Voor het eerst ITP met Everton (Painted Black x Tango)

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rb_1990

Berichten: 214
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:52

Leuk paard ts! :) en verder ben ik het helemaal eens met Rooompie.

Jolliegirl

Berichten: 33036
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Voor het eerst ITP met Everton (Painted Black x Tango)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:07

Volgens mij rijd je wel op het verkeerde been licht. Op elke draffoto sta je als het binnenbeen voor is en zit je als het buitenbeen voor is.
Dat moet andersom.

Wat een leuk dier! Had hem echt geen 6 geschat!

Wat zijn je ambities met hem? :D

DeniesRos
Berichten: 2334
Geregistreerd: 26-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:09

Olympia96 schreef:
Wat mij opvalt is dat het paard bij de vorige eigenaresse in een betere conditie is. Dat zou voor mij een reden zijn om eens te kijken naar verschillen in het management.

Het is een leuk dier TS en je rijdt hem vriendelijk zo te zien.


Mee eens!

Ilse_123

Berichten: 3792
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:34

Leuk paard, je rijdt hem erg vriendelijk en volgens mij is het een fijn meewerkend paard :D . Super dat hij ook 24/7 buiten staat :)

Wat betreft het puppy zijn, ik weet precies waar je mee zit, die van mij bleef ook jojo'en en wilde maar niet uitzwaren, pas rond zijn 8e werd hij een beetje voller, maar elk jaar rond deze periode valt hij weer in. Valt niet tegenop te voeren.
Zolang hij gewoon gezond en gezellig is (goed dat je bij de DA hebt gecheckt) is het gewoon een kwestie van afwachten tot hij wat meer gaat uitzwaren ;).

Dat hij er op andere stallen beter uitzag herken ik ook, kan met de kwaliteit van het hooi te maken hebben, maar wat het nu precies is geweest weet ik nog steeds. Mijn paard zag er geweldig uit toen hij elke dag maar 3 uurtjes buiten kwam en een lading sportbrok kreeg, maar gezellig en vrolijk was hij niet. Hoeft niet altijd alles te betekenen.

veerle92

Berichten: 763
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:53

Ilse_123 schreef:
Leuk paard, je rijdt hem erg vriendelijk en volgens mij is het een fijn meewerkend paard :D . Super dat hij ook 24/7 buiten staat :)

Wat betreft het puppy zijn, ik weet precies waar je mee zit, die van mij bleef ook jojo'en en wilde maar niet uitzwaren, pas rond zijn 8e werd hij een beetje voller, maar elk jaar rond deze periode valt hij weer in. Valt niet tegenop te voeren.
Zolang hij gewoon gezond en gezellig is (goed dat je bij de DA hebt gecheckt) is het gewoon een kwestie van afwachten tot hij wat meer gaat uitzwaren ;).

Dat hij er op andere stallen beter uitzag herken ik ook, kan met de kwaliteit van het hooi te maken hebben, maar wat het nu precies is geweest weet ik nog steeds. Mijn paard zag er geweldig uit toen hij elke dag maar 3 uurtjes buiten kwam en een lading sportbrok kreeg, maar gezellig en vrolijk was hij niet. Hoeft niet altijd alles te betekenen.


wat wil je hier mee zeggen.. Dat hij er beter uit zag toen hij 3 uur buiten kwam en een lading sportbrok en kreeg?

sillysoul

Berichten: 704
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: lekker thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:08

Je rijdt hem netjes, nu nog op het juiste been lichtrijden :D

DeniesRos
Berichten: 2334
Geregistreerd: 26-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:23

zilverkenny schreef:
Dankje! Ik vind hem zelf ook nog best jong voor zijn leeftijd ja (zowel gedrag als uiterlijk), daarom doen we het ook gewoon lekker rustig aan :).

Puppyface :P
[ Afbeelding ]


Op deze foto zie je goed dat het paard erg ingevallen is bij de flanken...

