1ste wedstrijd van het seizoen en het gaat stukke beter !

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 23:25

Hihih dank je kamille ! :D
Ik probeer alles mee te nemen wat kan werken voor ons :)

Meer op de zit rijden zijn we zeker mee bezig, dat vanuit je buik ademhalen moet ik ook proberen (ik weet niet of ik het (on)bewust al doe maar bon :') )

Ik ben echt blij dat ik les heb want ze brengen me beide zoveel bij :j

Vrijdag heb ik les van mijn instructrice, vorige keer hadden we ook gewerkt aan de middendraf en echt dit waar de ALLER eerste keer dat ik een echte middendraf deed met Fur !
Nog NOOOOIT had ik hem zo voelen verruimen en hij wipte me ook omhoog omdat ik de bewegingen niet kon volgen :o
Zal eens proberen of ik misschien ergens deze week eens een filmpje kan maken/ laten maken.

Ohja nog even over het nieuwe hoofdstel dat ik ging halen, ik heb de nieuwe vandaag teruggebracht omdat de neusriem veeel te wijd was spijtig genoeg :/
Nu ga ik op de site kijken welke ze allemaal hebben en er dan eentje bestellen en in de winkel halen en dan eindelijk met een écht écht goed passend hoofdstel kunnen rijden :D

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 00:00

Ik zie in vergelijking met de foto's van vorig jaar toch wel vooruitgang, maar er is nog veel werk aan de winkel! Het beeld oogt nog steeds niet echt fijn om naar te kijken, maar hey, de vooruitgang IS er ;)

sc1990

Berichten: 507
Geregistreerd: 27-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 10:52

Super Furioso!
Zoals die mevrouw hierboven zegt, als je alles zo goed blijft opnemen, komen jullie er echt wel!
Inderdaad, meer op gevoel rijden. Jullie zijn echt goed vertrokken nu! nog 1 tipje: focus je niet zo op zijn hoofd (door er steeds naar te kijken) kijk voor je, automatisch komt dit hoor! Zo kan je ook makkelijker je figuren rijden (Dit is ook een grote fout die ik steeds maak, daarom dat het me ook opvalt bij andere)

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Prinslover

Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-04

Re: 1ste wedstrijd van het seizoen en het gaat stukke beter !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:38

Furioso.. het blijft een leukerd :D ! Ik zie zeker verschil met vorig jaar. Echter moet er nog veel meer ontspanning komen en een betere verbinding. Is heel moeilijk bij zulke sensibele paardjes! Maar lekker blijven oefenen, vaak op pad, en blijven lessen. Jullie zijn al zo'n eind gekomen, super knap +:)+

jolien123
Berichten: 25
Geregistreerd: 05-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:50

en als je nu een gewoon hoofdstel aandoen met bitringen? want de foto's die je op pagina 2 zet waar hij dus een 'normaal hoofdstel' aanheeft, oogt (vind ik) veel beter als de foto's waar je zonder neusriem en dergelijke rijdt, en probeer dan gewoon niet in de mond te werken, gewoon van achteren naar voren te rijden en dan gaat de rest wel vanzelf!

maar het komt zeker goed! :)