2011, was verschrikkelijk!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: 2011, was verschrikkelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:04

Tjonge ik zit gewoon met tranen in mijn ogen. Wat een respect heb ik voor jou dat je zo hebt doorgezet.
Dit was de beste keuze die je kon maken. :(:) Sterkte met het verlies..

xTammyy

Berichten: 4422
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:06

Wat een verhaal, dit raakt me echt. Heel erg naar dat dit jou en Rubis heeft moeten overkomen. Wat een sterk paard heeft dat moeten zijn geweest, als ie zich zo groot heeft gehouden ondanks alle ziektes..
Heel erg veel sterkte! :(:)

Sodeletuut

Berichten: 21315
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:13

Wat een heftig jaar zeg.. Arm paard, en ook vreselijk voor jou.. Heel veel sterkte, en ik hoop dat 2012 een beter jaar zal worden voor je..

Frouke_

Berichten: 171
Geregistreerd: 18-11-11

Re: 2011, was verschrikkelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:44

Nog maals, heeeel veel sterkte en een gelukkig NIEUWJAAR!!! :) hahaha (sorry dat ik zo vrolijk doe, het is natuurlijk vreselijk!)

linnke

Berichten: 868
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:52

Marjoow sorry dat ik het zeg, maar waarom trek je alles van Jytte in twijfel? Je doet het overkomen alsof ze hier kei hard staat te liegen. Leuk dat jij die hengstenhouderij ook kent en er andere ervaringen mee hebt, maar dat wil niet zeggen dat ze liegt. Vind ik niet bepaald netjes.

Dit is in ieder geval hoe je berichten op mij overkomen.

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:53

linnke schreef:
Marjoow sorry dat ik het zeg, maar waarom trek je alles van Jytte in twijfel? Je doet het overkomen alsof ze hier kei hard staat te liegen. Leuk dat jij die hengstenhouderij ook kent en er andere ervaringen mee hebt, maar dat wil niet zeggen dat ze liegt. Vind ik niet bepaald netjes.

Dit is in ieder geval hoe je berichten op mij overkomen.


Ik stuur even een pb, want hier is niets van waar en ik ga dit topic hier niet op verzieken.

Sorry Jytte, ik geloof echt alles wat je zegt, en trek echt niets in twijfel. Ik hoop ook echt dat je niet iets anders denkt.

Jytte
Berichten: 1876
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 14:12

Ik heb me wel behoorlijk gestoord aan jou reacties ja. Ze komen erg denigrerend over, voornamelijk door de toon, en die ;) smileys. En dan verkoop je ook nog eens de groots mogelijke onzin, waardoor het lijkt dat je mij idd in en kwaad daglicht wil zetten.. (ik zeg niet dat het zo bedoeld is, ik zeg hoe het op mij overkomt he..)Je suggereerd iets, in eerste instantie een filosofi over waar Rubis vandaan komt. Geloof me, ik weet zelf best wel waar ik dat paard gekocht heb :j. En daar heeft verder toch niemand iets mee te maken?

Rubis was doodziek, hij had én Lyme, én leptospirose in dríé vormen, én Rhino! Dat maakt het verhaal een stuk complexer dan jij schetst.. Ik heb een enorm moeilijke tijd gehad, ik heb vanaf dag 1 zorgen gehad van dit paard. En ik wilde inderdaad weten hoe het zat, en dat is allemaal tot op de bodem uitgezocht.. De uitslag is schokkend voor mij..En dan krijg je op bokt iemand die je wel even verteld hoe het allemaal zit.En haar niet-kloppende-theorie wil doordrukken. Kan je je misschien voorstellen dat dat vervelend overkomt..

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:16

esmir schreef:
Ik heb me wel behoorlijk gestoord aan jou reacties ja. Ze komen erg denigrerend over, voornamelijk door de toon, en die ;) smileys. En dan verkoop je ook nog eens de groots mogelijke onzin, waardoor het lijkt dat je mij idd in en kwaad daglicht wil zetten.. (ik zeg niet dat het zo bedoeld is, ik zeg hoe het op mij overkomt he..)Je suggereerd iets, in eerste instantie een filosofi over waar Rubis vandaan komt. Geloof me, ik weet zelf best wel waar ik dat paard gekocht heb :j. En daar heeft verder toch niemand iets mee te maken?

Rubis was doodziek, hij had én Lyme, én leptospirose in dríé vormen, én Rhino! Dat maakt het verhaal een stuk complexer dan jij schetst.. Ik heb een enorm moeilijke tijd gehad, ik heb vanaf dag 1 zorgen gehad van dit paard. En ik wilde inderdaad weten hoe het zat, en dat is allemaal tot op de bodem uitgezocht.. De uitslag is schokkend voor mij..En dan krijg je op bokt iemand die je wel even verteld hoe het allemaal zit.En haar niet-kloppende-theorie wil doordrukken. Kan je je misschien voorstellen dat dat vervelend overkomt..


Nouja, sorry dan. Zo was het echt niet bedoeld... En die smileys gebruik ik juist op een heel andere manier.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:22

Alles wat Jytte hier neerzet is helaas waar! Ik heb het met mn eigen ogen gezien en meegemaakt van dag tot dag. De foto's en het filmpje liegen er niet om. Een pony zo snel zien aftakelen heb ik nog nooit gezien.
Bevangen staan en echt bevangen! Dan nog je afvragen waar dat vandaan komt!!!!!

Jytte is als een dochter van me! Wat haar overkomen is, is verschrikkelijk! Jullie zien foto's en een filmpje. Ik heb Rubis zien lijden en echt lijden. Ik loop al meer dan 40 jaar tussen de paarden en heb dit nog nooit gezien of meegemaakt!

