als je je moeder vraagt foto's te komen nemen met 1 voorwaarde

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:17

Ellepel: gebruikers die gedurende jaren lang (sinds 2008) topics plaatsen van hun paarden die ofwel broodmager zijn, niet rad, met stangbit in de mond worden gerukt, de rug wegdrukken, slecht passend tuig, worden gedwongen te springen terwijl ze amper op hun benen kunnen staan, geen enkele vooruitgang, zelfinzicht of verbetering laten zien. Deze TS heeft een gigantisch verleden en het meeste zal zich in de krochten van de MH bevinden.
Dit topic is nog behoorlijk tam voor TS haar doen maar het doet mij echt wel wat dat ook dit dier al vele jaren zo rond moet sukkelen.

Yenni
Berichten: 5475
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:20

Typisch bokt weer. Jullie kunnen oh zo makkelijk de hele sfeer verpesten. Trainen jullie al je paarden in het bos netjes correct dressuurmatig? Voor de meeste is paardenrijden een HOBBY en wat is belangrijk aan een hobby? Plezier maken!

Voor de ts: ik vind dat je een mooi paard hebt en dat de foto's heel waardevol zijn voor jou en jou mama. Het blauwe setje vind ik nog leuker dan de roze!

Ik ben het wel met de mede bokkers eens dat je paard zijn rug weg drukt. Ik zou je beugels wat korter doen zodat je meer steun hebt. En misschien eens met je intructice om tafel gaan zitten om een plan van aan pak te maken hoe je hem beter over zijn rug kunt rijden ook in het bos. Misschien kan je intructrice eens mee tijdens een les?

Ik vind jullie een leuke combinatie. Beter rijden komt vanzelf zolang je lekker blijft lessen en kilometers maken.

Yenni
Berichten: 5475
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:23

Mars schreef:
Na al die jaren loopt dat arme dier nog altijd met de spanning in zijn lijf en zijn rug weggedrukt. Geen idee wie jou les geeft maar die is zijn geld niet waard.

Zal wel een botte bijl zijn maar al je topics over oa Rahere, al die foto’s van magere dieren, scherpe bitten, geruk en getrek, eindeloze excuses en verhalen waarom er net die dag geen cap was… ik kan het niet meer aanzien. En ik kan er met mijn botte knar niet bij waarom bokt voor dit soort gebruikers nog platform wil zijn.

Mars je weet dat je met je laatste zin veel mensen kunt kwetsen he. Hopelijk ben je je daar van bewust. Bokt is een open plek waar iedereen zijn fotos mag tonen. Niet alleen de hoge dressuur ruiters. Maar dat is mijn mening.

Tazzey
Berichten: 9542
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:29

Wat mij vooral verbaasd is dat ts in dit topic tot aan de sokken wordt afgefikt over het niet dragen van een cap, terwijl er in een topic dat zelfs in Uitgelicht staat met geen woord over de missende cap wordt gerept.

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:29

Yenni schreef:
Mars schreef:
Na al die jaren loopt dat arme dier nog altijd met de spanning in zijn lijf en zijn rug weggedrukt. Geen idee wie jou les geeft maar die is zijn geld niet waard.

Zal wel een botte bijl zijn maar al je topics over oa Rahere, al die foto’s van magere dieren, scherpe bitten, geruk en getrek, eindeloze excuses en verhalen waarom er net die dag geen cap was… ik kan het niet meer aanzien. En ik kan er met mijn botte knar niet bij waarom bokt voor dit soort gebruikers nog platform wil zijn.

Mars je weet dat je met je laatste zin veel mensen kunt kwetsen he. Hopelijk ben je je daar van bewust. Bokt is een open plek waar iedereen zijn fotos mag tonen. Niet alleen de hoge dressuur ruiters. Maar dat is mijn mening.


Jij verzint nu zelf dat ik vind dat er alleen ‘hoge’ dresuur geplaatst mag worden. Deze TS is al 14 jaar bezig met enorm nare topics te plaatsen. Van dieren die te broodmager zijn om op hun benen te staan en waar doodleuk mee gereden/gesprongen wordt, van paarden met stangbit in die in de mond worden gerukt en ga zo maar door. Destijds onder andere naam en nu gaat ze blijkbaar gewoon verder. En daar vind ik wel wat van ja.

Suzanne F.

Berichten: 49653
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:34

De historie ken ik niet maar van deze foto’s word ik niet blij in ieder geval. Ik zie een rijtechnisch erg incorrect paard wat duidelijk ongemak vertoont.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:41

Zo dat is een mooie omgeving om te rijden. Waar is dat ergens? Is het echt een bos/natuur gebied of zomaar een paar mooie stukken?