Ik zou het paard ook zeker meer gaan bij voeren, er bestaan genoeg voedings soorten die niet zorgen voor energie maar wel erg goed het paard op gewicht brengen.
Voer hem bijv. mais meel bij, slobber (zonder haver) en brood is ook een goede dik maker voor paarden.

Hoe vaak per week rij jij Everton?
Als jij hem lekker aan het trainen ben kan het zo maar zijn dat die niet genoeg word bijgevoerd in combinatie met het werk...
Niet elk paard kan er tegen om 24/7 buiten te lopen ( Dan is die dus ook elk uur en elke minuut van de dag in beweging) vervolgens zonder deken op het land te zetten en dus zich zelf er goed moet bezig houden om de juiste tempratuur aan te houden in ze lichaam...

rb_1990

Berichten: 214
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:14

Niet elk paard kan er tegen om 24/7 buiten te lopen ( Dan is die dus ook elk uur en elke minuut van de dag in beweging) vervolgens zonder deken op het land te zetten en dus zich zelf er goed moet bezig houden om de juiste tempratuur aan te houden in ze lichaam...[/quote]

Hier ben ik het niet mee eens. Paarden die 24/7 buiten staan nemen ook gewoon hun rust en het behouden van de juiste lichaamstemperatuur zit hem voornamelijk in het voeren van voldoende ruwvoer van goede kwaliteit. En ik ben van mening dat er geen een paard (gezond wel te verstaan) is die hier niet tegen zou kunnen of "gemaakt" voor zou zijn. Maar goed dat is mijn mening. Vind everton er ook niet slecht uit zien, zouden wat kilo's bij mogen, maar ziet er verder als een gezond en vrolijk paard uit.

Ilse_123

Berichten: 3792
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:31

veerle92 schreef:
Ilse_123 schreef:
Leuk paard, je rijdt hem erg vriendelijk en volgens mij is het een fijn meewerkend paard :D . Super dat hij ook 24/7 buiten staat :)

Wat betreft het puppy zijn, ik weet precies waar je mee zit, die van mij bleef ook jojo'en en wilde maar niet uitzwaren, pas rond zijn 8e werd hij een beetje voller, maar elk jaar rond deze periode valt hij weer in. Valt niet tegenop te voeren.
Zolang hij gewoon gezond en gezellig is (goed dat je bij de DA hebt gecheckt) is het gewoon een kwestie van afwachten tot hij wat meer gaat uitzwaren ;).

Dat hij er op andere stallen beter uitzag herken ik ook, kan met de kwaliteit van het hooi te maken hebben, maar wat het nu precies is geweest weet ik nog steeds. Mijn paard zag er geweldig uit toen hij elke dag maar 3 uurtjes buiten kwam en een lading sportbrok kreeg, maar gezellig en vrolijk was hij niet. Hoeft niet altijd alles te betekenen.


wat wil je hier mee zeggen.. Dat hij er beter uit zag toen hij 3 uur buiten kwam en een lading sportbrok en kreeg?


Ja. Heel vreemd, want hij kreeg daarna nog steeds een lading sportbrok, maar ook onbeperkt hooi en 24/7 buiten maar viel wel giga af. Wil er alleen maar mee zeggen dat er soms gewoon geen aantoonbare reden is waarom een paard tijdelijk invalt ofzo. Vooral als je net als de TS de dierenarts erbij hebt gehaald. Maargoed, dit heeft verder niks met het topic te maken ;).
@DNIEZE; volgens mij heeft TS al ergens neergezet dat hij ook seniores priores bijgevoerd krijgt ;)

DeniesRos
Berichten: 2334
Geregistreerd: 26-10-07

Re: Voor het eerst ITP met Everton (Painted Black x Tango)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:36

Ilse, dat heb inderdaad gelezen... Maar dat wilt niet zeggen dat dat voer product bij haar paard aan slaat en zijn werk doet..

L0veMyHorse

Berichten: 1342
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:38

Jolliegirl schreef:
Volgens mij rijd je wel op het verkeerde been licht. Op elke draffoto sta je als het binnenbeen voor is en zit je als het buitenbeen voor is.
Dat moet andersom.


Wat een leuk dier! Had hem echt geen 6 geschat!

