Voor het eerst ITP met Everton (Painted Black x Tango)

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:47

Gruis schreef:
Robin_S schreef:
Wat een mooi paard en je hebt hem ook echt heel goed aan het lopen blijkbaar :j

Krijg alleen een beetje de indruk dat die hij niet helemaal gezond is, een beetje een doffe blik in zijn ogen (in vergelijking met de foto van in je profiel), en wat aan de magere kant. Maar goed het zijn ook maar foto's natuurlijk!


Moh weet niet hoor, hij zit een beetje wild in het haar en de manen zijn wat lang, maar ik vind hem nou niet te mager. Staat hij veel buiten TS? Bespiering mag wel wat meer, maar ook dat heeft tijd nodig.


Lange(re) manen en wintervacht hebben er niets mee te maken hoor. Qua uiterlijk is het gewoon een mooi paard daar zeg ik niks over.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Voor het eerst ITP met Everton (Painted Black x Tango)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:36

Wat een leuk paardje!

Maar ook ik ga met de vorige sprekers mee dat hij te schraal staat en dan heb ik het niet alleen over de bespiering.
Als ik kijk naar de foto in je profiel van toen hij 5 was is hij echt terug gelopen in conditie, hij is nu ook wat hoekiger geworden en oogt nu meer als 3 jarige puppy daardoor.
En dan heb ik het idd ook niet over wintervacht of langere manen.

Probeer wat meer ruwvoer aan te bieden of kijk even goed naar zijn rantsoen en laat je daar even goed over informeren.

Verder heb je hem lekker aan het lopen hoor en je rijdt hem erg vriendelijk, dat zie ik graag.

zilverkenny

Berichten: 395
Geregistreerd: 31-10-09
Woonplaats: Tilburg

Re: Voor het eerst ITP met Everton (Painted Black x Tango)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 13:56

Ik snap jullie reacties, hij mag van mij ook nog voller worden. Maar hij krijgt genoeg te eten! Hij staat 24/7 buiten (wei + stuk paddock aan elkaar) en daarnaast onbeperkt ruwvoer, 1,5 kilo brok per dag en nog seniores priores na het rijden.
Hij is nagekeken door de dierenarts, ontwormd, bloedonderzoek gedaan. Hij heeft heel veel energie en speelt op de wei ook veel met de andere paarden. Hij is ook al goed aangekomen de laatste tijd. Lijkt mij geen reden om te twijfelen aan ons voerbeleid.

Verder weer bedankt voor alle reacties :)

GerenGer

Berichten: 1009
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:18

zilverkenny schreef:
Leuke reacties :).

GerenGer: Hij is 1,68m dus inderdaad niet heel groot

Wat betreft mijn houding: klopt helemaal, ik had het ook al gezien. Ik ga eraan werken! Zo zie je maar weer hoe belangrijk het is om beeldmateriaal te hebben van jezelf.


Oh, 1.68m vind ik anders best een mooie maat haha :)
Het lijkt mij voor een paard niet heel fijn als die 24/7 buiten staat... maar als die een deken en schuilstal heeft zou het natuurlijk geen probleem moeten zijn.

Kalender7
Berichten: 654
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:42

Fijn beeld, ziet er goed uit!

Loraine1985

Berichten: 643
Geregistreerd: 07-02-14
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:47

GerenGer schreef:
zilverkenny schreef:
Leuke reacties :).

GerenGer: Hij is 1,68m dus inderdaad niet heel groot

Wat betreft mijn houding: klopt helemaal, ik had het ook al gezien. Ik ga eraan werken! Zo zie je maar weer hoe belangrijk het is om beeldmateriaal te hebben van jezelf.


Oh, 1.68m vind ik anders best een mooie maat haha :)
Het lijkt mij voor een paard niet heel fijn als die 24/7 buiten staat... maar als die een deken en schuilstal heeft zou het natuurlijk geen probleem moeten zijn.



