Amon (de knappe crusado) als kinderpony

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Amon (de knappe crusado) als kinderpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 20:35

Haha, Amon maakt nogal wat carriereswitches mee in zijn leven. :P Van NH-paard, naar dressuurpaard, naar paard-met-bit, naar wedstrijdpaard, naar kinderpony. :j

Mijn nichtje had gisteren haar tweede paardrijles. Op Amon. Met mij als 'juf'. Ook haar eerste keer paardrijden was op Amon en ze vond het zo leuk, dat ze nog maar een keer moest. Waar ik de vorige keer gewoon wilde dat ze lekker een beetje voor de lol rondhobbelde, wilde ik vandaag dat ze een stuk netter ging zitten.

Dus: "Kim, hakken laag! Schouders naar achteren, hou je ellebogen eens langs je lijf! HAKKEN! Zorg dat je handen wel laag blijven! Je zit als een banaantje, rug recht, handen laag!! Je tenen zijn weer als laagste, je hakken moeten als laagst, schouders naar achteren houden!" :') Ze is nu 12, en is helemaal gek van paarden. Heeft zelf een verzorgshetje, maar daar mag ze niet op rijden van mij, is ze te groot voor O:)

Vóór ze hem in de weg mocht gaan zitten met de teugels, wilde ik eerst dat ze haar evenwicht kon houden zónder. Dus, eerste half uurtje teugels eraf, daarna nog een kwartiertje met! :j

Afbeelding
Instappen en gelijk van de gelegenheid gebruikmaken om maar wat balansdingetjes te doen.

Afbeelding
En in draf ook..

Afbeelding

Afbeelding
Schouders naar achteren, hakken laag, zitten alsof je een jonkvrouw bent!! :')

Afbeelding
En weer draven, netjes hoor kind :j

Afbeelding
Dan mogen de teugels eraan

Afbeelding

Afbeelding
Ja hoor, alles kan! :P

Afbeelding
Volgende keer een lesje aandrijven? :=

Afbeelding

Afbeelding
Best lief, toch?

Ik geef toe, de manier waarop ik longeer is niet echt strak over nagedacht, maar oké, het ging net.

Wat vinden jullie van ze, heb ik een beetje paardrijjufkwaliteiten? :P

Anoniem

Re: Amon (de knappe crusado) als kinderpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:36

Leuk hoor:)
Super dat je haar ook laat "spelen" en zonder teugels laat rijden om haar evenwicht te vinden!

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 20:37

Oh, en ja, hij is (weer ;( ) wat te dik, die plekjes op zijn wang zijn van zijn graaskorf die schuurde. Nu heb ik hem gefixt en staat Amon 'happy' met graaskorf op het land :(:) Dus hopelijk trekt zijn buikje, met een hoop rijden weer wat bij!

eilleen333

Berichten: 12859
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:42

Ze heeft haar voeten alleen wel ver in de beugels. Dan is hakken laag houden ook wel lastig. En ze heeft een stoelzit, of ligt dat aan het zadel? Het is een boomloze toch?

Maar verder super inderdaad! Evenwichts oefeningen zonder dat ze zich aan de teugels overeind kan houden :D ! Zouden meer mensen moeten doen!

Saskiaatje

Berichten: 11435
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Amon (de knappe crusado) als kinderpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:35

Dit is de tweede keer dat het kind op Amon zit, give her a break. :D Ik vind 't fantastisch, altijd heerlijk om te zien hoe zo'n guppy op zo'n heerlijk dier rijdt. :+:

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Amon (de knappe crusado) als kinderpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:38

wat een gouden karakter heeft dat paard....mijn paard zou dat niet pikken hoor...

eilleen333

Berichten: 12859
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:53

Saskiaatje schreef:
Dit is de tweede keer dat het kind op Amon zit, give her a break. :D Ik vind 't fantastisch, altijd heerlijk om te zien hoe zo'n guppy op zo'n heerlijk dier rijdt. :+:


Was meer bedoeld als: misschien is het voor haar zelf makkelijker als ze haar voet niet zo ver in de beugel heeft omdat TS in de begin post het meerdere keren over hakken laag houden heeft.

thessashelly
Berichten: 354
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:13

Ahhh echt super leuk Joyce!!
Ze zijn echt lief samen..

