Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:15

Mijn paardje meet 1.58m en ik reed zo weg op eentje van 1.83m, terwijl ik normaal nooit andere paarden rijd en daar moest ik niet aan wennen, eerder omgekeerd toen ik weer op mijn paard stapte

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:19

Heb ook wel dat ik meer moet wennen van Pret naar Ex dan andersom :j Maar we zullen zien wat Patty zegt ;) Vervoer heb ik iig al.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:20

Ik hoop dat Patty ook wel begrijpt dat er misschien oplossingen uit voortvloeien?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:23

Ik geloof wel dat ze er voor open staat hoor, ze stelt het immers zelf voor :) Of er oplossingen uit vloeien weet ik niet, het kan ook zijn dat het helemaal niet gaat ;) Maar dat moet je toch altijd zien als je op een paard stapt. :) Ik voel toch pas als ik op het paard zelf zit hoe ik hem of haar ga rijden dus kan nu nog niet zeggen van dat ga ik doen of dat ga ik doen :)

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:24

Prima zo, inspelen op de situatie en geen "planning" maken... Met iemand die op automatische piloot rijdt is Uckfield ook niet gebaadt vermoed ik.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:28

Denk het ook niet. Heb het idee dat die merrie heerlijk eigenzinnig is dus ;) Dan kan je toch geen planningen maken.

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:30

TessB schreef:
Ik vind het storend dat het paard op bijna elke foto zijn mond open heeft.


Storend vind ik nog zacht uitgedrukt, ik zal maar niet hardop zeggen wat ik er van vond }:0

Het paard probeert in elk geval duidelijk aan te geven dat het bit hem zeer doet.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:31

Patty heeft ook al duidelijk aangegeven wààrom Uckfield dit doet, en als het rijtechnisch niet op te lossen valt moet ze maar even "experimenteren" ik denk dat een Mylerbit ook een goeie uitkomst kan zijn voor zulk paard met een beetje een "rommelmondje", maar dat is aan Patty te beslissen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:33

Ik zou er eerst eens een oa een goede tandarts of osteopaat naar laten kijken voordat andere mensen erop klimmen en gaan experimenteren. Wie weet is het wel iets medisch en maak je het op deze manier alleen nog maar erger.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 20:34

Poes bedankt voor je uitleg weer. Ik ga er mee oefenen. :)

Als pharagirlke op Uck komt rijden wil ik best foto's maken en ze plaatsen als pharagirlke dit goed vind.
Uck is ongeveer 1.64. Ik heb zelf ook altijd meer moeite met aanpassen naar een kleiner paard of pony dan andersom, denk dat het aanpassen wel mee valt.
Ik begrijp zeker dat er misschien wel oplossing uit voortvloeien. Daarom vind ik het ook fijn dat er eens iemand anders op Uck wilt komen rijden. Zeker iemand die er verder eigenlijk buiten staat en ons beide niet kent. Vind over het algemeen deze mensen ook eerder geneigd om precies te zeggen wat ze er van vinden en vaak al anders tegen aan kijken.
Als ik kijk hoe pharagirlke met haar paard vorderingen gemaakt heeft, en nog steeds doet. Denk ik dat ze best wel eens goed met Uck zou kunnen wegrijden :j

Arabesk: Als het bit haar echt zo'n zeer zou doen zou ze deze niet zelf in de mond nemen. (Als ik het hoofdstel vast heb haar oren naar voren doen en soms zelf het bit pakken voor ik het haar om wil doen.)
Daarbij zou ze dan lijkt me ook elke keer de mond zo open doen wat ze niet doet.Maargoed, dat probleem is nu al voor een heel stuk verholpen door de oplossing van Whisperke. (Zie onderaan de foto's in mijn profiel)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:37

Voor mij is dat prima hoor Patty :) (de foto's)
Ga ik wel nog meer dwerg lijken :') Dankzij Pret lijk ik een beetje groot. :)
Het zou een 50 minuutjes rijden zijn voor ons Patty. :) En gezien mijn stage die ik nu heb zou het mij het beste uit komen om het in een weekend te doen de eerste drie weken. Daarna moet ik kijken hoe mijn lessenroosters vallen :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:46

Daar kan de TS natuurlijk veel mee :+

Ben zeker ook geen fan van dit plaatje, maar ik merk wel dat patty open staat voor wat hier gezegd wordt :j
In dat filmpje toont ze trouwens duidelijk aan te willen zakken, laat je handen gewoon 'vallen' op zo'n moment (zeker 10 cm zakken en kans geven om teugel mee te nemen).

Bubsj

Berichten: 2073
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Arctis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:47

Cayenne schreef:
Ik zou er eerst eens een oa een goede tandarts of osteopaat naar laten kijken voordat andere mensen erop klimmen en gaan experimenteren. Wie weet is het wel iets medisch en maak je het op deze manier alleen nog maar erger.


Ts, mag ik vragen waarom je dit soort opmerkingen elke keer weer ontwijkt? Ik hoor niets over nakijken tandartsen etc. Waarom moet alles weer gegooid worden op 'het is het karakter' en 'het paard heeft geen zin'.

