Samen met pep weer eens gelest

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romypameijer
Berichten: 11
Geregistreerd: 22-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 02:27

shilady schreef:
Lief *\o/*

En het zal je nog lesgeld schelen ook :o


Ja indd! Het rijden met pep gaat bij mij heel goed lijkt me leuk om haar de truckjes te leren die het best bij mij helpen zodat zij die ook kan gebruiken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110971
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Samen met pep weer eens gelest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 05:04

Jeetje, op de foto's van de andere bijrijder lijkt het echt een totaal andere pony :wow:
Ik zou het aanbod van Romy zeker aannemen TS

nardxash

Berichten: 4037
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 07:12

Romypameijer schreef:
Hoihoi ik ben romy, ik ben de andere bijrijdster van pep wat jammer dat we elkaar nog neit gesproken hebben! Ik verzorg en rijd pep nu ongeveer 5 maandjes en heb totaal geen moeite met het nagevelijk lopen ik heb nog nooit les met haar gehad en ik rijd haar zelf zo zonder zadel, zweep en sporen. Ik hoef haar 1 tik met mijn been te geven en ze maakt gelijk al verschril van tempo. Waar het bij jou denk ik aan ligt is je zelfvertrouwen doordat jij misschien wat banger bent ( niks ergs aan) maar dat voelen paarden wel aan. ik vertrouw pep 100% en heb haar zelfs zonder zadel en zonder hoofdstel gereden. De dingentjes waar jij tegen op hikt heb ik totaal geen problemen mee bij pep omdat ze weet dat ik de baas ben op het moment dat ik op haar rug zit en dat moet ze denk ik bij jou ook gaan denken. Vertrouwen speelt een grote rol bij paarden ik zou je graag willen helpen met tips of ik zou langs kunnen komen op de dagen dat je rijd en je dan helpen. Je hoef me niet te betalen of iets ik zou her super vinden om jou van je problemen af te helpen dus als je mijn hulp wilt Kan je mij een pb sturen? Facebook: romypameijer ik zou het heel leuk vinden! ❤️

Hier een paar fotos van mij en pep:
[ [url=m/EZvSyJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vjx1ud.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XQTxGM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lOOXBG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4cwm7F.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XQTxGM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NtFHPq.png]Afbeelding[/url] ]



Hopelijk tot snel!
Groetjes Romy

Hoi Romy. Wat een lef heb jij met pep zeg zo ken ik haar inderdaad niet.
Ik stuur je zo gelijk een privebericht op fb voor hulp.
Harstikke bedankt dat je mij wilt helpen.

nardxash

Berichten: 4037
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 07:13

shilady schreef:
Lief *\o/*

En het zal je nog lesgeld schelen ook :o

Aanbod neem ik zeker aan. Ik zal ook zeker blijven lessen want dat is altijd goed om te doen.

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 07:29

Nou als iedereen zich gaat melden, kom ik me er ook maar mee bemoeien :Y)

Ik ben de eigenaresse van Pep. Ken dr nu zo’n 16 jaar. Vroeger manegepony geweest, verkocht, daarna verkocht aan mij.
Pep is echt een super lieve pony, doet alles voor je. Maar. Ze is liever lui dan moe. En dan ook echt extreem :+

Super lief dat je Ashley wil helpen Romy!!
Als je een beetje de ‘trucjes’ aan elkaar doorgeeft en lekker samen leert is t super toch?
Wat wel een puntje is, is dat Romy een hele andere ruiter is.
Veel zekerder, makkelijker, weet wat ze doet en ziet alles als een uitdaging.
Pep is makkelijk zonder alle poespas te rijden, maar dan moet je wel zeker in je schoenen staan en denken, oke. Let’s do this! We gaan ervoor.

Het is niet zo dat Ashley dit niet denkt, maar zij is wat onzekerder, banger maar wel super lief en daardoor heeft Pep zoiets van okee, jij bent bang? Dan ben ik toch liever lui dan moe.
Het is moeilijk uit te leggen, maar ik zie wel het verschil aan Pep als Romy rijdt en als Ashley rijdt.
Omdat Ashley heel erg met zichzelf bezig is, angsten aan het overwinnen is, lekker aan het werken aan angstvrij kunnen rijden, is Pep er niet bij met haar hoofd.

Wat de intructrice ookal zei, Ashley en Pep zijn van ver gekomen en zijn al super vooruit gegaan en dat kan alleen maar meer vooruit gaan!
Ben super trots op ze!