Een hap uit haar arm, dus echt een stukje er uit gebeten. Het stukje hing nog aan een velletje. Die pijn die ze heeft gehad, die kan ik en jullie niet voorstellen. Een paarden beet is meestal een tand afdruk en een blauwe plek een tijdje later. Dit was echt eng! Een nachtje ziekenhuis, weken gemist van haar studie. Weken afhankelijk zijn van andere.
Dat was 2011 voor Jytte!

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: 2011, was verschrikkelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:25

Ik geloof ook echt wel dat Jytte hier de waarheid spreekt, jongens asjeblieft. Ik heb het wss alleen verkeerd verwoord, en dat spijt me. Ik bedoel echt niemand te kwetsen ofzo...

Janine001

Berichten: 4214
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:28

Heel veel sterkte!

Erg mooi verhaal, en wat was Ruub een mooie fjord!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:30

Dan eerst denken wat je gaat schrijven, 20 x nakijken en dan pas posten!
Laatst bijgewerkt door PhiaBink op 04-12-11 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Merel__

Berichten: 644
Geregistreerd: 28-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:31

wat vreselijk, hopelijk is 2012 een beter jaar,
en nog sterkte met het verlies

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:33

PhiaBink schreef:
Dan eerst denken wat je gaat schrijven, 20 x nakijken en dan pas posten!


Nou hoe ik er over nadenk zijn mijn posts gewoon zoals ik ze had willen schrijven en kwetsen ze in mijn ogen niet. Maargoed, dat komt voor iedereen weer anders over. Laten we erover ophouden :)

BarbaLala

Berichten: 9625
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: 2011, was verschrikkelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:33

Jullie waren zo geweldig knap samen.
Wist niet dat dit jullie 2011 was.
Onwijs zonde.
Heel veel sterkte...

Jytte
Berichten: 1876
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 14:35

Marjoow, excuses aanvaard, het kwam anders over dan dat je het bedoeld had.. Waarschijnlijk omdat het voor mij (en voor Phia ook) gewoon allemaal erg beladen is..

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:35

Marjoow schreef:
PhiaBink schreef:
Dan eerst denken wat je gaat schrijven, 20 x nakijken en dan pas posten!


Nou hoe ik er over nadenk zijn mijn posts gewoon zoals ik ze had willen schrijven en kwetsen ze in mijn ogen niet. Maargoed, dat komt voor iedereen weer anders over. Laten we erover ophouden :)


Lees het een keer hoe jij het zou vinden als een ander dit zou schrijven aan jou! Vind je het leuk, is het storend, kwetsend of wat dan ook!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:37

esmir schreef:
Marjoow, excuses aanvaard, het kwam anders over dan dat je het bedoeld had.. Waarschijnlijk omdat het voor mij (en voor Phia ook) gewoon allemaal erg beladen is..


Dat is het zeker! Van achter je scherm is het allemaal anders, dan als je het live meemaakt en gezien heb.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:54

Jeetje Jytte, ik lees dit bericht nu van je fjordje, pff hoeveel pech en ellende kun je hebben in een jaar. En uiteindelijk moet je nog je maatje laten gaan..
Verschrikkelijk zeg dat Rubis zo lang heeft moeten vechten tegen zoveel tegelijk, en dan nog het geluk dat hij jou als baasje heeft gehad, die door bleef zoeken wat er aan de hand was. Schrok ook wel van die laatste foto waar hij hoefbevangen erbij staat, echt een hoop ellende. Een schuldige aanwijzen trek je denk ik altijd aan het kortste eind, lijkt me erg moeilijk om de waarheid boven tafel te krijgen. Enige ervaring is dat jij nu 3000 keer beter oplet de volgende keer (en maar goed ook).
*dikke knuf* :(:)

Elodie1

Berichten: 2561
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Spijkenisse

Re: 2011, was verschrikkelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:24

wat verschrikkelijk zeg! Zon mooi beest! Wens je heel veel sterkte met dit verlies en ik hoop voor je dat 2012 een mooier jaar zal worden... groetjes

ellennn_

Berichten: 519
Geregistreerd: 30-06-08
Woonplaats: Haulerwijk

Re: 2011, was verschrikkelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:53

Verschrikkelijk verhaal.

2011 was een emotioneel jaar.
Ik hoop echt voor je dat je dit nooit meer mee zal maken!
En dat er je nu wat mooiere jaren te wachten staan, je hebt het verdiend!

Sterkte!

Jytte
Berichten: 1876
Geregistreerd: 12-05-04

Re: 2011, was verschrikkelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 07:23

Heey suzan!

Tja t was weer es mooi balen!! En inderdaad een volgende laat ik vijf keer keuren in plaats van een keer ;)

T is lastig maar gelukkig weet ik zelf hoe t zit :j


Iedereen bedankt voor de lieve reacties

BailyKarlos

Berichten: 2138
Geregistreerd: 03-10-04
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:36

Wat vreselijk afschuwelijk! Zo'n mooi jong paardje...
Heel veel sterkte!

Ier

Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Re: 2011, was verschrikkelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:51

Wat een verschikkelijk triest einde van een verschrikkelijk mooi paard..
Chapeau wat jij allemaal voor hem hebt betekend & hebt doorstaan.

Koester de mooie herinneringen.. Veel sterkte.

littleroosie

Berichten: 6077
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: 2011, was verschrikkelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:15

Jeetje Jytte dat heeft jullie niet mee gezeten. Ik weet hoe ontzettend moeilijk het is om een grootste vriend in te laten slapen. Ik wil je heel veel sterkte wensen want die pijn gaat niet zomaar over. Maar je hebt in ieder geval ontzettend je best voor hem gedaan.