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:44

Yenni schreef:
Typisch bokt weer. Jullie kunnen oh zo makkelijk de hele sfeer verpesten. Trainen jullie al je paarden in het bos netjes correct dressuurmatig? Voor de meeste is paardenrijden een HOBBY en wat is belangrijk aan een hobby? Plezier maken!

Voor mij is het alleen maar leuk als het paard ook plezier heeft, en een paard dat met de rug weggedrukt loopt, met pijn op het gezicht, heeft geen plezier.
En om te zorgen dat het echt een leuke hobby wordt, waarbij de paarden ook lol hebben rijd ik ze in het bos idd netjes dressuurmatig correct.

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:50

Tazzey schreef:
Wat mij vooral verbaasd is dat ts in dit topic tot aan de sokken wordt afgefikt over het niet dragen van een cap, terwijl er in een topic dat zelfs in Uitgelicht staat met geen woord over de missende cap wordt gerept.


Precies dit!

xxCYNNxx

Berichten: 5665
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 23:01

Yenni schreef:
Mars schreef:
Na al die jaren loopt dat arme dier nog altijd met de spanning in zijn lijf en zijn rug weggedrukt. Geen idee wie jou les geeft maar die is zijn geld niet waard.

Zal wel een botte bijl zijn maar al je topics over oa Rahere, al die foto’s van magere dieren, scherpe bitten, geruk en getrek, eindeloze excuses en verhalen waarom er net die dag geen cap was… ik kan het niet meer aanzien. En ik kan er met mijn botte knar niet bij waarom bokt voor dit soort gebruikers nog platform wil zijn.

Mars je weet dat je met je laatste zin veel mensen kunt kwetsen he. Hopelijk ben je je daar van bewust. Bokt is een open plek waar iedereen zijn fotos mag tonen. Niet alleen de hoge dressuur ruiters. Maar dat is mijn mening.


mwa ik ben het wel met Mars eens hoor....en dat heeft verder niks met hoge dressuur te maken, want dat soort foto's/topics sla ik juist over.
Maar........toen ik net op Bokt kwam, zo'n 11 jaar geleden, heb ik heel wat fototopics tegen gekomen van deze ts. Rahere leefde toen nog. Ik weet nog dat ik destijds vaak medelijden met ts had omdat ze bij elk topic weer finaal werd afgebrand: zo'n beetje elk topic veranderde binnen 2 reacties in een reltopic. Niet alleen vanwege dr rijden, maar voornamelijk vanwege de lichamelijke conditie van met name Rahere. Die gewoon echt mager was elk topic weer........goed; met Rahere schijnt ze flink belazerd te zijn en het dier was ruim 10 jaar ouder dan zij dacht + dat hij allerlei gezondheidsproblemen had ( als ik mij goed herinner)
Het rijden zag er destijds precies zo uit als nu; weggedrukte rug bij het paard, zuur hoofd van paard met een verwrongen gezicht en een amazone die volledig dr handen vast zet met een niet al te beste balans
Volgens mij heeft ts rond die tijd toen ook een hele tijd een ban gehad om fototopics te mogen openen.

Nu zie ik dit topic en het is gewoon precies hetzelfde beeld als destijds met Rahere. Als je al die jaren dan flink gelest hebt, dan kunne er 2 dingen gaande zijn; of ze neemt 0,0 van dr instructeur aan.....of ze moet dringend op zoek naar een echte instructeur, want dit paard gaat straks dezelfde klachten krijgen als Rahere en dat zou zonde zijn voor zowel ts als Flint.

Dus ja; hoewel Mars het, zoals ze zelf al zegt, met de botte bijl erin hakt, ben ik het wel met dr eens, want het is precies hetzelfde beeld als destijds met Rahere. Enige verschil is dat Flint er verder prima uitziet....maar goed; bij Rahere was er dan ook een aantal dingen aan de hand qua gezondheid wat hem zo mager hield

DuFraize
Berichten: 155
Geregistreerd: 17-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 23:26

ellepel schreef:
ik vind het leuke foto’s !
lekker samen plezier en de lol straalt er van af!
mooie omgeving ook zo met dat bos
gewoon foto’s blijven plaatsen hoor, harstikke leuk juist! :j


Welke fotos straalt de lol eraf?