Wat zijn je ambities met hem? :D


Precies dat zag ik ook, maar ik kreeg te horen dat het niet zo was dus ik maar denken dat ik blind ben.. :')

zilverkenny

Berichten: 395
Geregistreerd: 31-10-09
Woonplaats: Tilburg

Re: Voor het eerst ITP met Everton (Painted Black x Tango)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 17:48

Het is wel veel om op te reageren zo haha! Fijn in ieder geval dat er mensen zijn die het wel met mij eens zijn, en meningsverschillen hou je toch wel dus wie het er niet mee eens is: ook prima :).

Op de wei neemt hij natuurlijk wel zijn rust. Hij ligt heel vaak te slapen en het grootste deel van de dag is hij aan het eten.
Qua voer hebben we al van alles geprobeerd en we blijven nu maar bij wat we hebben, want niks lijkt echt verbetering te geven en al dat geswitch is ook niet ideaal.
Ingevallen flanken heeft hij altijd al gehad. Daarnaast is hij bij mij niet afgevallen, behalve in de zomer. Toen viel hij ineens in korte tijd behoorlijk veel af, waarschijnlijk door een worminfectie (geen oorzaak kunnen vinden). Hij is ondertussen al gelukkig weer zoveel aangekomen dat z'n ribben niet meer te zien zijn, maar daar zal dat hoekige wat jullie bedoelen vandaan komen, al had hij dat ook al wel een beetje toen ik hem kocht hoor.

Over het lichtrijden: meerdere mensen denken het blijkbaar maar ik weet 100% zeker dat ik op het goede been aan het lichtrijden ben haha. Je ziet als ik ga staan dat hij zijn binnenste been wel voor heeft staan maar dat hij zijn buitenste been al optilt, dat is dus het begin van de pas. Misschien een vage uitleg maar daarnaast weet ik het omdat ik ook nog andere foto's heb waar het wel heel duidelijk op te zien is (en ik ben tussendoor niet van been gewisseld ofzo :p).

ZoZenn: klopt inderdaad dat het zadel ietsje achterover ligt. Dat gebeurt bij hem heel snel. Zadelmaker is erbij geweest en vindt het voor nu nog niet nodig om er wat aan te doen. Wel als hij meer gaat groeien.

Qua werk: ik rijd hem meestal 3 keer per week en dan per keer een half uur tot drie kwartier. Niet zoveel dus dat daar een hoop krachtvoer tegenover zou moeten staan.
Ik wil graag wedstrijden met hem gaan rijden! Ik heb er zelf niet zoveel tijd voor nu dus dat wordt waarschijnlijk pas in de zomer. Het heeft voor mij in ieder geval geen haast.

Ik geloof dat ik nu alles wel zo'n beetje heb gehad!

sillysoul

Berichten: 704
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: lekker thuis

Re: Voor het eerst ITP met Everton (Painted Black x Tango)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 18:35

maar je moet staan als zijn BUITENSTE been voor is, en zitten als je buitenbeen achter is

L0veMyHorse

Berichten: 1342
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: Nijmegen

Re: Voor het eerst ITP met Everton (Painted Black x Tango)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 22:21

Inderdaad, staan als het buitenbeen voor is :)
(Voor de duidelijkheid, ik probeer echt niet bijdehand of iets in die richting over te komen hoor, maar weet wel als je op het verkeerde been rijd, dat je dan je paard in de weg zit
Dit is dus totaal niet gemeen bedoeld, alleen als aandachtspuntje en dan kun je zelf kijken of je er iets mee gaat doen! :) )

Nogmaals vind ik je paardje super leuk, je rijd hem netjes en het ziet er netjes uit! Als je wedstrijden wilt gaan rijden, zeker doen, je doet er super veel ervaring uit op, voor jou en je paard!

DeniesRos
Berichten: 2334
Geregistreerd: 26-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:36

zilverkenny schreef:
Het is wel veel om op te reageren zo haha! Fijn in ieder geval dat er mensen zijn die het wel met mij eens zijn, en meningsverschillen hou je toch wel dus wie het er niet mee eens is: ook prima :).