Ik zie alleen maar problemen die veroorzaakt kunnen worden door een pijnlijke rug. Je zit momenteel gewoon op een plank. Laat je paard gewoon even door een ringetje halen, voor de zekerheid, is het niets, kan je doorgaan het rijtechnisch op te lossen. Maar een paard die zoveel gekkigheid uithaald doet dat niet voor zijn lol hoor.. Het kan maar zo dat je het jezelf onnodig moeilijk maakt.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:50

Buitenstaanders zijn idd kritieker en "sparen" je niet, zeker Pharagirlke niet, de waarheid zal gewoon gebracht worden zoals ze is, als ik haar een beetje goed inschat ;)

Osteopaat en tandarts: ik zou me al gewoon "verplicht" voelen na dit topic tov mijn paard, maar wie zijn wij?

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:53

ik ben erg benieuwd wie ts lesgeeft....ook ben ik erg benieuwd naar een filmpje met een andere ruiter erop....

Kamy

Berichten: 1428
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:57

Als je de foto's in je profiel kijkt, lijkt het wel een heel ander paard! Wat is er gebeurd in de tijd tussen die foto's en deze? (Een heleboel moet je zeggen! ;) Ik had je nog een keer een pb gestuurd, over hoe je het bokken oplostte. Maar als ik je verhalen zo lees, heb je geen makkelijke tante! Pfff...)
Het grote verschil zit ergens achter. Als je de foto's naast elkaar legt, zie je overduidelijk verschil. In je profiel gebruikt ze haar achterbeen, haar lendenen, haar bekken enz. Op de foto's/filmpjes in dit topic gebruikt ze haar heupen en bekken helemaal niet. Ze loopt alsof ze iets tussen haar billen kniipt, duwt haar achterhand omhoog en loopt met stijve achterbenen. Bovendien lijkt ze niet overal regelmatig...
Qua gebruik van lijf, vind ik het echt een enorm verschil. Heb je geen idee waar dat aan zou kunnen liggen? Als ik jou was, zou ik er een fysio bijhalen. Een paard wat in een jaar tijd zo verslechterd is (sorry) rij je denk ik ook niet "zomaar"weer goed. Wij hadden op stal een pony te rijden gekregen. Ook geen makkelijk heertje, chagrijnig, bazig en met rijden zat hij totaal vast. Fysio erbij gehaald. Die is er gedurende een maand 2x per week mee bezig geweest. Pony is lichamelijk natuurlijk verandert, maar ook geestelijk. Het beestje is veel vrolijker! Uck ziet er niet echt happy en gezond uit op deze foto's. En om der nou gelijk binnenstebuiten te laten keren (en je portemonnee ook) is ook zo wat. Maar een goeie fysio er een keer naar laten kijken lijkt mij geen slechte investering....

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Re: Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:01

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar de reacties die ik wel gelezen heb (vooral op de eerste pagina dus) daar kan ik me goed in vinden.

Je mag haar van mij met best wat meer tempo gaan rijden (het tempo in je eerste filmpje ligt echt te laag, de wendingen die je daar rijdt zijn wel prima), in combinatie met overgangen en wendingen zal ze dan ook soepeler worden. Vergeet die voorkant even, laat haar daar maar iets langer/losser, ze moet voorwaarts blijven denken. Misschien vind ze het trouwens ook wel niet zo prettig om in een wei/grasbodem te lopen, want ik heb ook wel eens foto’s van jullie op zand gezien, waar ze zich wat safer lijkt te voelen. Misschien is het voor jullie ook wel prettig om eens longeerwerk (met balkjes) en en pessoa erbij te pakken, zodat ze lekker los over de rug wordt.

En naast dit moet de rest natuurlijk ook in orde zijn, het gebit, de rug, het zadel e.d., want anders loop je daar denk ik toch steeds tegenaan.

Het is leuk om te lezen dat je meedenkt en ook echt wil verbeteren, misschien kom ik je nog eens ergens op wedstrijd tegen.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 21:05

Ok dan komen er foto´s als pharagirlke op Uck komt rijden :)

Arabesk: Ik trek haar niet zo diep, zo gaat ze zelf lopen. Dat het door mijn hand komt kan komen, maar dan omdat ik haar tegenhoud/weerstand bied om harder te gaan lopen. Niet omdat ik in haar mond trek.
Maargoed, jou mening zal toch niet veranderen door wat ik ook zeg jou 'kennende' uit je reacties dus ik zal er ook over op houden.

Poes: Het zakken wil ze ook wel doen. Alleen dan veel te diep. Soms gaat ze zelf ook echt met haar neus tussen haar benen lopen dan.

