Manegepaard Don Quichotte

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Manegepaard Don Quichotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 15:13

Hallo :D

Op 31 Mei had ik een wedstrijd op de manege. Ik ging die wedstrijd rijden op Don Quichotte, mijn grote (1.80m) schat op de manege!
Ik had al een hele poos geen wedstrijden meer gereden maar had nu toch wel zin om weer een keer mee te doen. Ik reed deze dag de F9. In de les zijn we veel bezig met het achterbeen goed onderbrengen, buiging, schoudervoor, traver enz, dus L niveau.

Ik vond mijn proefje erg lekker gaan, hij was een van de weinigen die niet schrok van de jury tafel (en dat zegt wat want hij schrikt heel snel). De jury was het alleen wat minder met me eens helaas. Ik was 3de van de 3 en met 207 punten, dus net niet een promotiepunt. Ik baalde echt verschrikkelijk!

Wat een probleem bij Don is, is dat die ze mond niet los laat. De vrijdag voor de wedstrijd liep die super fijn en begon die ook al snel ze mond los te laten. Zondag liet die echter meteen toen ik op stapte ze mond los en was meteen fijn te bewerken.

Waar ik zelf aan moet werken is dat ik niet de teugels te lang laat worden en dan ik soms me hakken wat beter uit moet drukken.

Deze foto's zijn alleen van het inrijden, van de proef zelf heb ik geen foto's.

Kijk en geniet van deze knapperd!

Don staat klaar om gepoetst te worden:
Afbeelding

Ik en Don!
Afbeelding

Linkerkant:
Afbeelding

Rechterkant:
Afbeelding

Knap paard!
Afbeelding

Drafje:
Afbeelding

Hakken uitdrukken!
Afbeelding

Wel netjes!
Afbeelding

Teugels te lang....
Afbeelding

Ik ben onthoofd...
Afbeelding

Beetje wazig, maar wel erg mooi!!
Afbeelding

Mooi!
Afbeelding

Beentjes optillen.
Afbeelding

En als laatste: nog een x zijn mooie koppie! (haha, met zijn ogen dicht. En let niet op mijn hoofd, het was heet!)
Afbeelding

Oh ik zie dat het alleen maar draf foto's linksom zijn. Uiteraard hebben we ook ingestapt en gegaloppeerd enzo...en ook rechtsom gereden...

Commentaar mag, maar hou het lief!

RamOnaa_17

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-05-07
Woonplaats: Aphen aan den Rijn

Re: Manegepaard Don Quichotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 16:10

Leuke foto's!

Je mag wel je handan wat hoger houden.

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 16:16

RamOnaa_17 schreef:
Leuke foto's!

Je mag wel je handan wat hoger houden.


Oké danku! Ik zal er op letten! ;)

Replay

Berichten: 442
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 16:26

Netjes en een leuk manege paard!

Probeer idd een knik in je elleboog te houden en je handen meer te dragen voor het zadel en mooi bij elkaar!

Verder steek je op sommige foto's je onderbenen naar voren, wat laat zien dat je niet heel veel met je benen rijd, terwijl dat de basis is van het nageeflijk rijden.

Verder geen commentaar en jammer dat je nét niet genoeg punten had!

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 16:31

Replay schreef:
Netjes en een leuk manege paard!

Probeer idd een knik in je elleboog te houden en je handen meer te dragen voor het zadel en mooi bij elkaar!

Verder steek je op sommige foto's je onderbenen naar voren, wat laat zien dat je niet heel veel met je benen rijd, terwijl dat de basis is van het nageeflijk rijden.

Verder geen commentaar en jammer dat je nét niet genoeg punten had!


Klopt van mijn benen, ja. Hij was hier op de foto's ook nog wat lui aan me been, heb daarna een paar keer middendraf gedaan (waarbij je onwijs uit het zadel wordt gegooid omdat hij mega begint te strekken :P) en toen reageerde die al veel beter!

Heb gister in de les ook op hem gereden en toen probeerde ik hem meer van achteren te rijden, dus veel stukken voorwaarts...maar hij ging er heel erg door hangen van voren omdat hij het heel moeilijk vind ze achterhand eronder te plaatsen. Ik had dan wel ook meteen me handen hoger, bedenk ik me nu...

Replay

Berichten: 442
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Wijchen

Re: Manegepaard Don Quichotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 16:43

Probeer in de les veel tempowisselingen te rijden, hele korte, dus paar passen xtra naar voren en weer duidelijk terug. Als je dat 4 keer op een lange zijde lukt, krijg je hem vanzelf beter van achteruit en makkelijker/lichter van voren!

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 16:53

Replay schreef:
Probeer in de les veel tempowisselingen te rijden, hele korte, dus paar passen xtra naar voren en weer duidelijk terug. Als je dat 4 keer op een lange zijde lukt, krijg je hem vanzelf beter van achteruit en makkelijker/lichter van voren!


oke merci, i'll try!

Sweetgirl1
Berichten: 4596
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Manegepaard Don Quichotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:25

Leuk dat dit op de oude manege is waar ik heb gereden.. Manege rijnenburg.. Don Quichotte is een mooi paard.. jammer van de laatste 3 puntjes