Wat ik met dit verhaaltje wilde zeggen, geen idee :+
Maar moest even wat kwijt

Hannanas
Berichten: 13057
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 07:34

Romypameijer schreef:
shilady schreef:
Lief *\o/*

En het zal je nog lesgeld schelen ook :o


Ja indd! Het rijden met pep gaat bij mij heel goed lijkt me leuk om haar de truckjes te leren die het best bij mij helpen zodat zij die ook kan gebruiken


Misschien als jij ook gaat lessen dan kunnen jullie samen Pep beter in zn lijf laten zitten.
Ik zie bij jou behoorlijke druk op de voorkant en een pep die echt te diep loopt zonder dat de achterkant mee komt. Behalve dat jij wel lef hebt en je dat terugziet in de snelheid van pep vind ik het niet perse een vriendelijker beeld.

Maar wat een leuke pony is pep! Heerlijk snoetje. Veel plezier met deze topper!

nardxash

Berichten: 4037
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 07:36

jolmer20 schreef:
Nou als iedereen zich gaat melden, kom ik me er ook maar mee bemoeien :Y)

Ik ben de eigenaresse van Pep. Ken dr nu zo’n 16 jaar. Vroeger manegepony geweest, verkocht, daarna verkocht aan mij.
Pep is echt een super lieve pony, doet alles voor je. Maar. Ze is liever lui dan moe. En dan ook echt extreem :+

Super lief dat je Ashley wil helpen Romy!!
Als je een beetje de ‘trucjes’ aan elkaar doorgeeft en lekker samen leert is t super toch?
Wat wel een puntje is, is dat Romy een hele andere ruiter is.
Veel zekerder, makkelijker, weet wat ze doet en ziet alles als een uitdaging.
Pep is makkelijk zonder alle poespas te rijden, maar dan moet je wel zeker in je schoenen staan en denken, oke. Let’s do this! We gaan ervoor.

Het is niet zo dat Ashley dit niet denkt, maar zij is wat onzekerder, banger maar wel super lief en daardoor heeft Pep zoiets van okee, jij bent bang? Dan ben ik toch liever lui dan moe.
Het is moeilijk uit te leggen, maar ik zie wel het verschil aan Pep als Romy rijdt en als Ashley rijdt.
Omdat Ashley heel erg met zichzelf bezig is, angsten aan het overwinnen is, lekker aan het werken aan angstvrij kunnen rijden, is Pep er niet bij met haar hoofd.

Wat de intructrice ookal zei, Ashley en Pep zijn van ver gekomen en zijn al super vooruit gegaan en dat kan alleen maar meer vooruit gaan!
Ben super trots op ze!

Wat ik met dit verhaaltje wilde zeggen, geen idee :+
Maar moest even wat kwijt

Superfijne reactie Celine.
Dit is immers gewoon waar omdat ik gewoon heel erg onzeker ben vanuit mij zelf en pep houd daar rekening mee waardoor ze dus bij een andere ruiter(Romy in dit geval) ook anders zal zijn dan bij mij.
Ik wil ook niet zeggen dat we een Z proef kunnen rijden maar we zijn vanaf 0 begonnen en al zo ver dat ik daar erg trots op ben. Daarom had ik ook om deze reden de foto’s geplaatst.

Kinke

Berichten: 20619
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Samen met pep weer eens gelest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:24

Mee eens Hannanas, we gaan hier van het ene uiterste naar het andere.

Anoniem

Re: Samen met pep weer eens gelest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:30

Inderdaad, eens met hannanas. Vind het geen vriendelijke foto's.
Veel te veel druk, valse krul.

Ik hoop dan ook dat je bij een objectieve instructrice blijft lessen ts! :o
En nogmaals, ik vind het heel knap hoe ver je al bent, ook al ben je angstig.

Cinnepin

Berichten: 8988
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Samen met pep weer eens gelest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:18

Wat hannanas zegt, zag ik dus ook...paard loopt daar echt niet beter, wel anders. Veel te diep in een valse knik.
Ik heb ff gespiekt in profiel van eigenaar, daar staat dat de pony al sinds 2016 met pensioen is? Aparte manier van pensioen :P

Romypameijer
Berichten: 11
Geregistreerd: 22-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:57

Amy schreef:
Inderdaad, eens met hannanas. Vind het geen vriendelijke foto's.
Veel te veel druk, valse krul.

Ik hoop dan ook dat je bij een objectieve instructrice blijft lessen ts! :o
En nogmaals, ik vind het heel knap hoe ver je al bent, ook al ben je angstig.


Het grappige is dat ik bijna geen druk geeft op de teugel ( alleen als ze niet luisterd ) ik hou mijn teugels op 1 lengte en door middel van andere dingen gaat ze bijna van zelf naar beneden zonder dat ik iets in haar mond doe op de laatste foto ziet het er inderdaad verschrikkelijk uit daar ben ik helemaal mee eens! Maar dat is niet de manier waarop ik haar normaal rijd. In ieder geval bedankt voor je reactie

Kinke

Berichten: 20619
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Samen met pep weer eens gelest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:20

wat voor andere dingen zijn dat dan Romypameijer?