Bubsj: Dan heb je toch niet goed gelezen;
Pattypaard schreef:
Haar laten controleren door een ostheopaat of fysio wil ik wel gaan laten doen. Ik ga het hier met mijn ouders en de mensen op stage over hebben. Raden jullie me een bepaald iemand aan? :)

Pattypaard schreef:
Me bedacht dat ze fysiek niet helemaal in orde is heb ik wel. Aan haar tanden heeft ze bij mijn weten nu (nog) niets, toen ik haar vorig jaar kocht had ze wel haken op haar tanden en hier ook last van. Ik laat daardoor binnenkort zowiezo een tandarts komen om haar te controleren en als het nodig is te behandelen.

Oakland1990: Idd. Ik hoop ook zeker dat ze dat doet. Daar heb ik meer aan, net zoals de meeste reacties uit dit topic. Dan mensen die bijv. maar zeggen 'ga zo door' terwijl er duidelijk nog veel aan gedaan moet worden.
Voor een fysio/ostepaat ben ik aan het rondkijken/vragen. Ik ben zeker van plan iemand te laten komen. Maar wil wel van te voren er wat meer over weten en moet er ook met mijn ouders over praten. Ze is dan wel van mij maar dat betekend niet dat ik 'zomaar' maar alles mag doen. :)

Kamy: Makkelijk is ze idd zeker niet. (Voor mij teminste)
Wat vooral het grootste verschil is tussen te foto's uit dit topic en die van mijn profiel is dat ik bij de laatste voorwaartser rij.
Bij die van dit topic ben ik te veel bezig geweest met terug rijden besef ik nu. (Dat zal vast niet het enigste zijn maar wel een belangrijk punt.)

Jaggie; In je reactie kan ik me wel vinden. Op zandgrond loopt ze idd over het algemeen beter.
Longeerwerk met balkjes doen we wel eens, met pessoa heb ik haar nog nooit gelongeerd maar longeer haar wel vaker met dubbele longe.
Idd misschien komen we elkaar nog wel eens tegen. :)

Bubsj

Berichten: 2073
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Arctis

Re: Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:07

Dacht ik toch echt dat ik je reacties goed haar doorgelezen :)

Gewoon zo snel mogelijk iemand erbij halen, het is nooit een misser want dan weet je waar je aan toe bent. Dus even paard laten staan en hup dat regelen. Blijkt het nou echt niets te zijn, dan kan je altijd haar weer op gaan pakken. Maar rij dat leuke paard van je nou niet stuk om zoiets :)

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:08

Pattypaard schreef:
Ok dan komen er foto´s als pharagirlke op Uck komt rijden :)

Arabesk: Ik trek haar niet zo diep, zo gaat ze zelf lopen. Dat het door mijn hand komt kan komen, maar dan omdat ik haar tegenhoud/weerstand bied om harder te gaan lopen.


In de klassieke dressuur is een bit niet je rem of je stuur. Remmen en sturen doe je met je zit (of je nou met of zonder bit rijdt)

De foto's in je profiel zijn een stuk beter, ik hoop dat je terug kan naar die rijstijl. Misschien had je van iemand anders les dan nu, of een beter zadel, ik weet het niet :?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:09

Ze wil wél lager zakken, dat zie je echt goed, maar doordatz e die ruimte niet krijgt, zoekt ze op een andere manier haar hals te verlengen, door diep te gaan lopen. handen laten vallen een teugels laten meenemen en ik ben bijna zeker dat ze de neus naar de grond brengt.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 21:18

Bubsj: Ik ga niet zo snel mogenlijk iemand erbij halen. Ik wil er eerst meer van weten en niet zomaar iemand er bij halen. Ook bij deze dingen zijn er genoeg neppers.
Ik heb me wel al iemand in gedachten en ga hier morgen ook contact mee opnemen. Dadelijk onder het eten ga ik er ook met mijn ouders over praten. :)

Arabesk; Ik ben het met je eens dat het zo hoort te zijn ja. Alleen kan dit in de praktijk niet altijd zo.
Daarbij is iets ook niet zomaar veranderd. En is er ook nog altijd zoiets als een paard dat de hulpen die je geeft negeerd. :)
Nu laat ik het er echt bij, ik ben er aan aan het werken.

Poes; Ok dat kan idd ja. Zal morgen eens kijken hoe het gaat.

Kamy

Berichten: 1428
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:19

Pattypaard schreef:
Haar laten controleren door een ostheopaat of fysio wil ik wel gaan laten doen. Ik ga het hier met mijn ouders en de mensen op stage over hebben. Raden jullie me een bepaald iemand aan? :)


Bij ons was het Guy Blom. Ik meen iets van 45 euro per behandeling. Zit in Veghel. Heeft bij die pony echt super geholpen......

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:57

Ik zal je zeker eerlijk vertellen wat ik voel en hoe ik denk dat je dat zou moeten oplossen maar je hoeft niet bang te zijn. ;) Ik zal de laatste zijn die je volledig de grond in boort, ik zal beslist ook de positieve punten er uit halen. :)

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Uckfield (Landino x Jackson) werkt weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:13

wie heeft ts vertelt dat ze piepkleine voltes moet rijden?
Of is dit de nieuwe manier van trainen en ben ik hopeloos ouderwets?
hoe breng ik de ruime gangen van mijn paard naar de kl*te....