?? ik snap deze opmerking niet....

jobamara
Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Voor het eerst ITP met Everton (Painted Black x Tango)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:05

Ik wel sobere rassen kunnen prima 24/7 buiten zomer/winter. Met schuilstal dan te verstaan.
Maar mijn mening is zeker dat niet ieder paard geschikt is voor 24/7.
Ga mee met de rest dacht ook dat het een heel jonge was. Maar ziet er vriendelijk uif, veel plezier met hem.

DeniesRos
Berichten: 2334
Geregistreerd: 26-10-07

Re: Voor het eerst ITP met Everton (Painted Black x Tango)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:40

Als ik jou een tip mag geven zou ik hem snachts binnen halen en lekker warm op stal laten staan.
Zomers is het misschien geen probleem om het snachts buiten te hebben staan dan is het ook warmer en hoeft die er niet voor te zorgen dat die het warm heeft, maar in de winter moet dat ''jonge'' paardje zich ook nog eens warm houden maar ondertussen moeten ook zijn spieren blijven groeien etc... dit kan echt erg veel energie kosten voor je paard...

Het is maar een tip en hopelijk heb je er iets aan.

Whoknows
Berichten: 438
Geregistreerd: 11-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:09

ja, leuk paardje.
Maar ik ga mee met de post hierboven. Jezelf warm houden kost ook energie.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:11

jobamara schreef:
Ik wel sobere rassen kunnen prima 24/7 buiten zomer/winter. Met schuilstal dan te verstaan.
Maar mijn mening is zeker dat niet ieder paard geschikt is voor 24/7.
Ga mee met de rest dacht ook dat het een heel jonge was. Maar ziet er vriendelijk uif, veel plezier met hem.

:j

24/7 buiten klinkt top maar ik geloof ook niet dat het voor ieder paard werkt. Je rijden ziet er verder vriendelijk uit!

baszo17

Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:33

Leuk paard!! je rijd hem ook erg vriendelijk!

Inderdaad ziet hij er nog erg jong uit!!
Zelf zou ik graag zien dat je hem wat meer verzameld rijd.
Ik denk dat er dan ook wat meer energie in het plaatje komt :)

Succes!!

baszo17

Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:34

GerenGer schreef:
zilverkenny schreef:
Leuke reacties :).

GerenGer: Hij is 1,68m dus inderdaad niet heel groot

Wat betreft mijn houding: klopt helemaal, ik had het ook al gezien. Ik ga eraan werken! Zo zie je maar weer hoe belangrijk het is om beeldmateriaal te hebben van jezelf.


Oh, 1.68m vind ik anders best een mooie maat haha :)
Het lijkt mij voor een paard niet heel fijn als die 24/7 buiten staat... maar als die een deken en schuilstal heeft zou het natuurlijk geen probleem moeten zijn.


Een paard kan het zeker hebben om in de regen te staan maar fijn vinden ze het niet.
Mijn paarden staan 24/7 op het land maar zodra het regend staan ze altijd in de loopstal! ze kunnen er zelf in en uit en kiezen er ALTIJD voor om droog te staan...

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Voor het eerst ITP met Everton (Painted Black x Tango)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:35

Prachtig dier zeg. Zou inderdaad niet zeggen dat hij 6 is. Lekker zuinig op zijn, maar zo te zien ben je dat al!

veerle92

Berichten: 763
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:45

baszo17 schreef:
Een paard kan het zeker hebben om in de regen te staan maar fijn vinden ze het niet.
Mijn paarden staan 24/7 op het land maar zodra het regend staan ze altijd in de loopstal! ze kunnen er zelf in en uit en kiezen er ALTIJD voor om droog te staan...


tis maar net wat een paard gewend is toch? Hij heeft bijna 5 jaar op stal en overdag wei gestaan met een deken op.