Op de wei neemt hij natuurlijk wel zijn rust. Hij ligt heel vaak te slapen en het grootste deel van de dag is hij aan het eten.
Qua voer hebben we al van alles geprobeerd en we blijven nu maar bij wat we hebben, want niks lijkt echt verbetering te geven en al dat geswitch is ook niet ideaal.
Ingevallen flanken heeft hij altijd al gehad. Daarnaast is hij bij mij niet afgevallen, behalve in de zomer. Toen viel hij ineens in korte tijd behoorlijk veel af, waarschijnlijk door een worminfectie (geen oorzaak kunnen vinden). Hij is ondertussen al gelukkig weer zoveel aangekomen dat z'n ribben niet meer te zien zijn, maar daar zal dat hoekige wat jullie bedoelen vandaan komen, al had hij dat ook al wel een beetje toen ik hem kocht hoor.

Heb jij z'n gebit al laten controleren???
Als je zelf al aangeeft dat er maar geen verbetering in lijkt zitten zou ik verder zoeken....Misschien heeft die haken of pijnlijk gebit?
Ik snap zeker dat niet elk paard makkelijk aankomt, maar ik zou er zeker wel wat aan doen...
Mijn paard (ook erg heet in het bloed Johnson x Ferro) kocht ik ook als een scharminkeltje... Erg mager en totaal geen enkele bespiering... Zal is een foto voor je opzoeken.


Over het lichtrijden: meerdere mensen denken het blijkbaar maar ik weet 100% zeker dat ik op het goede been aan het lichtrijden ben haha. Je ziet als ik ga staan dat hij zijn binnenste been wel voor heeft staan maar dat hij zijn buitenste been al optilt, dat is dus het begin van de pas. Misschien een vage uitleg maar daarnaast weet ik het omdat ik ook nog andere foto's heb waar het wel heel duidelijk op te zien is (en ik ben tussendoor niet van been gewisseld ofzo :p).

ZoZenn: klopt inderdaad dat het zadel ietsje achterover ligt. Dat gebeurt bij hem heel snel. Zadelmaker is erbij geweest en vindt het voor nu nog niet nodig om er wat aan te doen. Wel als hij meer gaat groeien.

Qua werk: ik rijd hem meestal 3 keer per week en dan per keer een half uur tot drie kwartier. Niet zoveel dus dat daar een hoop krachtvoer tegenover zou moeten staan.
Ik wil graag wedstrijden met hem gaan rijden! Ik heb er zelf niet zoveel tijd voor nu dus dat wordt waarschijnlijk pas in de zomer. Het heeft voor mij in ieder geval geen haast.

Ik geloof dat ik nu alles wel zo'n beetje heb gehad!

DeniesRos
Berichten: 2334
Geregistreerd: 26-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:51

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je ziet was Day dream ook erg puntig in haar lichaam, een punt bil, flanken die ingevallen waren, ielig halsje ...
Ik ben echt heel erg op de voeding gaan letten en in combinatie met de trainingen...
Ik rij nu 5 a 6 x per week en probeer wel echt een uur vol te maken en veel schakelen om het paard sterker te maken ook neem ik zeker 1x pw het longeer werk mee (dit doe ik ook zeker 3 kwartier)
Doe jij ook longeren? Zou ik persoonlijk zeker 2x pw. mee nemen kan erg fijn mee werken in de training

Nou goed, jij zegt dat je hem goed voert en alles qua andere dingen uitsluit dus meer dan succes ermee kan ik je er niet mee wensen...
Heb je niet de mogelijkheid om hem snachts binnen te zetten?