DuFraize
Berichten: 155
Geregistreerd: 17-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 23:32

Nanne schreef:
Tazzey schreef:
Wat mij vooral verbaasd is dat ts in dit topic tot aan de sokken wordt afgefikt over het niet dragen van een cap, terwijl er in een topic dat zelfs in Uitgelicht staat met geen woord over de missende cap wordt gerept.


Precies dit!


Dit viel mij ook direct op.

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: als je je moeder vraagt foto's te komen nemen met 1 voorwaarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 23:47

Die cap interesseert me echt geen fluit. Een cap is fijn als je op je hoofd valt, maar een cap maakt van niemand een goede ruiter.

Ik vind de combinatie een veel groter probleem, en de rijstijl ook.

Telpeva

Berichten: 14923
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 01:25

Ik dacht dat ts na meerdere reltopics geen rijfoto's meer mocht posten op bokt.

miereneter

Berichten: 2646
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 06:08

Yenni schreef:
Typisch bokt weer.


Ik ben eigenlijk best heel blij met deze "typische" bokkers die durven aankaarten dat het paard er niet blij uitziet, niet goed wordt gereden en dat de ruiter niet helemaal goed op het paard past. (Vooral omdat het geen goed getraind paard is, het ziet er nu niet uit alsof het paard de ruiter makkelijk kan dragen.)

Durfde er niets van zeggen toen ik de foto's zag, omdat ik ook de wijsheid niet in pacht heb, dus ben blij met de bokkers met meer ballen / ervaring / kennis.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 06:14

Tazzey schreef:
Wat mij vooral verbaasd is dat ts in dit topic tot aan de sokken wordt afgefikt over het niet dragen van een cap, terwijl er in een topic dat zelfs in Uitgelicht staat met geen woord over de missende cap wordt gerept.

Misschien minder als je weet dat dit voor TS nog hele goede foto's zijn van hele bije paarden ondanks dat ze zo stuk zijn als maar kan?

Sure_lee

Berichten: 10450
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: als je je moeder vraagt foto's te komen nemen met 1 voorwaarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 07:25

Ik werd ook al totaal niet blij van de foto's die ik zag. Die cap interesseerde me geen reet. Maar dat paard. Au!
Ik kende de historie van Ts niet. Maar wat vreselijk zeg als iemand al jaren zo bezig is. Ik dacht echt een jonge meid te zien die misschien net had leren rijden.

Ts, wat vind jij van het commentaar van de mensen die jouw historie kennen. Kan me niet voorstellen dat je dat zomaar naast je neer kunt leggen en er niet wat aan zou willen veranderen. Kan iemand je misschien helpen?

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 07:42

Mars schreef:
Na al die jaren loopt dat arme dier nog altijd met de spanning in zijn lijf en zijn rug weggedrukt. Geen idee wie jou les geeft maar die is zijn geld niet waard.

Zal wel een botte bijl zijn maar al je topics over oa Rahere, al die foto’s van magere dieren, scherpe bitten, geruk en getrek, eindeloze excuses en verhalen waarom er net die dag geen cap was… ik kan het niet meer aanzien. En ik kan er met mijn botte knar niet bij waarom bokt voor dit soort gebruikers nog platform wil zijn.


Ik dacht hetzelfde bij het zien van de namen van de paarden. Ik had TS al jaren niet meer voorbij zien komen.

TS, het is jammer dat je nooit iets met het commentaar in je topics gedaan hebt. De foto's zijn één op één naast elkaar te zetten zonder verschil, dat is erg jammer, vooral voor de paarden.

Wat betreft de cap, dat is eigen verantwoordelijkheid.

Silenna

Berichten: 2987
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: als je je moeder vraagt foto's te komen nemen met 1 voorwaarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 07:49

Die cap vind ik ook het minste probleem, er zijn zat fototopics van mensen zonder cap op een paard.

Maar het is wel duidelijk dat jouw paard absoluut niet blij is zodra jij opstapt.. TS, zie je dat zelf niet?

Dreamboy

Berichten: 2492
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: als je je moeder vraagt foto's te komen nemen met 1 voorwaarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 08:32

Hoewel ik de foto's kwalitatief gezien het risico van rijden zonder cap niet waard vind (welke foto's zijn dat wel), ben ik het eens dat dit paard niet blij is en de manier waarop hij gereden wordt ronduit slecht.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: als je je moeder vraagt foto's te komen nemen met 1 voorwaarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:05

Ik vind het goed van Mars dat ze durft te noemen wat (hopelijk) iedereen denkt bij het zien van deze foto's. Wat een dierenleed. En daar trots op zijn? Ook ik vind dat Bokt hier z'n maatschappelijke verantwoordelijkheid moet oppakken. Er wordt zo vaak gesproken over dierenwelzijn. Faciliteer dan alsjeblieft niet om vrolijk dierenleed te tonen onder de noemer "leuke foto's". Is dat een moeilijk vlak? Absoluut, want wanneer is iets dierenleed en wanneer niet? Bokt heeft een team met voldoende kennis om hier iets van te vinden, doe dat ajb ook.