Anoniem

Re: Voor het eerst ITP met Everton (Painted Black x Tango)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:11

Volgens mij kan 24/7 ook niet echt de oorzaak zijn, normaal moet een jong paard daar tegen kunnen. Hij krijgt zo te lezen ook voldoende ruwvoer en krachtvoer (al kan hij momenteel misschien toch wat meer gebruiken dan 1,5 kg, zeker gezien de periode van het verharen begint).

Ik denk eerder aan een innerlijke oorzaak TS. Het hoeft daarom niet schadelijk te zijn hoor maar er is wel iets. Het kan misschien ook een bepaald eiwit in het ruwvoer of een andere voedingsstof zijn waar hij niet goed op reageert.

Weet je toevallig of zijn leverwaarden goed zijn?

L0veMyHorse

Berichten: 1342
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:12

Leuk paard, en mooie foto's!
Alleen vind ik het storend dat je bij iedere foto op het verkeerde been rijd..
Dat is toch wel iets wat je wel echt automatisch moet doen, vind ik

Niet gemeen bedoeld maar een aandachtspuntje! :)

Lumi

Berichten: 4449
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Voor het eerst ITP met Everton (Painted Black x Tango)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:14

ziet er heel vriendelijk uit :)

zilverkenny

Berichten: 395
Geregistreerd: 31-10-09
Woonplaats: Tilburg

Re: Voor het eerst ITP met Everton (Painted Black x Tango)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 19:32

Los van het feit dat het altijd een discussie blijft wat nou 'goed' of 'slecht' is voor een paard, vind ik dat hij zich prima warm kan houden met zijn dikke wintervacht en de milde winter die we hebben gehad. De schuilstal gebruikt hij nauwelijks en met regen en echte kou krijgt hij een deken op. En daar komt nog bij dat hij juist deze winter is aangekomen :).

Robin_S: Dierenarts heeft hem helemaal nagekeken en ook bloed is gecheckt en zijn leverwaarden waren helemaal prima (net als alle andere dingen).

L0veMyHorse: ik rijd niet op het verkeerde been licht voor zover ik weet ;). Misschien lijkt dat zo op deze foto's door de timing.

Rooompie

Berichten: 432
Geregistreerd: 29-11-08
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:37

Paardje oogt prima hoor, en voor iedereen die adviseerd hem binnen te zetten: lekker laten kletsen. Dat mensen hun paard überhaupt nog in een hok durven opsluiten, belachelijk.
Super dat je paardje 24/7 buiten staat met vriendjes. Zo hoort het ook! De paarden die er zogenaamd tiptop uitzien, vol in bespiering door de massa's biks, weinig beweging en glimmend in hun stalletje staan zijn hoogstwaarschijnlijk doodongelukkig ;(

Wat ras betreft, met de relatief warme temperaturen kunnen de paarden het met ongeschoren vacht koud krijgen, helaas zijn er alleen baasjes die hun paard en kou verkeerd interpreteren.
Mijn arab hengst met mega dun velletje kan de winter hier prima door. En ja, hij ziet er zogenaamd 'doffer' uit in wintervacht. Oogt minder door hier en daar een hap van zijn vriendjes en is het type paard wat heel snel schraal is doordat hij veel beweegt, speelt en druk met zijn kudde bezig is als hengst zijnde.
Ondanks topkwaliteit ruwvoer. En ik heb t allerbeste met mijn paarden voor, krijgen de hoogste kwaliteit voer en verzorging, maar t ene paard is het andere paard gewoon niet.

Vind het sowieso apart dat mensen zulke uitingen erop losloaten zonder het paard zelf te zien of te kennen, in mijn ogen een gebrek aan kennis en ervaring!

