Zorgboerderij/managepaard Carlos

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sabin_e

Berichten: 3216
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: Leeuwarden

Zorgboerderij/managepaard Carlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 19:18

Hee allemaal!

Hier een paar foto's van Carlos, een 14 jarige kwpn'er ruin. Deze ruin heeft 6 jaar stilgestaan.

Sinds 2 weken pas, rijden 2 vriendinnen en ik een aantal paarden op een zorgboerderij. Het gaat om 4 friezen, 1 fjord, 1 haflinger en 2 kwpn'ers. Waarvan Carlos er 1 is (ik weet zijn afstamming nog niet).
Carlos staat sinds woensdag op de zorgboerderij, is heel braaf en echt een type 'manegeknol' ;) (wel erg leuk hoor!! :) )

6 jaar stond ie stil, dus ik mocht erop.. :+ Het ging wel goed, ikzelf had ook al een aantal maanden niet meer gereden i.v.m. de studie. Helaas zijn er niet veel foto's gemaakt omdat we allemaal aan het rijden waren.

Komen ze:

Afbeelding
Ik op Carlos..

Afbeelding
Drafje.. Ik ging net lichtrijden ;)

Afbeelding
Galop

Afbeelding
Hoofdje Carlos

Afbeelding
Als laatste: een vriendin van mij op Carlos


Verbeterpunten: Ik wil Carlos meer rond laten lopen, en verder moet ik echt weer wennen :P

Vinden jullie dit zadel niet klein lijken? Of de beugels te kort misschien?


Laat gerust een berichtje achter! :D

:wave:

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Zorgboerderij/managepaard Carlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:50

Wat een zalig knolletje Sabine! :j Ik zou alles lekker op't gemak opbouwen. Laat hem eerst terug wat wennen aan het feit dat er weer iemand op zijn rug zit. Belangrijk dat eerst de tact, rechtgerichtheid en de impuls er is, dan komt de ontspanning (en uiteindelijk het rondrijden) er vanzelf aan :D Vind persoonlijk ook het zadel wat te klein en de beugels mogen inderdaad wat paar gaten langer. Jullie komen er wel :j Veel succes EN fun samen :D

lori1kenobi
Berichten: 77
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Zorgboerderij/managepaard Carlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 23:53

De grootte (inch maat) van het zadel zegt niets over of het op de paardenrug past. Deze maat verteld alleen maar iets over de maat van het achterste van de ruiter haha. Ik zie wel dat het zadel een kleine inch maat heeft. Hierdoor komt de ruiter met name op het achterste gedeelte van de lepel te zitten en wordt de druk verkeerd verdeeld. Het paard kan hier wel last van gaan krijgen, goed opletten dus.

Sabin_e

Berichten: 3216
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 17:16

Hee bedankt voor je info! :) Het zadel lijkt mij daarom wel te klein voor mij (en ook voor die vriendin van me, we zijn ongeveer evenlang). Zal es kijken wat de inch maat is...

Iemand een idee wat een goede inch maat is voor een ruiter van 1,78 m en een paard met een schofthoogte van 1,70 m?

Nu ik de foto's zo bekijk (na een nachtje slapen ;) ) vind het het zadel ook een beetje te ver naar voren liggen..

sjaslique

Berichten: 2094
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Re: Zorgboerderij/managepaard Carlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 23:21

Ik denk dat als je je beugels een paar gaten langer maakt dat je dan ook al anders op de lepel komt te zitten. Probeer dit eerst eens, dan kun je daarna alsnog verder gaan kijken.

Het paard ziet er wel braaf uit voor het aantal jaar dat hij niks gedaan heeft. Veel plezier nog met hem.

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Re: Zorgboerderij/managepaard Carlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:32

Je beugels mogen inderdaad wel een paar gaatjes langer. Verder vind ik het een erg leuk paardje!
Die inchmaat ligt aan de grote van jou billen ;) Dus dat kunnen wij niet zo bepalen ;)

Sabin_e

Berichten: 3216
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 13:23

_Chantal89 schreef:
Je beugels mogen inderdaad wel een paar gaatjes langer. Verder vind ik het een erg leuk paardje!
Die inchmaat ligt aan de grote van jou billen ;) Dus dat kunnen wij niet zo bepalen ;)
De billen zijn niet zo groot hoor ;) haha! :D
Ik plaats hier gauw nieuwe foto's van het rijden met de beugels gaatje langer of met een ander zadel.. Misschien mag er wel een ander zadel op want Carlos heeft nog geen 'eigen' zadel (alle andere paardjes wel ;) ) Dus zal ff kijken ;)

Neskolay
Berichten: 6484
Geregistreerd: 26-04-02

Re: Zorgboerderij/managepaard Carlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:27

Het zadel kon wel een te smalle boommaat hebben heb ik het idee, op de laatste foto lijkt het alsof de boom veel hoger ligt dan de lepel wat niet de bedoeling is.
Hij ligt te ver achterover waardoor de amazone ook achterin het zadel gedwongen wordt.

Maar lees dat jullie er mee bezig zijn.
Goed zadel is het halve werk en voorkomt nare blessures etc :)

Succes verder!

Damber

Berichten: 2318
Geregistreerd: 07-11-05

Re: Zorgboerderij/managepaard Carlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:45

Dat ziet er best netjes uit voor een paard dat 6 jaar stil heeft gestaan :j Ontspanning en dergelijke komt wel.. eerst aan elkaar wennen ;)

astridelise

Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Elst overbetuwe

Re: Zorgboerderij/managepaard Carlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:48

Wat een scheet om zo braaf te zijn na een vakantie van 6 jaar.
Alles wat anders zou kunnen is al vermeld, dus veel rijplezier met Carlos.