie schimmel ook mooi wit:P

mhak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 19:15

Ik ben verliefddddd op jouw paard!!! :9

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 19:16

beertje12 schreef:
alleen wat meerdere mensen al hebben gezegt (wat ik meteen zag), dat je iets te streng bent met je stang je rijd nu z en dan zou ik zeggen iets vriendelijker mag wel.

Ik weet niet waar je dit hebt gelezen maar je bent de 1e hoor ;) :7

Enige foto waar ik wat doorkom met hand is de 2e, en daar ging 'ie af, moet 'ie maar normaal doen :Y)

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 19:18

beertje12 schreef:
haaii
super leuk paard!
is geen aanvallend bericht alleen mischien een verbeterpunt voor de volgende proef.
het is echt een SUPER mooie schimmel ook mooi wit:P

Streng met de stang? op alle foto's zie je juist een stangteugel die niet strak staat. Daar kan menig ruiter nog een voorbeeld aan nemen.