Geloof dat de ts prima weet wat voor zorg haar paardje nodig heeft, ookal is t advies goedbedoeld. Als ze domweg naar de adviezen had geluisterd had haar paardje met veel over op stal gezet moeten worden? 8)7

Spiermassa komt heus nog wel na training. Juist fijn om te zien dat je rustig aandoet met je 6-jarige beetje. Hij is nog jong, dus alle tijd. Zo blijft ie alleen maar langer heel :) +:)+

aldadiender

Berichten: 76
Geregistreerd: 21-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:20

Ziet er prima uit hoor, fijn dat je hem de tijd geeft. Vind jullie een mooie combi.
Ik las laatst dat je hakken naar buiten draaien beter werkt dan je tenen naar binnen, doel is hetzelfde, maar je spant dan andere spieren aan. Bij tenen naar binnen span je meer je binnenste bovenbeenspieren aan. Was toch een beetje een eyeopenener voor mij, ook al lukt het nog niet zo goed. :o
Veel plezier verder samen!

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:22

Wat een ontzettend leuk paardje! Je rijdt ook erg vriendelijk, iet er netjes uit :j.

Op sommige foto's lijkt je zadel achterover te hellen. Dit kan aan het moment liggen natuurlijk, maar ik zou hier als ik jou was wel even op letten :) .

x_Kaat_x

Berichten: 2606
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Diepenbeek, Limburg, Belgie

Re: Voor het eerst ITP met Everton (Painted Black x Tango)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:05

mooi paardje! ziet er netjes uit :)

Loraine1985

Berichten: 643
Geregistreerd: 07-02-14
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:40

Rooompie schreef:
Paardje oogt prima hoor, en voor iedereen die adviseerd hem binnen te zetten: lekker laten kletsen. Dat mensen hun paard überhaupt nog in een hok durven opsluiten, belachelijk.
Super dat je paardje 24/7 buiten staat met vriendjes. Zo hoort het ook! De paarden die er zogenaamd tiptop uitzien, vol in bespiering door de massa's biks, weinig beweging en glimmend in hun stalletje staan zijn hoogstwaarschijnlijk doodongelukkig ;(

Wat ras betreft, met de relatief warme temperaturen kunnen de paarden het met ongeschoren vacht koud krijgen, helaas zijn er alleen baasjes die hun paard en kou verkeerd interpreteren.
Mijn arab hengst met mega dun velletje kan de winter hier prima door. En ja, hij ziet er zogenaamd 'doffer' uit in wintervacht. Oogt minder door hier en daar een hap van zijn vriendjes en is het type paard wat heel snel schraal is doordat hij veel beweegt, speelt en druk met zijn kudde bezig is als hengst zijnde.
Ondanks topkwaliteit ruwvoer. En ik heb t allerbeste met mijn paarden voor, krijgen de hoogste kwaliteit voer en verzorging, maar t ene paard is het andere paard gewoon niet.

Vind het sowieso apart dat mensen zulke uitingen erop losloaten zonder het paard zelf te zien of te kennen, in mijn ogen een gebrek aan kennis en ervaring!

Geloof dat de ts prima weet wat voor zorg haar paardje nodig heeft, ookal is t advies goedbedoeld. Als ze domweg naar de adviezen had geluisterd had haar paardje met veel over op stal gezet moeten worden? 8)7

Spiermassa komt heus nog wel na training. Juist fijn om te zien dat je rustig aandoet met je 6-jarige beetje. Hij is nog jong, dus alle tijd. Zo blijft ie alleen maar langer heel :) +:)+




Ben blij dat iemand kan verwoorden wat ik dacht....

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Voor het eerst ITP met Everton (Painted Black x Tango)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:42

Ziet er relaxed uit! Hij oogt inderdaad jong, maar het ene paard is het andere niet. Fijn om te lezen dat hij lekker veel buiten kan rondscharrelen. Lekker zo doorrijden dus en dan heb je er over 20 jaar nog een fijn paard aan :)

Olympia96

Berichten: 3306
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Voor het eerst ITP met Everton (Painted Black x Tango)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:49

Wat mij opvalt is dat het paard bij de vorige eigenaresse in een betere conditie is. Dat zou voor mij een reden zijn om eens te kijken naar verschillen in het management.

Het is een leuk dier TS en je rijdt hem vriendelijk zo te zien.