(en dan nu wat je wilt horen; je bent een goede paardrijjuf :+ :D )

lucky84
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-05-08
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:44

Wat leuk zeg, en wat is Amon braaf dat hij dat toch maar toelaat! Ik vind dat ze het voor de 2de keer echt super doet ze zit echt als een prinses op de erwt erop! benen kunnen iets langer en de beugel meer op de bal van de voet, maar dat is van latere zorg; is tenslotte pas de 2de keer dus wat wil je)
En vind dat je zeker paardrijjuf kwaliteiten hebt. Vind het ook goed dat je dr van die evenwichtsoefeningen laat doen! Ik heb dat zelf ook moeten doen toen ik net leerde rijden en had er ook veel plezier in om het te doen en of ik er echt baad bij heb gehad dat weet ik eigelijk niet, maar was wel leuk dus ga zo door! Ben heel erg benieuwd hoe het over een tijdje gaat als ze wat langer rijdt!!!

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Amon (de knappe crusado) als kinderpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 14:22

Hahaha, bedankt allemaal! Vooral de complimenten over mijn juf-zijn, want daar was ik inderdaad naar op zoek. :D :P

Haar beugels mogen inderdaad wat meer op de bal van haar voet, maar in draf gingen ze dan steeds uit, dus heb haar maar zo laten rijden, dat komt wel als ze goeie balans heeft enzo :)

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:26

Of het kind is een ontzettend natuurtalen óf jij bent een lesgeeftalent óf het is een beetje van allebei ;) .
Ziet er heel netjes uit voor een tweede les!
Fijn zo'n braaf paard!
Veel plezier nog samen!

En gefeliciteerd met je verjaardag, trouwens :D

Sigrid

Berichten: 2969
Geregistreerd: 11-09-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:34

Leuk, leuk, leuk!!! Ziet er prima uit. Ook lekker met evenwichtsoefeningetje begonnen. Is alleen maar goed toch. Ze hebben veel plezier.

Heb zelf ook een meisje lesgegeven op mijn pony vroeger. Daar deed ik ook altijd dat soort dingen mee. Daar hebben ze in een gemiddelde manegeles gewoon geen tijd en aandacht voor en het is ook wat onpraktisch.

En wat is er mis met je manier van longeren? Ik zie er niks verkeerds aan hoor! Veel plezier samen en succes met je lesgeefambities.

Yunaa

Berichten: 2725
Geregistreerd: 02-10-08
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:39

Aaaa wat lief!! :D
Ik vind het er in iedergeval echt lief uit zien ;)

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Amon (de knappe crusado) als kinderpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 14:54

Nou, met touwhalster had eigenlijk makkelijker geweest, is Amon meer gewend. Maargoed, 't kind moet 'later' ook op andere paardjes gaan rijden, waarschijnlijk niet met touwhalster, dus daarom had ik gewoon dit hoofdstel omgedaan, zodat ze niet andere hulpen aanleert dan 'normale' paarden gewend zijn. En Amon snapt het allebei, gelukkig.. ;)

De allereerste keer dat ik vroeg of ze wist hoe ze moest aandrijven en dat ze dat maar even moest laten zien, gaf ze hem vanuit stilstand een enórme schop met beide voeten, zodat Amon echt een meter de lucht in stuiterde... := Had ze op de manege gezien. >;)

WiskyBokjes
Berichten: 9755
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Amon (de knappe crusado) als kinderpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:23

Amon :+:
Ziet er leuk uit Joyce :j
Ga zo door met lesgeven :P