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: als je je moeder vraagt foto's te komen nemen met 1 voorwaarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:13

Bokt heeft haar al eens verboden fototopics te openen voor een periode. Het heeft duidelijk niet de ogen van TS om eea anders te gaan doen. Zoals anderen nog zeggen ziet dit er nog vrij goed uit in vergelijking met andere topics vol dierenleed. Als bokt mag je echt wel ergens een grens trekken als iemand al 14 jaar bezig is met hetzelfde zonder enoge vooruitgang.

Suzanne F.

Berichten: 49653
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:17

chevax schreef:
Ik vind het goed van Mars dat ze durft te noemen wat (hopelijk) iedereen denkt bij het zien van deze foto's. Wat een dierenleed. En daar trots op zijn? Ook ik vind dat Bokt hier z'n maatschappelijke verantwoordelijkheid moet oppakken. Er wordt zo vaak gesproken over dierenwelzijn. Faciliteer dan alsjeblieft niet om vrolijk dierenleed te tonen onder de noemer "leuke foto's". Is dat een moeilijk vlak? Absoluut, want wanneer is iets dierenleed en wanneer niet? Bokt heeft een team met voldoende kennis om hier iets van te vinden, doe dat ajb ook.


Nou weet je, het is beroerd, dat klopt. Nee het ziet er niet oké uit. Paard is rijtechnisch slecht voor elkaar en TS heeft zo te zien het ruitergevoel van een badkamertegeltje. Maar…. je ziet er nu een keer een foto van. Je wilt niet weten hoeveel mensen ik zo heb zien rijden op de concoursvelden toen ik nog jureerde. Ik heb ze bij bosjes voorbij zien komen. Dus om nou te doen alsof dit het meest verschrikkelijke is wat er te zien is… nee. Ik zie dit beeld vaker voorbij komen dan een fijn gereden paard met een fijne passende ruiter. Die zijn bijna zeldzaam. Dus is dit een fijn plaatje? Nee. Maar we hoeven ook niet te doen alsof dit een incidentele verschrikking is.

listiglistje

Berichten: 14427
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:23

Suzanne F. schreef:
chevax schreef:
Ik vind het goed van Mars dat ze durft te noemen wat (hopelijk) iedereen denkt bij het zien van deze foto's. Wat een dierenleed. En daar trots op zijn? Ook ik vind dat Bokt hier z'n maatschappelijke verantwoordelijkheid moet oppakken. Er wordt zo vaak gesproken over dierenwelzijn. Faciliteer dan alsjeblieft niet om vrolijk dierenleed te tonen onder de noemer "leuke foto's". Is dat een moeilijk vlak? Absoluut, want wanneer is iets dierenleed en wanneer niet? Bokt heeft een team met voldoende kennis om hier iets van te vinden, doe dat ajb ook.


Nou weet je, het is beroerd, dat klopt. Nee het ziet er niet oké uit. Paard is rijtechnisch slecht voor elkaar en TS heeft zo te zien het ruitergevoel van een badkamertegeltje. Maar…. je ziet er nu een keer een foto van. Je wilt niet weten hoeveel mensen ik zo heb zien rijden op de concoursvelden toen ik nog jureerde. Ik heb ze bij bosjes voorbij zien komen. Dus om nou te doen alsof dit het meest verschrikkelijke is wat er te zien is… nee. Ik zie dit beeld vaker voorbij komen dan een fijn gereden paard met een fijne passende ruiter. Die zijn bijna zeldzaam. Dus is dit een fijn plaatje? Nee. Maar we hoeven ook niet te doen alsof dit een incidentele verschrikking is.

Dit dus, ik heb dit soort onkunde/onwetendheid op zoveel stallen gezien, niets bijzonders...
Ruiters zien het zelf niet, hebben geen of slecht les en hebben gewoon lol met hun knol, op hun manier.
Dierenleed gaat mij te ver, te zwaar is ze ook niet voor het paard.

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: als je je moeder vraagt foto's te komen nemen met 1 voorwaarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:30

Dierenleed zou je niet te ver vinden gaan als je de geschiedenis zou kennen en andere fototopics zou hebben gezien.