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Voor het eerst ITP met Everton (Painted Black x Tango)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:45

Maar waarom moet een paard zo'n 'krachtpatser' worden? Ik moet er zelf niet aan denken om 6keer in de week te rijden bijvoorbeeld en ik zie niet wat er mis is met lekker veel weidegang en relatief weinig trainen. Tenzij je natuurlijk ambities hebt om echt flink de sport in te rijden. Dan vraag je fysiek meer van zo'n dier en moet het het fysiek ook aankunnen

DeniesRos
Berichten: 2334
Geregistreerd: 26-10-07

Re: Voor het eerst ITP met Everton (Painted Black x Tango)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:58

Collie2008,

Waarom? Er is niks mis met een paard die goed in zijn spieren zit, vervolgens genoeg lichaamsvet heeft etc... Heeft niks met een kracht patser te maken maar meer in de gezondheid van je paard ze leef omstandigheden
(Net zoals dat je in de mensenwereld echt sporters hebt en de mensen die liever lui dan moe zijn... ;)

Ik heb mijn paard gekocht voor de sport, daar is ze ook naar gefokt en ik zou mijn paard er totaal geen plezier mee doen als ik der maar 3x per week een halfuur zou rijden...
Dat gaat niet eens omdat ze veel ste sensibel daar voor is. ;)

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Voor het eerst ITP met Everton (Painted Black x Tango)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:25

Maar da's dan toch logisch? Als jij graag de sport in wilt.

Ik begrijp gewoon niet zo goed wat er 'mis' is met een paard dat wat schraler in zijn lijf zit. Het is maar net wat je ermee doet en wilt doen toch? Volgens mij past dit lichaam van dit paard bij de manier waarop het gehouden wordt en de manier waarop hij ingezet wordt.

DeniesRos
Berichten: 2334
Geregistreerd: 26-10-07

Re: Voor het eerst ITP met Everton (Painted Black x Tango)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:45

Nou volgens mij heeft TS zelf vermeld dat ze dus ook wilt gaan starten in de wedstrijd dressuur of niet soms....

Er is ook helemaal niks mis met het paard, het is een heel leuk ding om te zien, maar voor de leeftijd dat die is zou die wel gespierder kunnen zijn... Vandaar de tips betreft bij voeren en controle vanhet gebit ;)

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Voor het eerst ITP met Everton (Painted Black x Tango)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:12

Nou volgens mij zegt ze ook dat ze weinig tijd heeft momenteel en weinig intensief traint dus dan klopt het plaatje toch? Of niet soms... :+

melrovers

Berichten: 898
Geregistreerd: 20-08-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Voor het eerst ITP met Everton (Painted Black x Tango)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:19

Ahhhh knappe Everton <3 . Leuk om hem op bokt te zien! Leuk dat hij nu lekker kan gaan ontwikkelen en de tijd heeft gekregen. Komt wel goed met jullie!

zilverkenny

Berichten: 395
Geregistreerd: 31-10-09
Woonplaats: Tilburg

Re: Voor het eerst ITP met Everton (Painted Black x Tango)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 18:11

Ik denk dat wij toch andere ambities hebben dnieze ;). Dat ik van plan ben om wedstrijden te gaan rijden betekent niet dat ik daarom ineens een super ambitieuze wedstrijdruiter ben. 1x per maand een wedstrijd rijden kan toch ook?
Denk ook wel dat wij een ander type paard hebben. Everton is niet sensibel.

Hij is (uiteraard) ook naar de tandarts geweest ja :j

Cinnepin

Berichten: 8989
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Voor het eerst ITP met Everton (Painted Black x Tango)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:18

Sorry, maar ook ik zeg dat je idd op het verkeerde been licht rijdt.
Voor de rest is alles weg gezegd :)

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: Voor het eerst ITP met Everton (Painted Black x Tango)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:11

God, wat een topic weer. Ik durf die van mij er al helemaal niet op te zetten, die is bijna 7 en vele malen schraler dan Everton :=
Ik vind het juist heel fijn hoe je hem rijdt, lekker rustig aan. Blijkbaar heeft hij dat lichamelijk nodig, prima toch! Lekker zo doorgaan zou ik zeggen!
Misschien een puntje van aandacht: misschien tijdens je trainingen hem af en toe eens wat dieper en ronder instellen om de hoge nekspier en de buikspieren echt aan het werk te zetten. Ik denk dat dat heel goed voor hem zou zijn :)