Golden Velvet een week OHZ

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Golden Velvet een week OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 21:06

Ze doet het echt geweldig :+:
de eerste keren reden we met bit maar ze was aan het wisselen dus zijn we overgestapt naar halster.
Omdat ze dit zo goed doet heb ik voor haar een bitloos hoofdstel gekocht maar het is nog niet binnen dus tot dat met een knopenhalster :D

Ik heb geen cap op, I know en dat moet geen tig keer herhaald worden :)
Velvet is gewoon te lui en te braaf om stout te zijn

Ze is nog wat mager maar ze staat nu op de wei en wordt stevig bijgevoerd dus binnen een week is ze een lekker tonnetje :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

drafjes
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

verliefd op mijn uk :+:
Afbeelding

lekker kroelen
Afbeelding

Velvet links en mama van loena rechts :D
Afbeelding

ontspannen galopje op het weggetje :+:
Afbeelding

Gelieve de commentaar vriendelijk te houden :)

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 21:12

Braaf paardje hoor.....
Dat bijvoeren is inderdaad wel nodig, ik hoop dat ze snel wat ronder wordt.

tessyke schreef:
Ik heb geen cap op, I know en dat moet geen tig keer herhaald worden :)
Velvet is gewoon te lui en te braaf om stout te zijn


Dat dacht ik dus ook van mijn Travis.....todat hij er keihard bokkend galoperend vandoor ging vorige week en ik dus met volle vaart in het hek belandde.....*auw*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 21:51

Foto 9 is echt zoó leuk om uit te vergroten. :)
Ik denk dat je nog wel commentaar gaat krijgen over dat je 'te groot' of 'te zwaar' zal zijn.
Maar jullie passen gewoon bij elkaar en ik vind het een heerlijk paardje om naar te kijken. :j

oh_oh

Berichten: 1425
Geregistreerd: 09-05-06
Woonplaats: In het groene hart van Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 21:57

Wat een leuk dier zeg! Fijn dat ze zo braaf is!

lianne__

Berichten: 830
Geregistreerd: 17-06-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Golden Velvet een week OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 22:03

leuke pony, ze/hij is flink aan het verharen of niet?
alleen ; een week onder het zadel en dan al zo rijden.
of een week bitloos?

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 22:05

Bedankt allemaal :D

Paintlinger: als dat bij mij gebeurt zal het een goede les zijn zeker? :D

KoudbloedKim: bwa, te groot en te zwaar, ze staat nu wat iel maar ze heeft ook geen greintje spieren en ze is wat te mager en groeien doet ze uiteraard ook nog :D
Geen mens die me ervan weerhoud om op mijn eigen veullie te rijden :+:

lianne__: neenee een week onder het zadel :D en ze is idd heel hard aan het verharen

bedankt allemaal!!! :D

lianne__

Berichten: 830
Geregistreerd: 17-06-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 22:08

tessyke schreef:
lianne__: neenee een week onder het zadel :D en ze is idd heel hard aan het verharen


zozo, dan vertrouw je haar vast helemaal. niet mijn stijl maargoed daar gaat het niet om

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 22:11

Hoe oud is het paard? Ik vind hem nog erg jong en schraal ogen, waarom niet nog een jaar op de wei? Verder kan je paard nog zo braaf zijn..jonge paarden staan nog niet al te vast op de benen en kunnen ook onderuit gaan..heb dit helaas zelf ervaren en had gelukkig wel een cap op..had ik dat niet, had ik hier niet meer gezeten! Maar idd eigen keus!

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Re: Golden Velvet een week OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 22:14

ik vertrouw haar idd blindelings en zij mij, ze is bij mij geboren en altijd in mijn handen geweest.

Jeanine: 3 jaar ;)

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 22:16

Vind dit nogal onverantwoord.
Dier ziet er ten eerste nog te jong uit om al op te gaan zitten, een jaartje wei zou haar deugd doen.
Cap op je kop, het feit dat je hem niet op hebt getuigd niet van veel "verstand"...
Niet mijn stijl

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 22:18

tessyke schreef:
Paintlinger: als dat bij mij gebeurt zal het een goede les zijn zeker? :D


Zeker weten.....mijn paard is 4 jaar en ik vertrouwde hem ook.....plus dattie ook lui was (dacht ik...)...
Nou...dat heb ik geweten...heb nu mijn schouderbanden dik opgerekt en waarschijnlijk een rib gebroken....gelukkig ben ik inmiddels wel weer aardig mobiel :o
Maar het heeft me wel geleerd dat zo'n jong paard gewoonweg nog niet op die manier vertrouwd kan worden.......ze kunnen altijd plotseling een speelse bui krijgen...

lianne__

Berichten: 830
Geregistreerd: 17-06-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 22:19

Oakland1990 schreef:
Vind dit nogal onverantwoord.
Cap op je kop, het feit dat je hem niet op hebt getuigd niet van veel "verstand"...
Niet mijn stijl



_/-\o_

eigen verantwoording dan maar.

