Vosjes aan het trainen voor de regio! *filmpjes*

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DreamGuide

Berichten: 2018
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 23:38

Ik heb ook de filmpjes weer gekeken, en om even mijn amateuristische onprofessionele mening te geven:

Ik vind het er al een stuk fijner uit zien dan de eerste filmpjes. Het beengebruik vind ik al rustiger al kan dat nog wel beter (maar is niet makkelijk dat snap ik). Ik vind het prijzenswaardig dat je er voor hebt gekozen tijdelijk je sporen wat lager te doen dat je ze niet per ongeluk prikt met je spoor, goed bedacht!

Wat betreft de loodlijn vind ik het net zoals jij al aangeeft wel minimaal. Zeker bij jonge paarden vind ik het kwalijk er om ze heel 'opwaarts' te rijden met het neusje er uit, terwijl ze verder nu rug in de verdrukking brengen. Liever dan ietsje achter de loodlijn waarin verbeterd kan worden, terwijl ze verder wel ontspannen over de rug lopen. Het is ook maar net een kwestie van waar een jong paard makkelijker in ontspant.

Ik zag je bij Harry ook oefenen met achterwaarts, een leuk spelletje wat ik daarvoor altijd doe tijdens mijn lessen is de 'schommel'.
Daarbij ga ik dan (puur op een overdreven gewichtshulp, dus heel erg naar voren over naar achteren leun) een aantal passen naar voren, en dan weer naar achteren. Dat herhaal ik dan een paar keer en dan stap ik weer verder. Later probeer ik het dan nog een keer.
Voor mijn paard heeft dit heel erg geholpen en ze gaat nu heel makkelijk achterwaarts.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Vosjes aan het trainen voor de regio! *filmpjes*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 00:34

Vind deze filmpjes ook fijner! Heb soms het idee dat Hidden wat gaat hangen in je hand? Maar misschien lijkt dit zo.
Verder je benen op Harry, I know your struggle. Dus ik vind het al heel knap dat je ze al zo rustig kan houden xd en idd je sporen vind ik hier veel beter zitten. Je tikt hem namelijk niet meer aan met elke pas! Merk wel dat met het wegdraven je paar keer moet aansporen. Maar dit is gewoon oefenen.
Vind het persoonlijk fijnere filmpjes en meer harmonie tussen paard en ruiter. Je ziet nu echt een team dat samen aan het trainen is/ beter wil worden! (Positief bedoelt:))

DiscoDipp

Berichten: 2884
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Vosjes aan het trainen voor de regio! *filmpjes*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 00:55

Oh jeetje jij bent blauw.. germ meid!!

Ik vind de filmpjes nu wel iets fijner, ik stoor me nu idd meer aan je benen, maarja dat wist je al :')

Trouwens weet je dat je links inknikt? Valt me nu ineens op maar dat kan ook van het doorzitten zijn, ik zie dat je het moeilijk krijgt. Ofja dat het moeite kost en ja ik weet dan hoe je je voelt want die van mij is ook niet uit te zitten.

En wat me opvalt is dat je echt eeenorm met je hoofdknikt, bij iedere pas, is voor het gehele beeld echt mega storend haha.

ik denk eigenlijk echt dat als je je benen wat rustiger kan krijgen, en niet meer bin iedere pas knikt met je hoofd je echt een megaaa ander beeld krijgt hoor. Je zit er netjes op en je paarden lopen netjes constant.

Meer kritiek kan ik je niet geven :')
Rete gave paarden heb je!! :D
En beterschapje met je beentjes Y;(

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6690
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Vosjes aan het trainen voor de regio! *filmpjes*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 09:56

Nare plekken zeg, in je knieholtes!

Ik heb iets minder op te merken aan jou (de belangrijke dingen zijn wel genoemd en weet je inmiddels wel), maar meer over de paarden.

Bij Hidden valt het me op dat hij de achterhand naar binnen zet en dus niet volledig spoort, klopt dat ook met jouw gevoel? Vooral in je laatste post met filmpjes zie je duidelijk dat zijn achterhand niet achter de voorhand is. Probeer het buitenschouder meer naar binnen te zetten, door bijvoorbeeld licht schoudervoor in te zetten.

Bij Harry viel me vooral het halsstrekken, of eigenlijk het niet halsstrekken :P, op. Daaruit maak ik op dat hij eigenlijk nog niet voldoende balans heeft om meer te zakken. Mijn paard had dit ook heel erg, maar nu ik met mijn nieuwe instructrice heel hard gewerkt heb aan het op eigen benen lopen, gaat het echt veel beter. En niet alleen het halsstrekken trouwens. Ik denk dus dat jullie daar nog heel veel voordeel uit kunnen halen!

Overall: gave paarden, maar probeer misschien iets minder wedstrijdgericht bezig te zijn. Voel wat het paard die dag nodig heeft om zijn lijf goed te gebruiken. Kom je dan niet aan oprichting toe? Jammer dan, oprichting gaat toch nooit fijn worden als de stapjes daar voor niet fijn genoeg waren.

Heel veel succes! +:)+