Romypameijer
Berichten: 11
Geregistreerd: 22-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:25

Kinke schreef:
wat voor andere dingen zijn dat dan Romypameijer?


Ik hoef alleen been te geven en het zweepje tegen zijn halfs te leggen en dan gaat het bijna van zelf

Kinke

Berichten: 20619
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Samen met pep weer eens gelest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:28

ik denk dat jullie allebei op zoek moeten naar een goede instructeur

Romypameijer
Berichten: 11
Geregistreerd: 22-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:34

Kinke schreef:
ik denk dat jullie allebei op zoek moeten naar een goede instructeur


Ik ben niet echt op zoek naar een instructeur ik doe dit voor mijn lol hoef niet verder te komen of wedstrijden te strarten heb het hartstikke naar mijn zin met het paard en vind dat het hartstikke goed gaat.

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:37

Romypameijer schreef:
Kinke schreef:
ik denk dat jullie allebei op zoek moeten naar een goede instructeur


Ik ben niet echt op zoek naar een instructeur ik doe dit voor mijn lol hoef niet verder te komen of wedstrijden te strarten heb het hartstikke naar mijn zin met het paard en vind dat het hartstikke goed gaat.


Ik snap wat je bedoeld met dat je niet op zoek bent naar een instructeur. Maar omdat je een instructeur hebt betekent niet meteen dat je verder wil komen of wedstrijden wil starten. Het is meer zo dat iedereen en jijzelf (denk ik) ook wel verbeteringspunten ziet waar een instructeur jou mee kan helpen. Dit is niet alleen fijn voor jou maar ook voor de pony.

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:40

Cinnepin schreef:
Wat hannanas zegt, zag ik dus ook...paard loopt daar echt niet beter, wel anders. Veel te diep in een valse knik.
Ik heb ff gespiekt in profiel van eigenaar, daar staat dat de pony al sinds 2016 met pensioen is? Aparte manier van pensioen :P


Wordt wel op alle slakken zout gelegd he :+
Ik werk ook zó vaak mijn profiel bij!

Pony stond op een manege, daar werd ze 6 dagen in de week gereden maar kwam nooit buiten.
2016 heb ik haar met ‘vervroegd’ pensioen gedaan. Lekker in de zomer 24/7 buiten en in de winter overdag in de paddock. Hier knapte ze duidelijk van op! Ik had zelf besloten niet meer te rijden ivm mijn gewicht en lengte dus ben ik opzoek gegaan naar verzorgsters. Dat gaat hartstikke goed! Maar vandaar het woordje pensioen. Dat was de bedoeling, maar Pep gaf aan nog verder te willen werken!

Pony kan heerlijk lopen, heeft ooit M gestart. Alleen niet met mij :')
Romy gaat het ook goed mee, sommige foto’s zien er zeker niet goed uit, zeg ik eerlijk. Maar ik weet wel wat ik aan haar heb. Af en toe een lesje kan zeker geen kwaad.
Laatst bijgewerkt door jolmer20 op 22-05-18 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Berichten: 20619
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:41

Dat lol hebben is leuk voor jou, maar kan toch echt betekenen dat het niet goed is voor de pony.

Romypameijer
Berichten: 11
Geregistreerd: 22-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:51

@kinke, Klopt, ik snap je punt maar ik rij meestal zo vrij mogenlijk met pep het is zelden dat ik een zadel op heb en doe meestal niet eens een hoofdstel in maar een halster of een neckrope toevallig op deze fotos is het een ander verhaal maar zo rijd ik haar echt zelden ik vind het leuk om te expirimenteren met pep omdat ik haar helemaal vertrouw en het leuker en ook fijner voor het paard dat ze helemaal vrij is dus denk niet dat het paard dat zo erg vind

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:53

Ik denk meer dat er bedoeld word, lessen zodat je pep kan helpen zijn lichaam goed te gebruiken, waardoor jullie nog jaren plezier kunnen hebben en vrij kunnen rijden!
Ik vind het heerlijk om door de bossen en velden te harlopen, maar moet wel weten hoe ik mijn lichaam gebruik zodat ik geen blessures of spieren op de verkeerde plek krijg. :)

Leuk dat jullie iedergeval elkaar gaan helpen! komt zowiso wel helemaal goed.
Laatst bijgewerkt door maava op 22-05-18 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelucydan

Berichten: 2070
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:53

Pfffff wat is iedereen kei hard voor elkaar....