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 22:21

Oakland1990 schreef:
Vind dit nogal onverantwoord.
Dier ziet er ten eerste nog te jong uit om al op te gaan zitten, een jaartje wei zou haar deugd doen.
Cap op je kop, het feit dat je hem niet op hebt getuigd niet van veel "verstand"...
Niet mijn stijl

dat is dan jou mening :)

Armany

Berichten: 57
Geregistreerd: 21-01-09
Woonplaats: Gennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 08:27

Heeeeeeel knap, echt super: zo zie je maar weer wat jonge paardjes met wat rust en vertrouwen al snel leren en nieuwe dingen positief benaderen. Keep up the good work!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Golden Velvet een week OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 08:32

Ook van mij geen oeh-ah reactie.

Dat je geen cap op doet , sja eigen verantwoording zeg je.
Maar als je valt en je word een kasplantje, dan leg je de verantwoording ergens anders en zitten er verdrietige famillieleden aan je bed...
Dus een cap doe je niet alleen voor jezelf, maar ook voor je famillie !

Bitloos vind ik prima, alleen zonder zadel... doorzitten dus op een dier wat nog geen greintje spier heeft, nee dat vind ik onverstandig.

rockwitch

Berichten: 11752
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 08:34

Tja ik dacht ook dat mijn jonge paardje te lui en te braaf was om stout te zijn. Stout is hij ook niet, maar hij kan wel schrikken, en daardoor lag wel mijn bijrijdster er van de week af, en die sloeg toch echt met haar hoofd tegen de grond. Dankzij d'r cap alleen een bult, als ze die niet op had gehad, had ik de ambulance kunnen bellen, want ze maakte een goeie klapper. Dus ik ben er nu zeker weer van overtuigd, cap op, zeker met een paard wat nog maar zo kort onder het zadel is, en zelfs al buiten zonder cap, pff.
Oh enne mijn paard heb ik ook al vanaf veulen en die is nu 5.

Maar goed verder is het een leuk paard, mag idd wat bijkomen, maar kijk je wel uit met extra bijvoer en een volle wei? Het moet ook weer niet teveel worden, dan staat ze straks zo hoefbevangen.
Maar ik denk wel dat dit straks een hele gave combo wordt, nu al natuurlijk, maar als ze echt helemaal doorgereden is kan je volgens mij gewoon zonder zadel met een halster buiten rijden. Leuk diertje.

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 08:39

Allereerst is het super hoe ze je vertrouwt, jullie hebben vast een hele sterke band!

Maar...

Het spijt me te moeten zeggen maar haar rug is nog zo ielig...dit is niet goed voor haar op dit moment..

Waarom longeer je haar niet eerst een aantal maandjes,. zodat haar rugspieren sterk worden. Ze loopt namelijk zo te zien onder het zadel ook absoluut niet in een houding die haar helpt jou goed te kunnen dragen en spieren te ontwikkelen. Sterker nog, ze drukt haar rug weg(kan ook niet anders) en zo ontwikkelt ze meteen vanaf stap 1 de verkeerde spieren wel en de goede spieren niet.

Ik zou eerst haar rugspieren eens gaan versterken, want als je zo twee weken doorrijdt gaat ze waarschijnlijk ineens toch bokken omdat ze last van haar rug krijgt.

Ze is ook echt nog piepjong he, drie jaar oud...

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Re: Golden Velvet een week OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 09:25

Tessyke: Ik probeer het nog eén keer...

Ik heb Travis ook al vanaf dattie 5 maand was....hij is nu 4 en ik vertrouwde hem ook......................maar een speelse/stoute bij af schrikreactie kan je ALTIJD krijgen.
Wees nou verstandig en doe ik ieder geval een cappie op als je dit soort dingen wil doen...

liza_x

Berichten: 103
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Wemeldinge

Re: Golden Velvet een week OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:49

een paard kan altijd schrikken hoe betrouwbaar het ook is. Het is en blijft een vluchtdier en dat zal niet veranderen.
Wees verstandig en doe gewoon ff een cap op.
Het zou ook zinvol zijn als je haar nog een halfjaartje in de wei had laten staan.
Haar rug is vrij iel. Ik zou eerst aan haar rugspieren werken want
zo zorg je dat haar rug verzakt.
Haar rug is al vrij hol terwijl ze nog maar 3 is...

Iris82

Berichten: 39862
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Golden Velvet een week OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:52

Ik zou ook nog niet zonder zadel gaan rijden als ze nog zo iel is. En ik wil niets over je gewicht zeggen, maar als ze nog zo arm bespierd is, kun je er beter niet zonder zadel mee gaan rijden.

Ikima

Berichten: 3342
Geregistreerd: 01-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:59

Leuk dat je paard al zo braaf is, alleen had ik haar nog minstens een half jaar in de wei gezet, het dier is nog erg iel.
Een paard kan dan wel 3 jaar zijn maar ze moet lichamelijk ook wat meer volgroeid zijn. Deze ziet er nog uit als een 2-jarige.
Zet haar nog even lekker tot het najaar in de wei, wat ze nu geleerd heeft is ze dan heus niet vergeten.

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:20

Net wat Ikima zegt..ze wordt er alleen maar beter van..die van mij loopt als 3 jarige ook nog op de wei en komt ook pas terug als ze 3,5 is! (wel een andere situatie want zij heeft een veulen) maar geef je paardje de tijd, je wil er toch nog langer plezier van hebben?

MaaikeMo

Berichten: 3761
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: London

Re: Golden Velvet een week OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 12:26

Hmm.. Diertje vind ik er als eerste niet ok uitzien, slecht in der vacht en te dun...

Zonder cap etc vind ik ook niet bepaald een verstandige actie..

Buiten dat toch netjes dat ie zo braaf is :)

bobolien
Berichten: 766
Geregistreerd: 25-11-08
Woonplaats: soest

Re: Golden Velvet een week OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 12:31

ik zou toch als ze zo kort ohz is
toch echt een zadel gebruiken net wat meer hou vast
het is en blijft een jong vlucht dier
en cap is eigen keus maar ik zou hem zeer zeker op doen
ik rijd ook al 18 jaar en ben van de week in het bos er afgedonderd van het braafste paard van stal dus dat zegt nix van braaf zijn ieder paard kan schrikken en ik was heel blij met mijn cappie op mijn koppie

xxtesssss

Berichten: 1393
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: Enkhuizen (Noord-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:12

Je bent je waarschijnlijk van geen kwaad bewust, maar je pony is erg dun wat je zelf al aangeeft en zit nog vrij ruig in haar vacht wat erop wijst dat ze zonder die vacht dus in de vacht die ze nu zou moeten hebben nóg dunner is.

Ongeacht of een paard dik of dun is, jij weet van je zelf misschien ook wel dat je niet de lichtste bent, en dat bedoel ik absoluut niet banketstaaf hoor, maar je pony is geen dikke belg en jij bent geen dunne spriet dus om er nu zo zonder zadel op te gaan rijden vind ik niet echt verstandig. ;)
Je pony heeft als jonkie geen spieren die erop gerekend zijn iets te dragen, en met of zonder zadel in stap zal het niet veel uit maken. Maar met name de draf waar je doorzit als je zonder zadel rijd, en waar je lichtrijd als je met zadel rijd maakt wel uit. Wanneer je lichtrijd ontlast je de rug waardoor je het je paard makkelijker maakt.
En wat iemand hier al zei, je maakt het je paard nu al te moeilijk, je paard zal nu nooit de goede spieren kunnen ontwikkelen.
Het is dan ook erg slim, dat al heb je een jong paard die kwa spieroppervlakte erg weinig heeft (doordat ze dun zijn of misschien ziek zijn geweest oid) je je paard voordat je er ook maar op gaat zitten eerst aan de longe gaat trainen om weer spieren te kweken. En dat hoeft niet met een hulpteugel oid. hoor, al wil je dat toch graag zou ik voor een touwtje of een stiek gaan en dan erg los zodat het je paard alleen corrigeert als hij zijn hoofd torenhoog de lucht in doet, zodat je paard zijn rug niet gaat wegdrukken want dat wil je niet natuurlijk.

Wat krijgt ze nu naast gras op de wei? Krijgt ze ook krachtvoer?
Let er wel op dat je haar niet in een keer heel veel gaat voeren want dan krijg je nare dingen..
Ik vind haar nog te opgetrokken bij haar flanken, dat wil zeggen dat ze meer ruwvoer mag hebben. Ik zou haar naast (niet te veel gras in een keer) gras op het land ook hooi bijvoeren. Als je licht hooi hebt (dus geen kuil) kun je haar flink wat geven, geef je haar nu hooi en hoeveel?
Daarnaast, haar kont is vrij ingevallen maar dat zijn natuurlijk ook spieren. Lekker voorjaarsgras wil ze dan wel goed doen. Let erop dat je ze niet van 24/7 stal naar 24/7 land gooit want dat is te snel en dan krijg je nare dingen zoals ik al zei..