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:07

Romypameijer schreef:
@kinke, Klopt, ik snap je punt maar ik rij meestal zo vrij mogenlijk met pep het is zelden dat ik een zadel op heb en doe meestal niet eens een hoofdstel in maar een halster of een neckrope toevallig op deze fotos is het een ander verhaal maar zo rijd ik haar echt zelden ik vind het leuk om te expirimenteren met pep omdat ik haar helemaal vertrouw en het leuker en ook fijner voor het paard dat ze helemaal vrij is dus denk niet dat het paard dat zo erg vind

Een zadel is niet eens zo belangrijk voor jou, wel voor de pony. Druk die hoger wordt dan een bepaald aantal gram per cm2 is schadelijk voor het weefsel bij de pony. Een zadel verdeelt die druk. Het grote nadeel van zonder zadel rijden, is dat die niet verdeelde druk wel degelijk pijn doet bij de pony, in reactie daarop wordt de rug weggedrukt. Dat geeft ook klachten op lange termijn. Je kunt dus wel denken dat zonder zadel paardvriendelijker is, het tegenovergestelde is waar.

Dan: het is niet omdat je geen druk hebt op je teugels dat je pony correct nageeflijk is. Pony kan ook opkrullen om de druk te ontwijken, en wat jij zegt over alleen maar de teugels op hoeven pakken, bevestigt dat.

Lol hebben met je paard is goed. Is leuk ook. Daarom neem ik les. Omdat het niet alleen voor mij lol moet zijn, maar ook voor mijn paard, en hoe correcter ik rijd, hoe fijner het is voor het paard. En ik ben absoluut niet geinteresseerd in wedstrijden, ik heb ook geen doelen die ik wil halen, het enige wat ik wil is zo rijden, dat mijn paard los en recht en vrolijk is, en geen klachten heeft, mar fysiek er beter van wordt.

Romypameijer
Berichten: 11
Geregistreerd: 22-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:10


Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:11

Ik vind 'ik wil geen lessen want ik wil niet verder komen/kan alles al' denk ik wel het meest egoïstische wat je tegenover je paard kunt zeggen. Zeker omdat de eigenaresse hier ook reageert en niet eens uitlegt waarom sporen dan zogenaamd nodig zijn op iemand die de voeten zo ver in de beugels heeft dat de arme pony continu geprikt wordt. Als eigenaresse hoor je dan te zeggen: "Ga grondwerk doen om vertrouwen te krijgen in de pony en weer even terug naar de basis te gaan" nee, je zegt: knal er een spoor om, dan word ze vast minder dood aan je been!

Zonde dat de eigenwijsheid en onkunde in deze een factor spelen dat de pony, die al een heel werkleven achter de rug heeft niet lekker in haar eigen lijf kan zitten.

TS: het is super dat je les hebt en over je angst heen wilt komen, maar er leiden meer wegen naar Rome. Deze instructie verteld jou niet wat je fout doet waardoor je de pony in de weg zit en dat is jammer

Romypameijer
Berichten: 11
Geregistreerd: 22-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:19

Toothless schreef:
Ik vind 'ik wil geen lessen want ik wil niet verder komen/kan alles al' denk ik wel het meest egoïstische wat je tegenover je paard kunt zeggen. Zeker omdat de eigenaresse hier ook reageert en niet eens uitlegt waarom sporen dan zogenaamd nodig zijn op iemand die de voeten zo ver in de beugels heeft dat de arme pony continu geprikt wordt. Als eigenaresse hoor je dan te zeggen: "Ga grondwerk doen om vertrouwen te krijgen in de pony en weer even terug naar de basis te gaan" nee, je zegt: knal er een spoor om, dan word ze vast minder dood aan je been!

Zonde dat de eigenwijsheid en onkunde in deze een factor spelen dat de pony, die al een heel werkleven achter de rug heeft niet lekker in haar eigen lijf kan zitten.

TS: het is super dat je les hebt en over je angst heen wilt komen, maar er leiden meer wegen naar Rome. Deze instructie verteld jou niet wat je fout doet waardoor je de pony in de weg zit en dat is jammer


Egoïstisch? Ik zeg zeker niet dat ik alles kan maar vind het fijn om zelf bezig te zijn meestal zijn we niet eens hard aan het werk maar doe ik de dingen die het paard leuk vind in de meeste vrijheid dat je het paard maar kan geven ik vind plezier maken met je paard belangrijker dan alles perfect doen dat je wel met zadel MOET rijden voor de druk te verdelen wat een BULSHIT word hier gezegd! Ik rij zonder zadel omdat ik het leuk vind en omdat ik weet dat het paard Het ook fijn vind dus alles behalve egoïstisch